يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۶۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
قصه های پر غصه سلبریتی‌ها؛
در این نوشتار بطور اجمال به اغتشاشات ۱۴۰۱ و نقش برخی هنرمندان در آن و فرصت طلبی در رفع سو پیشینه شان بیان شده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سال گذشته سینمای ایران درگیر حواشی بسیاری بود که این حواشی بعضاً به شرایط اجتماعی و سیاسی کشور نیز مربوط می‌شد تاجایی‌که به طور کل سینمای ایران را در سالی که گذشت در شرایطی ملتهب قرار داد.

یکی از مظلومیت‌های نظام جمهوری اسلامی در این است، که خدمات گسترده و دستاورد‌های چند برابری نسبت به پیش از انقلاب برای کشور بهمراه آورده است، لکن در فتنه‌های ۱۳۷۸، ۱۳۸۸، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸، کسانی که طبق نقشه‌های دشمنان خارجی رفتار کردند و اشوب و اغتشاشات را برپاکرده و یا دامن زده و یا میدان داری کرده اند، با گردن کلفتی در جامعه طلبکارانه فعالند و عجیب اینکه از امکانات کشور بیش از بقیه برخودار بوده و خود باعث مشکلات شده اند، ولی جای متهم و مدعی را برعکس میکنند. از جمله حوادث تلخ مظلومیت در اغتشاشات ۱۴۰۱ بود، که هنرمندان و ورزشکارن نقش سنگینی در همسویی با دشمنان و اغتشاش گران داشتند و متاسفانه:

درخبر‌ها امده که: مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی: پرونده همه هنرمندان درگیر در ماجرا‌های ۱۴۰۱، بدون درج سوءپیشینه پاک شد. (خبرگزاری دانشجو، ۱۵ فروردین ۱۴۰۲)

برخی از هنرمندان کسانی هستند که بیشترین امکانات و فرصت‌های نظام در اختیارشان بوده، بیشترین بهره مادی را داشته اند، و در شرایطی که بایستی در راستای تعالی هنر و تعالی فرهنگ جامعه باشند، در بی تعهدی با گفتار‌های نادرست خود رفتار‌های ناسالم خود، پوشش‌های زننده شان و... و ایجاد اثار ضعیف و متفاوت با فرهنگ غنی اسلامی، بیشترین تخریب فرهنگی را بهمراه داشته اند، همچنین از انجا که بایستی در بحران‌ها، مدد رسان مدیریت کشور در رفع بحران باشند، بیشترین ضربه را در بحران‌های فتنه دشمنان داشته اند.

  1. تعداد زیادی از هنرمندان در اغتشاشات ۱۴۰۱، با موضع گیری‌های غلط و انتشار دروغ و تحریک مردم، مرتکب جرم شده اند.
  2. در دادگاه صالحه رسیدگی و محکوم شدند.
  3. رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان را داشتند: در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند. (سایت رهبر انقلاب، ۱۶ بهمن ۱۴۰۱)
  4. براساس حکم عفو عمومی رهبری، هنرمندان محکوم و متهم صرفا بایستی مشمول عفو و یا تخفیف مجازات می‌شدند، ولاغیر و اضافه بر آن غیر قانونی و غیر مجاز می‌باشد.
  5. در حالیکه حکم رهبری برای عفو ویا تخفیف مجازات بوده است، لکن برخی مدیران نا اهل که احتمالا تعاملات با هنرمندان مجرم و متهم داشته اند؛ با سو استفاده از عفو رهبری مبنی بر مجازات، انرا به پاک شدن سو سابقه مجرمان تعمیم داده و انان را به نقطه اول برگرداندند.
  6. هنرمندان استحاله شده بی تعهدی که از هنر فاخر و تعالی بخش بی بهره اند، هنرمندانه در رفع غیر قانونی سوءپیشینه جرمشان اقدام کرده اند، که دور زدن اجرای مر قانون با تخلف در سو استفاده از عفو مجازات رهبری و رانت قضایی تلقی میشود و هنری بسیار نکوهیده و محکوم می‌باشد.
  7. با توجه به سابقه منفی آنان در فتنه ۸۸ و نیز در حمایت از مفسدان سیاسی و امنیتی، جری‌تر شدن انان و باز شدن فضا دوباره برای جولان ان‌ها و باز این چرخه سو رفتارشان ادامه پیدا کند.
  8. لازم است از طریق دیوان عدالت اداری نسبت به ابطال فوری این مصوبه غیر قانونی توسط دادستانی محترم که توسط اداره کل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی پیگیری شده، صورت پذیرد.

کاربری در توییتر نوشت:

اینجا که ترانه به ریش نظام خندید خوب میدونست پرونده سیاهش قراره سفید بشه

هنرمندی هنرمندان بی تعهد در رفع غیر قانونی سوءپیشینه جرمشان! / وقتی ترانه به ریش نظام خندید خوب میدونست پرونده سیاهش قرار است سفید شود

اقای وزیر فرهنگ ما تا کی باید زبان دراز این جماعت رو به جون بخریم و دم نزنیم‍...

گفتنی است حسین طلابیگی مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی با اشاره به تعامل سازمان سینمایی برای حل مشکلات هنرمندان درگیر در ماجراهای اجتماعی سیاسی سال گذشته گفت: در این مورد مراجع قضایی و به خصوص دادستانی محترم همراهی بسیاری با ما داشتند و حتی در برخی موارد قاضی پرونده با افراد صحبت کرد.

جرم احساسی کردن جوانان و ترغیب آنها به خیابان چیزی جز تشویش اذهان عمومی است؟! چرا با اقدامات نسنجیده روز به روز برخی سلبریتی های لجام‌گسیخته را سرکش تر از قبل میکنیم...

البته هنوز هستند هنرمندایی که به اسلام و دین اعتقاد دارن

هنرمندی هنرمندان بی تعهد در رفع غیر قانونی سوءپیشینه جرمشان! / وقتی ترانه به ریش نظام خندید خوب میدونست پرونده سیاهش قرار است سفید شود

دمشون گرم که نسبت به یکی از مهم ترین مراسم های مذهبی بی توجهی نکردن این خودش یه کار فرهنگی محسوب میشود.

 

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها