أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۳۷۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
«۸ پیشنهاد داشتم»
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سمتش برکنار شد، گفت: تماشای دعوای مخالفان و طرفدارانم در ایران دردناک بود اما سرانجام بر همه چیز غلبه کردم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران روز جمعه از سوی فدراسیون فوتبال کرواسی به عنوان سرمربی جدید تیم زیر ۲۱ سال این کشور معرفی شد. قرارداد اسکوچیچ با کرواسی دو سال است و این مربی باید در اولین مأموریت، با تیم جوانان کشورش در مسابقات قهرمانی اروپا و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ شرکت کند.

اسکوچیچ در شهریورماه ۱۴۰۱ و زمانی که تنها چند ماه تا شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقیمانده بود، از سرمربیگری تیم ملی ایران برکنار شد و نتوانست با تیمی که خودش با آمار قابل توجه به جام جهانی رسانده بود، در این رقابتها شرکت کند.

۷ ماه پس از آن اتفاق، اسکوچیچ می‌گوید روزهای دردناکی را در ایران پشت سر گذاشته اما توانسته بر آن غلبه کند و در نهایت از بین ۷-۸ پیشنهاد، به قرارداد فدراسیون کرواسی پاسخ مثبت داده است. این مربی تاکید دارد که با تیم ملی ایران بهترین نتایج تاریخ را در آسیا گرفته و اشاره اش به صعود زودهنگام و آسان به جام جهانی قطر است.

مشروح گفتگوی اسکوچیچ در ادامه می‌آید:

* آیا هدایت تیم جوانان کرواسی چالش مناسب و کافی برای شما محسوب می‌شود؟

- کرواسی همیشه یک چالش است و همینطور مسابقات قهرمانی اروپا که می‌توانیم برای اولین بار به بازی‌های المپیک برویم. این‌طوری به نظرم می‌رسد. من ۷-۸ پیشنهاد داشتم. بعضی از آنها خیلی خوب بود. از چند تیم ملی هم دعوت به کار شدم اما کرواسی را انتخاب کردم. واقعاً دعوت فدراسیون کرواسی را به عنوان یک چالش درک کردم.

* آیا کوستیچ (رئیس فدراسیون کرواسی) شما را مانند یک دوست قدیمی از زمانی که برای نووالیا بازی می‌کرد، متقاعد کرد؟

- ما همدیگر را از نووالیا می‌شناسیم، درست است. دیدم که او اهمیت می‌دهد، اما من برای من هم مهم بود. بنابراین کار ساده ای بود.

* آیا حضور در المپیک پاریس ۲۰۲۴ یک هدف واقع بینانه است؟

- واقع بینانه باشد یا نه این یک هدف عادی است. ما همیشه اهداف بالایی داریم، چنین ذهنیتی در تیم ملی بزرگسالان وجود دارد. در تیم زیر ۲۱ سال هم باید همینطور باشد. چیزی پایین‌تر از این نیست. البته نمی‌دانیم چه شرایطی ممکن است رخ دهد، اما به اهداف دیگری فکر نمی‌کنیم.

* بازی‌های دینامو - اسلاون بلوپو و ریکا - هایدوک را تماشا می‌کنید که نفراتی مثل باتورینا، پرکوویچ، فریگان در آن باشگاه‌ها بازی می‌کنند.

- در مورد بازیکنان زیاد صحبت نمی‌کنم، هرچند به محض اینکه از سوی فدراسیون کرواسی برای مذاکره دعوت شدم، تحلیل‌هایی انجام دادم. من اطلاعات دقیقی در مورد هر یک از بازیکنان به دست خواهم آورد. تنها چیزی که تاکید دارم این است که علاقه‌ای به هیچ فشاری در مورد اینکه چه کسی از کدام باشگاه است، ندارم. من فقط به فکر تیم ملی کرواسی هستم. آن را با صدای بلند و واضح برای همه بیان کنید.

* به نظر می‌رسد در این زمینه مشکلات کمتری نسبت به تیم ملی ایران وجود داشته باشد، هرچند ممکن است منافع باشگاهی هم پیش بیاید.

- من هرگز با آن مشکل ندارم. هرکسی که مرا می‌شناسد به خوبی می‌داند، این نقطه قوت من است. تنها چیزی که در ذهن من وجود دارد این است که تیم ملی برنده شود و اینکه چه تعداد بازیکن از کدام باشگاه خواهند بود برای من کاملاً بی ربط است.

* آیا برای به خدمت گرفتن بازیکنانی مثل یوشکو، استانیشیچ و شوتالو از تیم ملی بزرگسالان صحبت کرده‌اید و می‌توانید برای مسابقات یورو روی آنها حساب کنید؟

- برای این کار خیلی زود است. ما در مورد تمام جزئیات صحبت خواهیم کرد. همینطور هیچ اشاره‌ای به اینکه چه کسی در کادر فنی من خواهد بود و همچنین در مورد مربیان وجود نداشت.

* بعد از جدایی از ایران از کدام تیم‌ها پیشنهاد داشتید؟

- مهم نیست چه کسی با من تماس گرفت. پیشنهاد کرواسی را قبول کردم چون کشور من است. منتظر اتفاق بزرگی بودم و در نهایت به تیم ملی زیر ۲۱ سال رفتم. به عنوان یک مرد کروات، من این را دوست دارم.

* مسابقات یورو از ۲۱ ژوئن با بازی برابر اوکراین و سپس اسپانیا و رومانی آغاز می‌شود. زمانی برای ترتیب دادن یک بازی دوستانه قبل از مسابقات وجود خواهد داشت؟

- با استیپ پلتیکوس (مدیر فنی تیم جوانان کرواسی) صحبت کردم. این روزها در مورد جزئیات آماده سازی بیشتر حرف خواهیم زد.

* امروز در مورد اخراج از تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی چه چیزی می‌توانید بگویید؟

- چیزی که در کل داستان وجود دارد این است که من بهترین نتیجه تاریخ را در آسیا گرفتم. این جایی است که داستان شروع و پایان می‌یابد. رئیس جدید فدراسیون (مهدی تاج) آمد و آدم‌هایش را هم آورد. در نهایت علاقه‌ای به این موضوع ندارم. می دانم چه مسیری را طی کرده‌ام و چه کار کرده‌ام.

* آیا دیدن دعوای طرفداران و مخالفان شما در لیگ ایران در مقابل چشمانتان برایتان منزجر کننده بود؟

- دردناک بود اما آنقدر قوی هستم که در نهایت به جام جهانی رفتم تا بازی کرواسی را در نیمه نهایی و در مسابقه رده بندی تماشا کنم. بعد از اینکه فرصتی برای هدایت ایران به عنوان مربی در جام جهانی نیافتم، این قدرت را پیدا کردم که به قطر بروم و تیم ملی کشورمان را دنبال کنم. این به شما می‌گوید که من بر همه چیز غلبه کردم. من خوبم، من قوی هستم. (اسکوچیچ لبخند می‌زند)

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها