أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۸۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۱۱ دی ۱۴۰۱

پایگاه 598: یادداشتی به مناسبت یازدهم دیماه ، مصادف با هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس صندوق های بازنشستگی صنعت نفت؛

مجموعه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نمادی موفق از انجام تعهدات در حوزه های مختلف توسعه صنعتی ، اجتماعی و رفاهی در چارچوب قوانین و مقررات حاکم درون سازمانی بوده ، که برای برآورده نمودن هر چه بهتر این تعهدات ، در قالب یک بنگاه عظیم اقتصادی پویا در صدد انجام اقدام‌هایی مؤثر به‌ منظور افزایش سود دهی و بهره‌ وری اقتصادی ، با تقویت ساختار مدیریتی شرکت‌های زیر مجموعه خود ؛ در تلاش است تا به مدد همت و کوشش متخصصان ، بعنوان نهادی مطمئن ، پایدار و استوار برای بازنشستگان عزیز و شاغلان محترم صنعت نفت باشد.

صندوق های بازنشستگی صنعت نفت یکی از مجموعه‌ های کلان و عظیم اقتصادی و صنعتى در کشور می باشد ، که به عنوان یک شرکت مادر تخصصی ، به همراه شرکت‌هاى متعدد تخصصى تابعه و زیر مجموعه خود که در زمینه های مختلف از جمله : صنعت نفت ، گاز ، پتروشیمی و سایر صنایع ، سرمایه گذاری ، مشارکت ، طراحی ، اجراء ، خدمات فنی و مهندسى ، تجهیز ، احداث ، راه اندازی ، تامین و نگهداری پروژه های مختلف صنعتی و عمرانی کلان بر اساس موضوع فعالیت های شرکت های تابعه خود و نیز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌هاى یاد شده در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌ نماید ، تا با حفظ سرمایه های موجود و بهره وری آنها و نیز خلق و ایجاد منابع مالی پایدار ، در راستای وظایف ذاتی خود به بازنشستگان و مستمری بگیران محترم صنعت نفت کشور ، بصورت یک مجموعه پویا خدمت رسانی نماید.

گروه شرکت های تابعه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت سازنده طیف گسترده ای از محصولات پیشرفته صنعتی در کلاس جهانی می باشند.

فعالیت‌های گروه شرکتهای تابعه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت با تامین نیازهای اساسی جامعه ایران و جوامع بین المللی پیوند عمیقی دارد و این گروه صنعتی از ابتدای تأسیس تلاش کرده است تا به عنوان یک «بنگاه حل مسئله» بازوی صنعتی کشور در حل مشکلات و چالش‌های حوزه‌های راهبردی و زیر ساختی باشد.

علاوه بر تلاش برای حل چالش‌های بنیادین صنعتی کشور ، گروه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا به عنوان کانون تجمع نخبگان صنعتی ، مدیریتی و اقتصادی ، در ورود رویکردهای جدید علمی و فناورانه و دانش بنیان به کشور جریان‌ساز و پیشرو باشد.

تلاش گروه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت ، همگام بودن با روندهای جهانی از مسیر انتقال فناوری و شراکت با بنگاه‌های صنعتی بین‌المللی و بکارگیری و بومی‌سازی آنها است تا مسیر توسعه و تبدیل ایران به کشوری با زیرساخت‌های پیشرفته با شتاب بیشتری پیموده شود .

راهبرد اصلی گروه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت ، متنوع‌ سازی سبد کسب و کار بوده که منجر به حضور این بنگاه صنعتی در صنعت نفت و همچنین در سایر حوزه‌های صنعتی و اقتصادی و ... بعنوان یکی از بازوهای پیشران توسعه کشور در سال‌های اخیر شده است ؛ که از جمله یکی از آخرین دستاورد موفق صندوق ها ، حضور و برنده شدن شرکت اهداف در بزرگترین مزایده تاریخ ایران ، پیرامون واگذاری بلوک ۱۲ درصدی از سهام شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ، اشاره نمود که پس از چند روز رقابت جدی سهام مربوطه بصورت قطعی برای مجموعه صندوق ها خریداری و به سهام قبلی خود اضافه نمودند ، که با ثبت این معامله صندوق ها به یکی از بزرگترین سهامداران عمده دارای اهلیت مالی و فنی در شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مبدل گردیده است.
شایان ذکر است که همه این سیاست‌ها در راستای محقق نمودن سند چشم‌انداز گروه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در افق ۱۴۰۴ بوده که امیدواریم با جهش و بهره وری در زیر مجموعه های خود با کسب درآمدها و منابع پایدار در مسیر اجرای تعهدات خود در جایگاه یکی از صندوق های سرآمد در منطقه غرب آسیا قرار گرفته و با تبدیل شدن به یک ( گروه صنعتی مرجع ) در بخش‌های صنعت نفت ، انرژی و سایر صنایع در منطقه خاورمیانه ، به اهداف سازمانی ترسیم شده خود در افق ۱۴۰۴ برسد.

*سید علاء قارونی-کارشناس حوزه مدیریت اقتصاد نفت و گاز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها