يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۴۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
سیامک نمازی جاسوس بازداشتی و دوتابعیتی به سی‌ان‌ان گفت: کاخ سفید متوجه وضعیت وخیم ما نشده است.

به گزارش پایگاه 598، سیامک نمازی زندانی دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان از زندان اوین، ضمن درخواست دوباره از دولت جو بایدن در زمینه آزادی زندانیان آمریکایی در ایران، گفت: «من عمیقا نگران این هستم که کاخ سفید متوجه نشده که وضعیت ما چقدر وخیم شده است.»

به گزارش ایران اینترنشنال، نمازی در گفت‌وگو با کریستین امان‌پور، خبرنگار سی‌ان‌ان از دولت بایدن خواست تلاش کند و «آزادی آمریکایی‌ها را بالاتر از سیاست» قرار دهد.

او با اشاره به خطرهای انجام مصاحبه از زندان(!) گفت: «این ریسک را پذیرفتم تا بگویم وضعیت من چقدر وخیم است. مدام به من می‌گویند که نجات خواهم یافت، اما توافق‌ها به‌هم می‌ریزد و رها می‌شوم.»

این زندانی سیاسی بایدن را خطاب قرار داد و گفت: «آقا از شما خواهش می‌کنم که جان و آزادی آمریکایی‌های بی‌گناه را بالاتر از همه سیاست‌های جاری قرار دهید و فقط برای پایان دادن به این کابوس و بازگرداندن ما به خانه، کاری را که لازم است انجام دهید.» نمازی پیش‌تر نیز از بایدن چنین درخواستی را مطرح کرده ‌اما همچنان در اوین محبوس است. در اواخر دی‌ماه، وی با انتشار نامه‌ای خطاب به بایدن ضمن انتقاد از رؤسای‌جمهور پیشین آمریکا، از آغاز اعتصاب غذای خود به مدت یک هفته خبر داد. آن نامه سرگشاده نمازی، در هفتمین سالگرد آزادی چند آمریکایی منتشر شد و نمازی در آن نوشت که هفت سال پیش باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گروگان‌های آمریکایی در ایران را آزاد کرد اما او با وجود این که وعده داده شده بود تا چند هفته دیگر آزاد شود، همچنان زندانی است. سیامک نمازی در مهرماه سال ۱۳۹۴ در جریان سفری به ایران بازداشت شد.

ایران اینترنشنال می‌افزاید: باقر نمازی پدر او نیز که از مقام‌های سابق یونیسف است، سال ۹۵ زمانی که برای پیگیری وضعیت فرزندش به ایران رفت، بازداشت شد. این دو شهروند ایرانی- آمریکایی به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا به ۱۰ سال زندان محکوم شدند، باقی ماندن سیامک نمازی در زندان در شرایطی است که احتمال احیای برجام کاهش یافته و جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر به زندانیان دوتابعیتی و خارجی افزوده است. بایدن به تازگی از پادشاه عمان برای تلاش‌های این کشور در زمینه آزادی زندانیان آمریکایی تشکر کرد اما هیچ اشاره‌ای به زندانی خاصی نکرد. علاوه‌بر سیامک نمازی، اکنون مراد طاهباز و عماد شرقی نیز از آمریکایی‌های زندانی در ایران هستند.

مصاحبه نمازی و استناد او به ماجرای سال 94 در حالی است که دولت آمریکا در آن زمان ضمن آزاد‌‌سازی چند میلیارد دلار از اموال ایران، وعده لغو تحریم‌ها را داده بود و در موقعیت کنونی بدعهدی و بی‌چشم و رویی در انجام تعهدات را نداشت.

منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها