کد خبر: ۵۲۴۲۴۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۲۱ تير ۱۴۰۲
ادعای جنجالی نماینده مجلس تکذیب شد؛
عدم اجرای مُرّ قانون در قبال مسئولان و رسانه‌هایی که متهم به «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» با اظهارات غیرواقع خود هستند، چیزی جز هزینه‌زایی برای کشور و حاکمیت را در پی نخواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری 598؛ روز گذشته احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رسانه اصلاح طلب ایلنا مدعی شد که وزارت صمت در جریان استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین حدود 70 خودروی شاسی بلند به نمایندگان و کارکنان مجلس داده شده است.

این نماینده مجلس که سعی داشت وزیر صمت را به پرداخت و نمایندگان را به دریافت رشوه متهم کندف از ارائه اسناد و مدارک ادعای خود سر باز زد و در پاسخ به سئوال خبرنگار گفت: «یک نماینده مجلس دارد این را به شما عنوان می‌کند».

پس از این ادعا احمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز ادعا کرد: «قبل از شروع سخنرانی من یکباره اعلام شد که رای‌ها به استیضاح وزیر برگشته است و در همان روز مباحثی مطرح شد که شب قبل از استیضاح وزیر در خیابان سمیه در ساختمان وزارت صمت حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس داده شده است».

ادعای این دو نماینده مجلس که هیچیک از آنها سند و مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه ندادند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت کاملا تکذیب شد. همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که پیگیری حقوقی این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

پس از آن حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز درباره ادعای دریافت خودروی شاسی بلند از سوی۷۵ نماینده در ازای انصراف از استیضاح قبلی فاطمی امین، اظهار کرد: این ادعا پیش از آنکه تخریب دولت باشد، تخریب خود مجلس و نظام است. ببینید دشمن چقدر از این ادعا سوءاستفاده کرد. 

وی همچنین افزود: درست است که نمایندگان در اظهار نظر آزاد هستند اما نباید تهمت و افترا برنند. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع ورود کند. این ادعا باید ثابت شود.

از این رو با روشن شدن قضیه احمد رسولی‌نژاد با پس گرفتن صحبت‌های قبلی خود اعلام کرد: من گفتم بحث حواله‌ی «خودروی شاسی بلند» را در حد «شایعه» شنیده بودم.

این سخنان غیرواقع نتنها در شانیت مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست بلکه توهینی نیز به نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی است.

متاسفانه تا زمانیکه مسئولان و رسانه‌ها در قبال اظهار نظرات خود از مصونیت قضایی نانوشته برخوردار هستند هرکس بخود اجازه می‌دهد تا با اظهارات نسنجیده و بعضا غیرواقع خود اذهان عمومی را به تشویش درآورد.

پیش از این نیز برخی مسئولان دیگر با اظهارت نسنجیده خود سبب برداشت‌های غلط مردم را فراهم کرده بودند و در این مسیر برخی رسانه‌ها با عبور از خطوط قرمز رسانه‌ای در صحت سنجی اخبار و مطابقت آن با واقعیت، زمینه برداشت‌های غلط و غیرواقع مخاطبان خود را فراهم نمودند.

عدم اجرای مُرّ قانون در قبال مسئولان و رسانه‌هایی که متهم به «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» با اظهارات غیرواقع خود هستند، چیزی جز هزینه‌زایی برای کشور و حاکمیت را در پی نخواهد داشت.

لذا لازم است تا مسئولان قضایی با ورود به مسائل مشابه اینچنینی که اظهارات برخی از مسئولان، کشور را متهم به فساد می‌کند، از حیثیت نظام و حاکمیت دفاع کنند.

از این رو سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز گفت: در پی ادعای یک نماینده مبنی بر واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صمت، این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد.

وی افزود: بر این اساس، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز با قید فوریت به این مسأله ورود کرده ‌و طرح این اتهام از جانب نماینده مذکور را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

همچنین سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت نیز در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور، تاکید کرد که چنین اتهام فسادی در شان دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست و از قوه قضاییه خواست اقدامات قانونی جهت تعقیب قضایی خطاکاران انجام شود.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محمدجعفر منتظری

دادستان محترم کل کشور

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند روز گذشته خبر نادرستی مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت منتشر شد.

چنین اتهام فسادی در شان دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست؛ ‌ باتوجه به صدمه چنین اظهاراتی به اعتماد عمومی و تضعیف سرمایه اجتماعی کشور، خواهشمند است دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت بررسی شده و اقدامات قانونی جهت تعقیب قضایی خطاکاران انجام شود.

 

اظهارات دروغین نتیجه مصونیت قضایی نانوشته مسئولان و رسانه‌ها / چه کسی جز حاکمیت هزینه اظهارات غیرواقع را می‌پردازد؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
۰
۴
دادستانی باید معلوم کند آنچه تا به حال مشخص شده و رئیس کمیسیون اصل نود گفته باید قضیه بررسی بیشتر شود
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
۰
۴
حالا ببینید رای مردم برای نمایندگان ، چه عواقبی برای نظام دارد وچه باند مافیایی در درون مجلس مخالف این دولت هستن ، باید طبق تاکیدات مقام عظمای ولایت قوای سه گانه وحدت را حفظ و با این کذابین ومنافقین به شدت برخورد کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها