أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۴۲۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مربیان تیم ملی «گره‌گشا» نیستند؛
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که امیدوار است در دومین تجربه حضورش روی نیمکت این تیم موفق باشد و عنوان قهرمانی آسیا را برای فوتبال کشورمان به ارمغان بیاورد، با دو انتخاب «بازوانش» را قطع کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از گذشت نزدیک به ۵۰ روز از انتخابش تصمیم به تقویت کادر فنی با حضور حمید مطهری گرفت. او پیش از این آندرانیک تیموریان را هم به کادر فنی تیم ملی اضافه کرده بود. مربیانی که یکی شکست خورده است و یکی هم کمترین تجربه را در مربیگری دارد.

مطهری در حالی به کادر فنی تیم ملی ایران اضافه شد که کارنامه نامطلوبی در چند سال گذشته داشته است. مربی ۴۹ ساله جدید تیم ملی ایران پس از پشت سر گذاشتن دوران دستیاری در راه آهن، سایپا و پیکان تهران در ابتدای دهه ۹۰ همراه همیشگی یحیی گل محمدی در تیم‌هایی نظیر پدیده سابق مشهد و پرسپولیس شد تا موفقیت‌های گل محمدی در لیگ‌های بیستم تا بیست و دوم برای او نیز دست و پایی بسازد.

مطهری که خوش صحبتی‌اش در نشست‌های خبری زبانزد اصحاب رسانه شده است در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس با انتقادات تند و تیزی روبرو شد تا جایی که مدیران باشگاه با نظارت بر عملکرد کادر فنی از یحیی گل محمدی خواستند تمام دستیاران خود را کنار بگذارد تا حمید مطهری نیز چاره‌ای جز خداحافظی با مجموعه باشگاه نداشته باشد.

مطهری پس از جدایی از پرسپولیس با پیشنهاد نساجی مازندران روبرو شد تا قهرمان فصل گذشته جام حذفی تصمیم بگیرد فصل جاری را با مطهری آغاز کند. او نیز نظارت تمام و کمال در نقل و انتقالات تابستانی تیمش داشت و چندین بازیکن از پرسپولیس گرفت تا نه تنها عملکرد نساجی را در لیگ برتر بهبود ببخشد بلکه برای حضور موفق این تیم در لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ای بلند مدت ارائه دهد.

امتیاز گیری پرنوسان نساجی باعث شد تا نه تنها رؤیای سرمربیگری مطهری در آسیا محقق نشود بلکه او لیگ برتر بیست و دوم را نیز به پایان نرساند و یکی از اخراجی‌های این فصل باشد.

با این حال امیر قلعه نویی با وجود انتقادات نسبت به نحوه عملکرد فنی مطهری تصمیم به انتخاب او به عنوان مربی تیم ملی ایران گرفت.

انتخاب‌هایی که «بازوی» قلعه‌نویی را قطع کرد/شکست خورده و بی‌تجربه

حضور مطهری در قامت مربی تیم ملی فوتبال حاشیه‌های عجیبی را در نخستین روز انتخابش به همراه داشته است تا جایی‌که رابطه دوستانه قلعه نویی با مالک باشگاه نساجی مازندران دلیل این انتخاب عنوان شود.

بدون شک سرمربی تیم ملی ایران مسائل بسیار مهم‌تری را در انتخاب مطهری بررسی کرده و قطعا دوستی خارج از محیط فوتبالی او با اطرافیانش تأثیری در این انتخاب نداشته است اما نگاهی به کارنامه مطهری نشان می‌دهد هیچ یک از موارد درخواستی شخص قلعه نویی در مصاحبه‌های اخیرش با این انتخاب هماهنگ نیست.

قلعه نویی در نشست خبری پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل روسیه درباره تکمیل کادر فنی این تیم به اهالی رسانه گفت: ما تا خردادماه بازی رسمی نداریم و کارمان بررسی بازی‌های لیگ برتر و شرایط بازیکنان است. از مجموعه گل گهر که کمک کردند تشکر می‌کنم. آقای الهویی پس از پایان لیگ برتر به ما اضافه می‌شود. همکار خوب خارجی هم اضافه می‌شود. کادر ما بیشتر خواهد شد. لیگ را کامل رصد می‌کنیم. چند مشاور در برنامه ماست.

صحبت‌هایی که در مصاحبه دیگر قلعه نویی پس از این تاریخ نیز تکرار شد. او حتی انتخاب دستیار خارجی برای تیم ملی ایران را به جلسات متوالی با مسئولان اجرایی تیم و فدراسیون فوتبال مرتبط دانست و عنوان کرد بخش بین الملل در حال رایزنی است تا گزینه‌ای که سابقه نشستن روی نیمکت تیمی در جام جهانی را داشته باشد به ایران بیاورند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها