يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۷۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛
مراکز بهداشتی، درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ایام تعطیلات نوروز آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، امیر هاشمی دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی های ستاد سلامت نوروزی، با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، مدیران و کارشناسان حوزه‌های مختلف دانشگاه تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، داروخانه‌های شبانه روزی و مراکز ارائه خدمات رفاهی به مسافرین به صورت شبانه روزی مورد بازدید قرار می‌گیرند و با متخلفین به طور جدی برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه، کلینیک دندانپزشکی قاضی طباطبایی در ایام نوروز آماده ارائه خدمات دندانپزشکی اورژانس و شبانه روزی به شهروندان است.

هاشمی تصریح کرد: امسال نیز با رؤسا و مدیران تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برای آمادگی بخش‌ها با تمامی امکانات و نیروی انسانی اعم از پزشکی، پیراپزشکی، اداری و خدماتی هماهنگی لازم برای خدمت رسانی مناسب به هموطنان صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به ویزیت روزانه بیماران بخش‌ها و اورژانس توسط پزشکان متخصص و اعضای هیأت علمی بیمارستان‌ها، افزود: بیمارستان‌های شهید مدرس، لواسانی و بقیه الله آماده ارائه خدمات کد ۲۴۷ (درمان سکته حاد قلبی) و بیمارستان‌های امام حسین (ع)، شهدا تجریش و لقمان حکیم نیز آماده خدمت کد ۷۲۴ (درمان سکته حاد مغزی) هستند.

دبیر سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب به مصدومین احتمالی ناشی از حوادث جاده‌ای، هماهنگی با ارگان‌های دخیل و مرتبط با طرح سلامت نوروزی همچون پلیس راه، جمعیت هلال احمر، ستاد خدمات سفر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد.

هاشمی همچنین به منظور ارائه خدمات دارویی و اطمینان از وجود داروهای ضروری در بیمارستان‌ها یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط معاونت غذا و دارو، دارو به مقدار کافی برای این ایام در بیمارستان‌ها موجود است و بیماران همانند روزهای عادی، برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان ارجاع نمی‌شوند. داروخانه‌های شبانه روزی در ایام تعطیلات نیز مشغول ارائه خدمات هستند.

دبیر ستاد سلامت نوروزی با اشاره به حفظ ظرفیت فعالیت بخش‌های اورژانس و بخش‌های ویژه از جمله ICU، CCU، NICU، PICU و دیالیز افزود: کلینیک‌ها و درمانگاه‌های ویژه بیمارستان‌ها نیز در طول روزهای کاری ایام نوروز با تأمین رشته‌های بالینی خاص شامل داخلی، قلب، زنان، اطفال، جراحی عمومی، روانپزشکی و دیگر تخصص‌ها آماده خدمت رسانی هستند.

هاشمی در حوزه امور بهداشتی یادآور شد: مراکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی، درمانگاه جامع سلامت، غربالگری و واکسیناسیون در ایام نوروز آماده خدمت رسانی هستند، که این موضوع به روش‌های مختلف توسط معاونت امور بهداشتی دانشگاه اطلاع رسانی می‌شود. همچنین نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و رفاهی توسط کارشناسان بهداشتی به صورت روزانه صورت می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها