کد خبر: ۵۲۱۶۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
دیگر معنا و مفهوم بانکداری در نظام بانکی، تغییر کرده است. امروز بر اساس نیاز مشتری، سرویس به صورت اختصاصی طراحی می شود و در اختیار آن قرار داده می شود. علائق، اولویت ها و سبک زندگی مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس آن خدمات مختص آنها ارائه می شود.

به گزارش پایگاه 598، توسعه تکنولوژی و پیشررفت‌های حاصله در زمینهbig data، هوش مصنوعی و همچنین تغییر نحوه تعامل افراد به واسطه شبکه‌های اجتماعی و استفاده گسترده افراد از آن‌ها باعث شکل‌گیری نیازمندی‌های جدیدی در میان مشتریان در رابطه با خدمات بانکی شده است.

بانک‌ها برای پاسخگویی به این نیاز مجبور به تغییر اساسی روش‌های خود هستند. بانکداری دیجیتال در واقع پاسخی به این نیاز است. وب سایت insiderintelligence بانکداری دیجیتال را به صورت «دیجیتالی کردن تمام سطوح بانکداری از فرانت اند گرفته تا بک اند» تعریف کرده است.

این موضوع به معنی تغییر شیوه انجام امور بانکی نه تنها در شکل ارائه خدمات به مشتریان بلکه حتی در نحوه انجام امور در داخل بانک است. بخشی از این تغییر اساسی در درون بانک‌ها در نحوه نگهداری و تجزیه و تحلیل داده‌های بانکی رخ می دهد.

در این شیوه بانک‌ها بیش از پیش کار‌ها را به روش‌های جدید و با تکیه بر پیشرفت‌های حاصل در فناوری اطلاعات انجام می‌دهند. برای مثال بانک‌ها بیش از پیش از هوش مصنوعی برای خودکارسازی انجام عملیات‌های بانکی و تجزیه و تحلیل انواع مختلف داده‌ها استفاده می‌کنند.

علاوه براین بانک‌ها به جای استفاده از شعب متعدد برای برقراری ارتباط با مشتریان و جذب مشتریان جدید و همچنین شناخت نیاز‌های آن‌ها، با توجه به فرصت‌های فراهم شده بیش از پیش از شبکه‌های اجتماعی برای برقرای تعامل با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید سود می‌برند.

همانطور که در بانکداری باز دیدیم یکی دیگر از مزایای بانکداری دیجیتال حضور تأمین کنندگان خدمات مالی شخص ثالث و امکانات گسترده فراهم شده توسط آن‌هاست. این امر منجر به شخصی سازی خدمات برای مشتریان شده و علاوه بر آن که به بانک‌ها کمک می‌کند تا خدمات بهتری را متناسب با هر مشتری در بستری امن فراهم کنند، هزینه‌های خدمات بانکی را نیز کاهش می‌دهد.

در همین راستا بانک ایران زمین در محقق کردن بانکداری دیجیتال پیش قدم بوده است. عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین تحقق بانکداری دیجیتال در این بانک را حاصل تلاش فراوان از سوی مدیران و همکاران بیان کرد و گفت: تغییر در نحوه ارائه خدمات بانکداری با توجه به اولویت ها و نیاز مشتریان صورت می گیرد.

تلفیق بانکداری دیجیتال با سبک زندگی مشتریان در بانک ایران زمین

پورسعید افزود: با پیاده سازی بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته مشتریان می توانند کلیه امور بانکی را هر لحظه که بخواهند با یک اشاره در تلفن همراه خود انجام دهند.
 
مدیرعامل بانک ایران زمین فعالیت اقتصادی امروزی را مبتنی بر شبکه های مجازی بیان کرد و افزود: کسب وکار ها در حال تغییر و تبدیل به یک فضای دیجیتالی هستند. در نتیجه اقتصاد امروز اقتصادی دیجیتالی است که از طریق شــبکه های اجتماعی این امکان را به کســب وکارها می دهد تا ارتباط مســتقیم بین بانک و مشتریان برقرار کنند و این یک امتیاز مثبت برای دو طرف خواهد بود که در محیطی متفاوت و جذاب فعالیت کنند و به سمت پیشرفت و رونق بیشتر اقتصادی کشور قدم برداشته شود.
 
پورسعید خاطرنشان کرد: میزان تراکنش های بانک ایران زمین طی 5 سال گذشته حدود 12 برابر رشد داشته است که خود رقم قابل توجهی است. این نشان می دهد مشتری با ابزارهایی که بانک در اختیارش قرارداده است، سرویس و خدمات امن، سریع و آسان را دریافت کرده است و همین موضوع باعث استقبال و رضایت آنان شده است.
 
مدیرعامل بانک ایران زمین گفت: اولویت ما در بانک ایران زمین ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان است. ارائه خدمات عادی و معمول در راستای فعالیت های سنتی یک بانک است. ایجاد همین بسترهای امن و کاربردی است که باعث می شود مشتری تجربه های جدید کسب کند و همین تجارب ما را یاری می دهد تا بتوانیم نیازهای مشتریان را شناسایی کنیم و بر اساس آن خدمات جدیدتری طراحی کنیم.
 
پورسعید با بیان اقدامات انجام گرفته برای بهبود وضعیت بانک و نیز اجرای برنامه های توسعه ای در راستای اهداف کلان تعیین شده در ادامه خاطر نشان ساخت: همانطور که می دانید سال گذشته بانک ایران زمین گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ ۴,۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۰,۰۰۰ میلیارد ریال را به منظور افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی پس از تأیید هیأت مدیره و اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی افشا کرد.
 
مدیرعامل بانک ایران زمین در خصوص صورت های مالی این بانک خاطرنشان کرد: تمامی صورت های مالی به صورت سالانه و کاملا شفاف در سامانه کدال قابل رویت است.
 
پورسعید از افزایش سرمایه به زودی بانک خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته درایجاد زیرساخت های بانکداری دیجیتال و نیز برنامه های تهیه شده برای افزایش سرمایه بانک به طور حتم این موضوع باعث ارائه خدمات بهتر و امکانات بیشتر به مشتریان گرامی و همکاران من در بانک خواهد شد.
 
مدیرعامل بانک ایران زمین رمز موفقیت در امور برنامه ریزی شده بانک را وجود هماهنگی و همکاری در کنار کار تیمی بیان کرد و افزود: در عرصه رقابت، زمین بازی شعب و ستاد بانک هستند و باید با همدلی، همراهی و اتحاد در بازار رقابت همانطور که تا الان پیروز بودیم، به موفقیت های بیشتری برسیم.
 
مدیرعامل بانک ایران زمین کارکنان این بانک را یک سرمایه برای پیشرفت آتی بانک اعلام کرد و گفت: روحیه و نوع نگرش بین همکاران بر پایه همکاری است که می تواند بانک را در برابر تمام فراز و نشیب ها حفظ کند و به نتایج قابل توجهی برساند.
 
مدیرعامل بانک ایران زمین در پایان ایجاد تجربه های جدید برای مشتریان را از اولویت های مهم این بانک دانست و افزود: دیگر معنا و مفهوم بانکداری در نظام بانکی، تغییر کرده است. امروز بر اساس نیاز مشتری، سرویس به صورت اختصاصی طراحی می شود و در اختیار آن قرار داده می شود. علائق، اولویت ها و سبک زندگی مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس آن خدمات مختص آنها ارائه می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها