أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۲۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
مدیرعامل دفتر گردشگری و خدمات مسافرتی آی‌سودا:
مدیر دفتر گردشگری و خدمات مسافرتی آی‌سودا گفت: آی‌سودا از فعال‌ترین دفاتر گردشگری استان قم است، که مجوزهای انحصاری مختلفی در حوزه‌های توریسم درمانی، صدور بلیط کشتی‌رانی و هواپیما و همچنین ترانزیت وصدورگواهی نامه بین المللی رادارد،  جذب گردشگران ازطریق هوایی، ریلی، دریایی ازدیگر برنامه های پیش روی آی سودااست.

رپرتاژ/ این روزها توسعه پایدار از اهمیت بالایی برخوردار است ودر طرح‌های توسعه و رشد اقتصادی ، عنوان پایدار بودن مورد تأکید است.

گردشگری صنعتی است، که به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار ، می‌توان از آن برای رشد اقتصادی بهره برد که نوعی صنعت سبز به شمار می‌آید و در این بازه زمانی که آلایندگی و کم‌آبی معضلی جدی شده است، توسعه گردشگری ازاهمیتی دوچندان به شمار می‌آید که لازم است در برنامه ریزی‌ها به آن دقت کافی شود.

به سراغ جواد غلامی که یکی از فعالین موفق حوزه گردشگری ایران است  رفته و با او درباره فعالیت در این عرصه و چالش‌ها و نقاط موفق صحبت کردیم، او با بیش از بیست سال سابقه فعالیت در حوزه گردشگری و زمینه‌های مختلف دیگر ، امروز توانسته است مدیرعامل مجموعه‌ای باشد که در حوزه گردشگری درایران حرف برای گفتن زیاد دارد.

فعالیت به عنوان بهترین دفتر گردشگری استان

جواد غلامی با اشاره به پیشینه فعالیت در حوزه گردشگری گفت: از سال ۱۳۷۸ وارد حوزه گردشگری و فعالیت در دفاتر مسافرتی شدم و پلکانی از کارمندی ساده بالا آمدم و به صورت تخصصی با گذراندن دوره‌های مختلف این فعالیت را ادامه دادم.

مدیرعامل دفتر گردشگری و خدمات مسافرتی آی‌سودا ادامه داد: آی‌سودا از فعال‌ترین دفاتر گردشگری استان است که مجوزهای انحصاری مختلفی در حوزه‌های توریسم درمانی، صدور بلیط کشتی‌رانی و هواپیما و همکاری با کانون اتومبیلرانی رادارد. جذب گردشگران از طریق هوایی، ریلی، دریایی از برنامه های مهم این شرکت است..

وی عنوان کرد: براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، آی سودا با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۷ نفر و غیرمستقیم برای ۵۰ نفر، فعالیترین دفتر گردشگری استان می باشد.

این فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه در حوزه گردشگری و توریسم درمانی از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، روسیه، فرانسه، کانادا و آمریکا ورودی داشتیم، گفت: بیشترین ورودی توریسم درمانی دراستان برای ما بود؛ اما باتوجه به محدودیت تحریمی و ایجاد مشکل در گذرنامه بعد از بازگشت به کشور مبدأ، کاهش آمار را شاهد بودیم.

فعالیت به عنوان تنها مجری مستقیم عتبات عالیات دراستان قم

 وی با اشاره به فعالیت‌های زیارتی مجموعه آی‌سودا عنوان کرد: تنها آژانس مجری مستقیم عتبات عالیات در استان هستیم و پنج هتل را درکشور عراق گارانتی  نموده ایم.

مجوزهای انحصاری گردشگری در دستان آی سودا/ صدور گواهی‌نامه بین المللی برای سفرهای خارجی//تأسیس ایرلاین اختصاصی و شعبه‌های خارجی از طرح‌های توسعه آی‌سودا است

رزرو ۷۰ درصد هتل‌ها و مراکز اقامتی قم تحت نظر آی‌سودا

 وی عنوان کرد: علاوه بر قم، در استان‌های مختلف مانند تهران، البرز، لرستان، قزوین، همدان، سمنان، شاهرود و مرکزی دفاتر گردشگری و مسافرتی تحت نظر آی‌سودا ، فعالیت دارند و یک نمایندگی فعال هم در تهران داریم و با ۱۰ برند برتر کشور رقابت می‌کنیم.

برگزاری تورهای کویرگردی برای گردشگران خارجی

غلامی ادامه داد: در عراق هم آی‌سودا از آژانس‌های معتبر و شناخته شده و به نوعی انحصاری هستیم و در بین المللی کردن گواهی نامه‌ها و صدور مجوز خروج اتومبیل‌ها هم صفر تا صد کار را پیگیری می‌کنیم و در عرض دو ساعت‌، خانواده‌ها می‌توانند با ماشین شخصی خودشان به کشورهای دیگر مسافرت کنند .

وی بیان کرد: پلاک و ترانزیت ماشین‌های سنگین برای واردات و صادرات نیز از طریق آی‌سودا انجام می‌شود که در چند سال گذشته، هموطنان عزیز ازاستان‌های بندرعباس ، زاهدان و شهرهای هم جوار قم ، مانند کاشان و اراک به ما مراجعه می‌کردند.

 مدیرعامل دفتر گردشگری و خدمات مسافرتی آی‌سودا بیان کرد: در ایام کرونا، تنها آژانسی بودیم که اجازه فعالیت داشت، وبعد از کرونا تورهای یک تا دو روزه برگزار کردیم که مورد استقبالخوبی  قرار گرفت، همچنین یک گروه ستاره شناسی از ایتالیا برای کویرگردی و رصد ستاره‌ها به مدت سه شب اقامت داشتند.

طراحی تورهای ۲۰ روزه نوروز برای گردشگران عراقی

غلامی اظهار کرد: درصورت لغو تحریم‌های ظالمانه ایران جزء کشورهایی است که برای گردشگری پتانسیل بالایی دارد ، باتوجه به ارزان تمام شدن سفر، توریست‌های خارجی از سفر به ایران استقبال می‌کنند .

وی با اشاره به همزمانی نوروز و ماه رمضان در سال جاری عنوان کرد: برای امسال طرح اسکان ۱۰ روزه در قم و مشهد را داریم و به دنبال اجرای تورهای ۲۰ روزه برای زائران عراقی در این دو شهر داریم، همچنین در داخل هم برای جذب گردشگران داخلی از طریق ریلی برنامه داریم.

بهبود اقتصاد کشور با جذب گردشگر سلامت

غلامی درادامه گفت: یکی از مواردی که بر آن تمرکز داریم توریسم درمانی است که باعث شده است بیشترین میزان توریست در این حوزه را داشته باشیم.

مدیرعامل دفتر گردشگری و خدمات مسافرتی آی‌سودا با بیان اینکه در حوزه گردشگری و توریسم درمانی از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، روسیه، فرانسه، کانادا و آمریکا ورودی داشتیم، گفت: بیشترین ورودی توریست درمانی برای ما بوداست؛ اما باتوجه به محدودیت تحریمی و ایجاد مشکل درصدورروادید بعد از بازگشت به کشور مبدأ، کاهش ورودی‌ها را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: در توریسم درمانی مقصد بیشتر مسافران ، استان‌های تبریز، شیراز، تهران و قم است و باتوجه به اقامت ۱۵ تا ۲۰ روزه، ارزآوری خوبی را برای کشور رقم زده است .

مجوزهای انحصاری گردشگری در دستان آی سودا/ صدور گواهی‌نامه بین المللی برای سفرهای خارجی//تأسیس ایرلاین اختصاصی و شعبه‌های خارجی از طرح‌های توسعه آی‌سودا است

ارتباط با بیمارستان‌های خارج از کشور برای جذب توریست درمانی

وی درباره جذب توریست برای درمان عنوان کرد: باتوجه به سفر به کشورهای مختلف بازاریابی داشتیم و چند نفر از کارمندان در کشورهای مختلف حضور دارند و با بیمارستان‌ها در ارتباط هستیم و باتوجه به اینکه برخی درمان‌ها و عمل‌های جراحی در ایران با قیمت پایین‌تر انجام می‌شود زمینه جذب توریست فراهم شده است.

غلامی ادامه داد: بیماری‌های کبد، ریه، چشم، متخصصین کودک و عمل‌های جراحی زیبایی ازجمله اهداف توریسم درمانی است.

این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: برای ارائه خدمات در حوزه توریسم درمانی با بیمارستان‌ها و هتل‌های خاص که مناسب اقامت بیماران است قرارداد داریم، همچنین برنامه گردشگری و سفرهای داخلی در حاشیه درمان برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: برای تسهیل امور توریست‌هایی که برای درمان به ایران سفر می‌کنند، طرح گردشگری هوشمند را در آینده کاری خود داریم تا افراد بتوانند در کشور مبدأ و پیش از سفر تمام جزئیات ازجمله هتل، بیمارستان و وسیله نقلیه را مشاهده کرده و بتوانند انتخاب کنند که توسعه این کار به گسترش جذب توریست کمک می‌کند، البته گسترش بیشتراین طرح به سرمایه نیاز دارد.

ارزآوری گردشگری از صنعت نفت و گاز بیشتر است

غلامی با اشاره به محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی حوزه گردشگری خارجی گفت: برخی توریست‌های خارجی تمایل دارند با پروازهای خارجی سفر کنند و محدودیت‌های ناشی از تحریم و سنگین شدن هزینه‌ها، باعث شده زنجیره‌ها قطع شود، تحریم به گردشگری بیشتر از هر صنعت دیگر آسیب می‌زند و این با مقایسه آمار به خوبی قابل اندازه‌گیری است.

مدیرعامل آی‌سودا تاکید کرد: ارزآوری گردشگری از صنعت نفت و گاز بیشتر است و دنیا این را به خوبی فهمیده و تلاش می‌کنند، زنجیره را محدود کنند، زیرا برخی گردشگران باحضور در کشور برای سرمایه‌گذاری علاقمند می‌شوند.

کمبود هتل از چالش‌های گردشگری قم است

وی با اشاره به محدودیت‌های گردشگری قم گفت: کمبود هتل با کیفیت از چالش‌های ما است و حتی یک هتل پنج ستاره هم نداریم، تعداد هتل‌های چهار ستاره هم محدود بوده و بیشتراز قیمت پایتخت است که باعث شده گردشگران تردد بین قم و تهران را به اسکان ترجیح دهند و اقامت بالاتر از یک شب نداریم، درواقع به خاطر ضعف زیرساخت‌ها، گردشگران به استان‌های دیگر می‌روند.

این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: برای نوروز و رزور هتل‌ها چندین جلسه داشتیم اما متاسفانه، واحدهای اقامتی یا پر هستند و یا قیمت بالایی دارند و کمبود تخت و فضای اقامتی از معضلات جدی برای گردشگران داخلی و خارجی است و این خود نوعی ضد تبلیغ است.

وی بیان کرد: البته در دوره جدید مدیریت میراث فرهنگی ضعف‌ها بسیار کاهش پیدا کرده و با دید روشنی که وجود دارد برای جذب سرمایه‌گذار و حامی ایده‌های خوبی طراحی شده و چندین پروژه داریم که پیشرفت خوبی داشته است.

نیاز جدی به تسهیلات بانکی برای توسعه گردشگری

غلامی با بیان اینکه صرف جذب سرمایه‌گذار کافی نیست، گفت: درکنار سرمایه‌گذار به تسهیلات بانکی هم نیاز داریم که در این حوزه ضعف جدی وجود دارد، خود ما هم برای طرح‌های توسعه با وجود داشتن سرمایه‌گذار موفق به اخذ تسهیلات بانکی نشدیم و پروژه پیش نرفت و این کمبود ما را آزار می‌دهد.

غلامی گفت: پیش از این در آمریکا و کیش شعبه فعال داشتیم که به خاطر تحریم و کرونا هر دو غیرفعال شدند. با داشتن سرمایه‌گذار می‌توان مجوز شعبه‌های خارجی را فعال کرد که به ارزآوری و کارآفرینی چند برابری کمک می‌کند، زیرا آی‌سودا برندی شناخته شده است و مخاطبان خاصی از آن برای سفر استفاده می‌کنند.

فعالیت افراد فاقد مجوز به ضدتبلیغ برای گردشگری تبدیل شده است

وی درباره تورهای غیرمجاز گفت: با پشتیبانی انجمن‌ها ، نظارت ها و برخوردهای خوبی شده است اما متاسفانه خیابان چهار مردان مقری شده که در آن افراد غیرمجاز و فاقد مجوز بلیط قطار و هواپیما و مراکز اقامتی را با چندین برابر قیمت به فروش می‌رسانند و وقتی مسافر به هر دلیلی از سفر انصراف می‌دهد با استرداد بلیط نمی‌تواند هزینه خود را دریافت کند، چون غیرقانونی خریداری شده و این ایجاد نارضایتی‌ها خود بزرگترین ضد تبلیغ برای قم است. که دراین موضوع ورود دادستانی و نیروی انتظامی مورد نیاز است.

مجوزهای انحصاری گردشگری در دستان آی سودا/ صدور گواهی‌نامه بین المللی برای سفرهای خارجی/ تأسیس ایرلاین اختصاصی و شعبه‌های خارجی از طرح‌های توسعه آی‌سودا است

این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: موضوع دیگری که برای ما خیلی گران تمام شده این است که برخی از کارمندان دفاتر گردشگری که در ایام کرونا بیکار شدند، امروز در خانه خود بدون اینکه مالیات و اجاره یا هر هزینه دیگری پرداخت کنند، به صورت غیرقانونی مسافرها را جذب می‌کنند و بر این مورد هم مانند فعالیت و ارائه خدمات گردشگری در سایت‌های اینترنتی مانند دیوار، نظارتی وجود ندارد و ممکن است بخشی از آن‌ها کلاهبرداری باشد.

تأسیس ایرلاین اختصاصی از طرح‌های توسعه آی‌سودا است

غلامی با اشاره به حضور در نمایشگاه گردشگری عنوان کرد: باتوجه به سابقه خوب و مفید حضور در نمایشگاه که سال گذشته داشتیم، امسال هم با دست پر حضور پیدا می‌کنیم و از چند سرمایه‌گذار عراقی برای حمایت دعوت کرده‌ایم و هدف ما جذب چند سرمایه‌گذار برای توسعه و طرح‌های نیمه تمام است.

مدیر آی‌سودا ادامه داد: تهیه ایرلاین اختصاصی برای آی‌سودا از اهداف توسعه ما است، همچنین تأسیس هتل آپارتمان در قم و مشهد جزء برنامه‌هایی است که به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای آن هستیم.

رایزنی با روسیه برای تاسیس شعبه آی‌سودا

وی ادامه داد: با کشور روسیه برای فعال شدن نمایندگی رایزنی شده و سرمایه‌گذار هم وجود دارد و امیدواریم در قدم اول شعبه در این کشور را فعال کنیم، شهرهامبورگ درکشورآلمان از قدم‌های بعدی هدف ما است.

غلامی یادآور شد: مردم عزیز در سراسر ایران برای دریافت مشاوره تلفنی و حضوری از آی‌سودا می‌توانند به قم، بلوار محمد امین کوچه 3 مراجعه و یا با 02532902700 ، 09121535485 و 09199715485 تماس بگیرند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها