أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۲۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
شبکه خبری المیادین از ورود چهارمین هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه ایران به زلزله زدگان سوری به فرودگاه حلب خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در تهران از ورود چهارمین هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران به زلزله زدگان سوری به فرودگاه بین المللی حلب خبر داد.

بر اساس این گزارش، چهارمین هواپیمای حامل کمک‌های ایران به زلزله زدگان سوری وارد حلب شد.

«سلمان نواب نوری» کنسول جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه درباره محموله این هواپیما گفت که این محموله حاوی کمک های ایران به مردم زلزله زده سوریه شامل چادر، مواد غذایی، خرما، برنج و غیره است.

المیادین همچنین افزود که پنجمین هواپیمای حامل کمک‌های امارات متحده عربی به زلزله زدگان سوری هم که حاوی ۱۰ تن کمک است، وارد فرودگاه بین المللی دمشق شد.

پیش از این سه هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران به زلزله زدگان سوری وارد این کشور شده بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه دوشنبه با انتشار تصاویری از ورود هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران جهت زلزله زدگان سوری به فرودگاه دمشق خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، این هواپیما حامل ۴۵ تن کمک‌های امدادی و بشردوستانه از سوی ایران به زلزله زدگان سوری است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت سوریه شامگاه چهارشنبه از ریزش یک ساختمان مسکونی در حرستا واقع در حومه دمشق و اعزام نیروهای امداد و نجات به این منطقه خبر داد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه سازمان، آژانس‌ها و صندوق‌های تخصصی آن، کمیته بین المللی صلیب سرخ و از سایر سازمان‌های بین المللی دولتی و غیردولتی درخواست می‌کند که دست یاری داده و از تلاش‌های دولت سوریه در مواجهه با این فاجعه انسانی حمایت کنند.

وزارت خارجه سوریه خواستار کمک به این کشور در زمینه جستجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار زیر آوار و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی و آذوقه به آسیب دیدگان از زلزله در سراسر این کشور شد.

این وزارتخانه در ادامه از کشورها و سازمان‌هایی که همبستگی خود را با سوریه و مردم آن ابراز و با قربانیان این زلزله ویرانگر ابراز همدردی کردند و همچنین تمایل خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام کردند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها