کد خبر: ۵۲۰۰۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۹ دی ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور درباره الکترونیکی شدن انتخابات گفت: در صورت تصویب نهایی، انتخابات در یک هشتم حوزه‌های انتخابی دارای کرسی‌های متعدد می‌تواند به صورت الکترونیکی برگزار شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، محسن اسلامی، مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور اظهار داشت: یکی از موضوعات نشست فرمانداران در بندرعباس آمادگی فرمانداران برای برگزاری انتخابات است. وزارت کشور از آن جهت که متولی اصلی انتخابات است به منظور رصد همه جانبه انتخابات ، در این گونه جلسات به احصای مشکلات و نیازهای پیش روی فرمانداری ها می پردازد.

وی افزود: در این نشست، فرمانداران، گزارش خوبی از وضعیت شهرستان تحت خدمت و تجهیزات خود ارائه دادند، جمع‌بندی‌هایی در این خصوص صورت خواهد گرفت و متناسب با نیازهای استان نسبت به تجهیز و امکانات لازم برای رسیدن شرایط مستقر جهت برگزاری هر چه بهتر انتخابات اقدام می‌شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به مشکلات استان هرمزگان برای برگزاری انتخابات تصریح کرد: در استان هرمزگان به دلیل محدودیت برخی مناطق از امکانات فناوری، در این نشست تاکید شد که تجهیزات لازم برای آنلاین شدن شعب و مناطقی که سیگنال لازم برای برگزاری انتخابات داشته باشند تامین می‌شود.

مرادی ادامه داد: برخی از اشکالات در حوزه انتخابیه استان هرمزگان که در این نشست عنوان شد، بحث کمبود نیروی انسانی است لذا لازم است نیروهای بیشتری در فرمانداری ها برای حوزه فناوری درنظر گرفته شود.

وی در پایان با اشاره به راهکارهای الکترونیکی شدن انتخابات گفت: با توجه به اینکه قانون انتخابات درحال ‌تدوین است مجلس شورای اسلامی پیش نویس 70 الی 80 ماده ای را در خصوص قانون انتخابات مجلس طراحی کرده که در کمیسیون شوراها درحال نهایی شدن است و قرار است در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

مرادی در ادامه اضافه کرد: در این پیش نویس، به یکی از مواد قانونی الکترونیکی شدن انتخابات پرداخته شده است، بر‌این اساس یک هشتم حوزه های انتخابی دارای کرسی‌های متعدد می‌توانند به صورت الکترونیکی برگزار شوند لذا منتظر هستیم ببینیم این مورد به صورت قانون تصویب می‌شود یا مورد تصویب قرار نمی‌گیرد. 

وی تصریح کرد: همچنین در لایحه جامع انتخاباتی وزارت کشور نیز به مبحث الکترونیکی شدن انتخابات اشاره شده و برای اجرایی شدن آن در زمان تقدیم لایحه منتظر تایید شورای نگهبان خواهیم ماند، تعداد این حوزه‌ها هم در توافقی که با شورای نگهبان خواهیم داشت مشخص می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها