أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۳۷۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
قیمت سکه از ابتدای سال حدود دو میلیون تومان ارزان شده و نزدیک شش درصد ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: سایت اصلاح‌طلب «فرارو» با انتشار این خبر و طرح این پرسش که افت قیمت‌ها در شروع سال ۱۴۰۲ نشانه چیست؟ نوشت: قیمت سکه بهار آزادی در شروع سال ۱۴۰۲، برخلاف آنچه عموم مردم تصور می‌کنند کاهش پیدا کرده است. سکه امامی در آخرین روز معاملاتی سال قبل ۳۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشت، اما پس از گذشت حدود ۲۵ روز از سال جدید، حدود شش درصد ارزان شده و پنجشنبه ۲۴ فروردین با قیمت ۳۱ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان به‌فروش رسید.

بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد سکه گرمی بیشتر میزان افت قیمت را میان قطعات مختلف سکه تجربه کرده است و از هفت میلیون و ۶۱۰ هزار تومان تا شش میلیون و ۸۲۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده. نیم سکه بهار آزادی و ربع سکه بهار آزادی به‌ترتیب تنها ۵۶۰ هزار تومان و ۱۸۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. اتفاقی که باعث شده ارزش این سکه‌ها در بازار سه درصد و ۱.۵ درصد ارزان شود.

بخشی از این اتفاق را مدیون افت سه‌درصدی قیمت طلا ۱۸ عیار هستیم. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در آخرین روز معاملاتی سال پیش به دو میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده بود، اما در بیست ‌و پنجمین روز از فروردین سال ۱۴۰۲ با کاهش ۸۲ هزار و ۴۰۰ تومانی به پله یک میلیون و ۵۵۸ هزار تومان تکیه زده است. بخش دیگری از دلایل افت قیمت سکه را می‌توان در فعل و انفعالات بازار ارز و کاهش تقاضای ناشی از ماه رمضان جست‌وجو کرد.

قیمت سکه امامی در ۲۵ روز اول سال جدید حدود شش درصد کاهش پیدا کرده است. با این حال حباب قیمت سکه امامی هنوز معادل هفت میلیون و ۷۳ هزار تومان برآورد می‌شود.

سکه نیم بهار آزادی در پایان هفته منتهی به ۲۵ فروردین روی سکوی ۱۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان ایستاده است. اگر به آخرین روز فعالیت بازار در سال گذشته برگردیم، در آن روز قیمت همین قطعه سکه طی معاملات تک‌فروشی بازار ۱۹ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان بود. یعنی در شروع سال جدید قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی ۵۶۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده که تقریبا معادل سه درصد می‌شود.

قیمت سکه گرمی در آخرین روز از سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسیده بود، اما از روز به بعد در سراشیبی افتاده و پشت سر هم دارد ارزان می‌شود. در پنجمین روز فروردین که بازار به‌شکل نیمه‌رسمی فعالیت خود را از سر گرفت، قیمت سکه گرمی هم تا هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

قیمت سکه گرمی در هفدهمین روز فروردین با هم افت کرد و به شش میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید. جایگاه قیمت سکه گرمی تا روز پنجشنبه ۲۴ بهمن دست نخورده باقی ماند. به این ترتیب مقایسه وضعیت فعلی بازار را آخرین روز معاملاتی سال قبل از کاهش ۷۹۰ هزار تومانی قیمت سکه گرمی که به معنای افت بیش از ۱۰ درصدی ارزش این نوع سکه است، حکایت دارد. با این حال حباب قیمت سکه گرمی را در حال معادل سه میلیون و ۷۸۳ هزار تومان برآورد می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها