أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۳۵۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
افشای اسناد پنتاگون؛
مقام‌های آمریکایی نگران هستند که افشای اسناد محرمانه پنتاگون که نشانگر حجم جاسوسی واشنگتن از دوستان و دشمنانش است، روابط ایالات متحده با متحدانش را تضعیف کند.

به گزارش پایگاه 598، شبکه سی ان ان گزارش کرد که افشای اخیر اسناد طبقه‌بندی شده پنتاگون که نشان می‌دهد ایالات متحده نه تنها از دشمنان و رقبای خود جاسوسی می‌کرده بلکه متحدان خود را نیز در امان نگذاشته است، موجب شده تا نگرانی عمیقی در بین مقام‌های آمریکایی ایجاد کند.

در این گزارش آمده است که مقام‌های آمریکایی نگران هستند که افشای این اسناد محرمانه، روابط ایالات متحده را با همپیمانان و متحدانش تضعیف کرده و در معرض خطر قرار دهد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، رسانه ها گزارش کردند که پنتاگون در حال تحقیق در خصوص نشت اطلاعات محرمانه در خصوص وضعیت ارتش اوکراین و برنامه ایالات متحده و ناتو برای تقویت این کشور در مقابل روسیه است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که این اسناد که تاریخ آن به اوایل ماه مارس بازمی‌گردد، در «کانال‌های تلگرامی حامی دولت روسیه» پخش شده است. با این‌حال «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی در ارتباط با نشت اطلاعات محرمانه پنتاگون گفت که فدراسیون روسیه تردید ندارد که آمریکا و ناتو به طور مستقیم یا غیرمستقیم در این درگیری مداخله دارند.

در عین حال، خبرگزاری رویترز، به نقل از مقام‌های آمریکایی که نامی از آن‌ها برده نشده است، مدعی ش که ایالات متحده آمریکا این قضیه را منتفی نمی‌داند که اسنادی که در شبکه‌های اجتماعی قرار داده شده است، دستکاری شده و تغییراتی در آن ایجاد شده است.

با این وجود، روز جمعه هفته گذشته، دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گزارش کرد که زلنسکی در جلسه ستاد فرماندهی عالی، مسائل مربوط به جلوگیری از افشای اطلاعات مربوط به برنامه‌های نیروهای اوکراینی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این گزارش سپس با اشاره به این موارد ادامه داد که افشای اسناد بسیار محرمانه پنتاگون، چشم‌اندازی در خصوص نحوه جاسوسی ایالات متحده از متحدان و دشمنان این کشور ارائه کرده است و همین مسئله نگرانی مقام‌های آمریکایی را برانگیخته که هراس دارند افشای این اسناد، منابع بسیار محرمانه و روابط بسیار مهم بین‌المللی واشنگتن را در معرض خطر قرار دهد.

همانطور که گزارش‌های پیشین نشان می‌دهد، برخی از اسنادی که مقامات آمریکایی می‌گویند صحت دارد، میزان جاسوسی آمریکا از متحدان کلیدی خود از جمله کره جنوبی، رژیم صهیونیستی و اوکراین را فاش کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها