امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۲۴۱۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
در حالیکه حمایت علنی دولت آمریکا از اوکراین "پابرجا و تغییرناپذیر" است؛ اما مقامات به طور پنهانی ترس خود را نسبت به شکست اوکراین مطرح کرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، ایسنا نوشت: نشریه پولیتیکو به نقل از چندین مقام ناشناس گزارش داد، دولت جو بایدن کاملا بی‌سر و صدا برای این احتمال آماده می‌شود که طی ضدحمله از پیش وعده داده شده اوکراین، "پیروزی کاملی" که کی‌یف انتظارش را دارد، حاصل نشود.

در حالیکه حمایت علنی دولت آمریکا از اوکراین "پابرجا و تغییرناپذیر" است؛ اما مقامات به طور پنهانی ترس خود را نسبت به شکست اوکراین مطرح کرده‌اند. به گفته آن‌ها، اگر این حمله پایین‌تر از حد انتظار باشد، کاخ سفید با موجی از انتقادات فراوان مواجه خواهد شد.

طبق گزارش پولیتیکو، افراد مبارزه‌خواه و جنگجو ادعا می‌کنند که آمریکا و متحدانش به قدر کافی تسلیحات و مهمات به اوکراین ارسال نکرده‌اند و افرادی که به اصطلاح هوادار صلح هستند، همین مساله را به عنوان مدرک و شواهدی برای باخت کی‌یف می‌بینند.

ریچارد هاس، یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان و نویسندگان پیشرو سیاست خارجی آمریکا و رئیس شورای روابط خارجی و یکی از مقامات سابق کاخ سفید به این نشریه گفت: اگر اوکراین پیشرفت چشمگیری در میدان نبرد نداشته باشد، ناچارا این سوال مطرح می‌شود که آیا زمان مذاکره جهت پایان‌دهی به جنگ فرا رسیده است یا خیر. ما در قسمت مهمات ضعیف عمل می‌کنیم و می‌دانیم که مسائل غیرقابل پیش‌بینی دیگری در جهان وجود دارند که بخواهیم برایشان آماده شویم.

یکی از مقامات رسمی بدون آنکه نامش فاش شود، بیان کرد: آمریکا ارسال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین را افزایش داده و "تقریبا هر آنچه کی‌یف درخواست کرده بود، تکمیل شده است." اما دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به عملکرد اوکراین نگران است.

پولیتیکو همچنین در پایان گزارش خود ذکر کرد، نیروهای کی‌یف تعداد تسلیحات و مهمات تاریخی را کسب کرده‌اند و حتی دیگر خروجی‌های حیرت‌انگیز ایالات متحده آمریکا هم توان تامین نیازهایشان را ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها