کد خبر: ۵۲۲۳۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
هم‌زمان با ولادت حضرت مهدی(عج)
حوزه هنری استان قم با تدارک برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام نیمه شعبان در موکب «هنر و رسانه» به دوستداران حضرت قائم(عج) خدمت‌رسانی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم در گفتگویی ضمن تبریک فرارسیدن ایام خجسته‌ی نیمه‌شعبان به تشریح فعالیت‌های فرهنگی هنری حوزه هنری استان قم در مسیر پیاده‌روی حرم حضرت معصومه(ص) تا مسجد جمکران پرداخت و گفت: به مناسبت ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) و انتخاب شهر قم برای برگزاری جشن‌های ملی این ایام، حوزه هنری استان قم با تدارک برنامه‌های فرهنگی و هنری در موکب «هنر رسانه» به دوستداران حضرت قائم(عج) خدمت‌رسانی خواهد کرد. این موکب دو بخش خدمت‌رسانی و فرهنگی هنری دارد که بخش فرهنگی هنری آن را حوزه هنری قم برنامه‌ریزی و خدمات‌رسانی می‌کند.     

وی به برنامه‌های حوزه هنری قم در این موکب اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش خیابانی «سرباز سردار» که به کارگردانی هومن پیری در باشگاه تئاتر تجربه حوزه هنری قم تولید شده‌است، از جمله برنامه‌های پیشبینی شده‌است. عوامل این نمایش از روز سه‌شنبه ۱۶ تا پنجشنبه ۱۸ اسفندماه در طول مسیر پیاده‌روی منتظران حضرت؛ از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران در بلوار جمهوری اجراء خواهند داشت.

حسینی با اشاره به غرفه کودک و نوجوان موکب هنر و رسانه گفت: همچنین با مدیریت سد حامد معلمی در این موکب غرفه‌ی کودک و نوجوان را ایجاد کرده که در آن کودکان نیز نظر و با کمک اساتید تصویرسازی؛ سید حسین ذاکرزاده و  فاطمه سادات رضا‌توفیق به نقاشی با موضوع حضرت مهدی(عج) و جشن‌های نیمه شعبان خواهند پرداخت. پس از پایان کار موکب، نقاشی‌ها ارزیابی و به برگزیده جوایزی تعلق خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری قم در ادامه به حضور هنرمندان شناخته شده‌ی خوشنویس در این موکب اشاره کرد و گفت: در این ایام اساتیدی همچون مسعود نجابتی و علی رضائیان در موکب هنر و رسانه برای علاقمندان با مضامین مرتبط با حضرت قائم(عج) به تولید اثر خواهند پرداخت.

وی به تولید یک تابلو نقاشی در مدت زمان فعالیت این موکب اشاره کرد و گفت: در این روزها و در موکب هنر و رسانه شاهد هنرنمایی سید علی قافله‌باشی بر بوم نقاشی و تولید تابلو نقاشی با موضوع مهدویت خواهیم بود.

رئیس حوزه هنری قم به تدارک فضایی برای تهیه عکس برای علاقمندان اشاره کرد و گفت: در غرفه عکاسخانه در فضا و با دکوری متناسب با نیمه شعبان از علاقمندان، عکس تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. همچنین دیواره‌ای با پس‌زمینه‌ی حرم حضرت امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران تدارک دیده شده که راهپیمایان می‌توانند با آن عکس‌های یادگاری بگیرند.  

وی در پایان یادآور شد: موکب هنر و رسانه در ابتدای بلوار جمهوری روبروی بلوار ۳۰ متری هنرستان برپا شده است و علاقمندان می‌توانند در ابتدای مسیر در این غرفه حاضر و علاوه بر خدمات معمول موکب‌ها از برنامه‌های برنامه‌های فرهنگی هنری پیشبینی‌شده بهرمند شوند.    

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها