کد خبر: ۵۲۱۹۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ حریق در تهران رخ می‌دهد، گفت: هزینه‌های مالکان ساختمان‌های پرخطر باید افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، قدرت‌الله محمدی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید رضا دارابی در حادثه آتش‌سوزی ساختمان 153 خیابان بهار اظهار کرد: دیروز ساعت 10:20 دقیقه با تماس شهروندان با سامانه 125، نیروهای 3 ایستگاه به محل می‌رسند و پس از تخلیه ساختمان، اطفای حریق را آغاز می‌کنند.

وی افزود: 3 طبقه منفی دپوی وسایل آتش‌زا بوده که هر ساختمان 380 متر مربع مساحت داشته است؛ این ساختمان در دی ماه سال قبل حکم قضایی داشته و هفته قبل حکم جلب برای مالک صادر شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در بیان اطلاعاتی از عملیات اطفای حریق گفت: درجه حرارت ساختمان به 150 درجه افزایش یافته بود. نیروهای ما در این درجه یک دقیقه نیز دوام نمی‌آوردند و مدام گروه‌ها جابجا می‌شدند. تمام ساختمان‌های اطراف تخلیه شدند و سریعا دستگاه‌های لرزه‌نگار مستقر شدند تا هرگونه لرزه گزارش شود تا بتوانیم آتش‌نشانان را تخلیه کنیم و همین باعث شد حادثه تلخ‌تری رخ ندهد. امروز نیز درجه حرارت ساختمان به 3 درجه رسیده است.

وی با بیان اینکه اگر یک ساعت بیشتر طول می‌کشید ساختمان فرو می‌ریخت، گفت: اجناس این ساختمان باید سریعا تخلیه و تخریب شود.

محمدی با بیان اینکه پس از خروج هر گروه آتش‌نشان حضور و غیاب صورت می‌گرفت، یادآور شد: یکی از آتش‌نشانان ما در چاهک آسانسور سقوط کرد و در این حادثه به شهادت رسید؛ متاسفانه طبقه منفی یک این ساختمان درب آسانسور نداشت و تخلف در اجرای آن صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: روند شهادت آتش‌نشانان ادامه دارد، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و وزارت صمت و دستگاه‌های بیمه‌گر کجا هستند و چه وظایفی دارند؟ مصیبت‌های تهران را نباید تنها به دوش شهرداری انداخت. بیمه مرکزی باید جلوی بیمه این ساختمان‌ها را بگیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه 150 حریق در تهران رخ می دهد، گفت: باید هزینه‌های مالکان ساختمان‌های پرخطر را بالا برد؛ یک‌سوم زون‌های مناطق 11، 12 و 15 از جنس این ساختمان‌هاست و به انبار تبدیل شده‌اند.

وی افزود: اگر دستگاه قضا محکم برخورد کند، قطعا شاهد حوادث کمتری از این دست خواهیم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها