امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۲۳۳۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
مربی حفظ قرآن کریم اوقاف گفت: طرح تخصصی کاتبان وحی بر مبنای نگارش و نقاشی از مفاهیم و تفسیر کلام وحی و با حضور کودکان و نوجوانان اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سرکار خانم لیلا نوراللهی مربی حفظ و طرح تخصصی کاتبان وحی و همچنین زهرا جعفری و کوثر عاصم آبادی از دختران نوجوان حافظ قرآن کریم، مهمان برنامه چهارشنبه شب برنامه «ماه عاشقی» سیمای مرکز قم بودند.

نوراللهی در این برنامه و با اشاره به ویژگی‌های حفظ قرآن کریم با عنوان طرح تخصصی کاتبان وحی اظهار کرد: این طرح با همکاری اداره کل اوقاف استان قم اجرایی شده و مسئولین و علمای اعلام نیز آن را مورد تشویق قرار داده‌اند.

وی افزود: از جمله خصوصیات طرح مذکور می‌توان به نقاشی کشیدن بر مبنای تصور و برداشت کودکان و نوجوانان از مفاهیم قرآنی اشاره کرد که موجب شده از کودک 4 ساله تا نوجوانان مشتاق شرکت در آن باشند.
این مربی حفظ قرآن کریم با بیان اینکه نخستین بار است که حفظ قرآن از طریق نقاشی و خوشنویسی آموزش داده می‌شود گفت: یکی از نوجوانان حاضر در این طرح، 30 جزء کلام وحی را به خط خودش نوشته است.

وی ادامه داد: بیشتر کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در طرح کاتبان وحی در رشته‌های هنری هم فعالیت دارند و از تخصص خود در این زمینه بهره می‌برند.

نوراللهی با اشاره به گنجاندن درس تفسیر روایی در این طرح تخصصی عنوان کرد: نکات تفسیری بر اساس کتاب‌های تفسیری معتبر به شرکت‌کنندگان در طرح تخصصی کاتبان وحی آموزش داده می‌شود.

به گفته او، مکالمه قرآنی از دیگر بخش‌های تخصصی است که در این دوره گنجانده شده است.

این مربی حفظ قرآن کریم با تشکر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به خاطر حمایت‌های گسترده از طرح‌های حفظ و قرائت قرآن کریم در بخش‌های مختلف استان از جمله امامزادگان استان قم گفت: به دلیل این حمایت‌ها تعداد حافظان قرآن کریم در امامزادگان افزایش چشمگیری داشته است.

ویژه برنامه «ماه عاشقی» به مناسبت ماه مبارک رمضان حدود 70 دقیقه پیش از افطار از موقوفه قرآنی سعدالحکما شهرستان کهک به صورت زنده روی آنتن شبکه نور (سیمای مرکز قم) می‌رود.

گفتنی است قرآنی که توسط زهرا جعفری حافظ نوجوان قرآن کریم تحریر شده بود نیز برای نخستین بار در این برنامه رونمایی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها