يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۰۶۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
رئیس جمهور گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد داروی ما تولید داخل است و بسیاری از تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی طی سخنانی اظهار داشت: خدمتگزاران عرصه سلامت در دوران کرونا آزمون بزرگی داده و خوش درخشیدند؛ مراکز علمی و پژوهشی و فعالان این عرصه مخلصانه تلاش کردند و مردم ما قدردان زحمات پزشکان، پرستان و کادر درمان هستند.

وی با اشاره به سفر مهرماه خود به نیویورک اشاره کرد و افزود: دبیرکل سازمان ملل آن‌جا از من عذرخواهی شدیدی کرد و گفت تلاش کردم تحریم‌ها را نسبت به مردم ایران در ماجرای کرونا و برای دارو بردارم ولی موفق نشدم؛ من به او گفتم امروز ملت ما غیر از اینکه بیش از 70 درصد واکسینه شده‌اند، 6 واکسن داریم و به صادرکننده واکسن کرونا تبدیل شده‌ایم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: امروز بیش از 90 درصد داروی ما تولید داخل است و بسیاری از تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیسی عنوان کرد: بسیاری از محصولات پزشکی تولیدشده در پارک‌های علم و فناوری تجاری‌سازی شده است؛ این‌ها محصول دانشگاه و نخبگان است. ایده‌پردازی باید موجب تشویق قرار بگیرد و حمایت مالی، حقوقی و علمی در همه عرصه‌ها از یک پژوهشگر و محقق باید انجام بگیرد تا او بداند در مسیر علمی و نوآوری و انجام کار علم‌پایه که توانسته دانایی را ضمیمه توانایی کند، حمایت می‌شود.

وی بیان کرد: حمایت از نخبگان حتمی است و پژوهشگران هم باید این احساس را داشته باشند. شغل محترمانه‌ی در شأن خواسته‌ی درست پژوهشگران است و در بنیاد نخبگان توانستیم افراد بسیاری را در دستگاه‌های اجرایی جذب کنیم و این از افتخارات دستگاه‌ها‌ست. همه دستگاه‌ها در کشور برای جذب نخبگان آمادگی کامل دارند و از این استقبال می‌کنند.

 نخبگان سرمایه کشور هستند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نخبگان سرمایه کشور هستند، خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم جذب نخبگان به مراکز علمی و اجرایی با سهولت انجام بگیرد؛ مسئولان هم در دولت موظف به پیگیری این مسئله هستند.

رئیسی با تأکید بر اینکه تحقیقات باید هدفمند باشد، اظهار داشت: پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دکتری باید گره‌ای از کشور باز کند؛ اساتید باید نظام‌مسائل کشور را درست بشناسند و در راه‌حل مسائل تلاش کنند.

وی در ادامه گفت: امروز با تلاش نخبگان و فعالان در عرصه پزشکی، مرجعیت علمی برای ایران اسلامی وجود دارد ولی این باید ارتقا یابد. بنده به وزرای علوم و بهداشت گفته‌ام باید در این حوزه‌ها هم سرمایه‌گذاری کرده و هم افزایش بهره‌وری داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در کشور 101 هزار استاد دانشگاه داریم، تصریح کرد: این سرمایه بزرگی برای کشور است و وجود اینان باید موجب علم و دانش شده و کار فناوری‌پایه صورت بگیرد.

 اقدامات زنان ایرانی در اجلاس بانوان تأثیرگذار مورد توجه قرار گرفت

رئیسی با اشاره به اجلاس « بانوان تأثیرگذار » که روزهای گذشته با حضور شخصیت‌های کشورهای مختلف در تهران برگزار شد، گفت: در این اجلاس کارها و دستاوردهای ارزشمند بانوان گرامی ما در عرصه علم و فناوری به نمایش گذاشته شد و مورد توجه و استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم مشکلات معیشتی کادر پزشکی رفع شود تا از این‌جهت مشکلی نداشته باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به گردشگری سلامت و حضور بیماران از سایر کشورها در ایران برای دریافت خدمات درمانی گفت: امروز کشورهای منطقه می‌گویند قبلا برای درمان به اروپا می‌رفتیم ولی امروز ترجیح می‌دهیم به ایران می‌آییم. این ادراک با عمل و اقدام شکل گرفته که بهترین کار پزشکی در ایران اسلامی انجام می‌گیرد. این محصول کار دانشمندان و فعالان عرصه پزشکی است و نباید اجازه داد مخدوش شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها