يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۴۳۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
نادری: دنیزلی مثل یک پدر بود
محمد نادری می‌گوید لیگ ترکیه از سطح بالایی برخوردار است و او تلاش می‌کند خود را در این لیگ نشان دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه، محمد نادری مدافع چپ سابق استقلال و پرسپولیس، دومین فصل حضور در تیم آلتای را سپری می‌کند. فصل گذشته او با مصطفی دنیزلی به آلتای رفت و روزهای خوبی را هم با این سرمربی سرشناس تجربه کرد و آنها تا صدر جدول سوپرلیگ هم پیش رفتند. اما با جدایی دنیزلی، آلتای روزهای دشواری را تجربه کرد و در نهایت هم به لیگ یک سقوط کرد. با این حال نادری جایگاه خود در ترکیب اصلی آلتای را حفظ کرد و این فصل هم حضور مستمری در ترکیب این تیم داشته است. او که سابقه حضور در استقلال، پرسپولیس و تراکتور به عنوان سه تیم مدعی را هم دارد، می‌گوید فوتبال ایران را دنبال می‌کند اما نتوانست شهرآورد پایتخت را تماشا کند. او همچنین راجع به وضعیت تیم‌ملی نیز اظهارنظر کرد. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

در حال حاضر در ترکیه چه شرایطی داری؟

شرایط خوبی دارم و به جز هفته اول و دوم که دیر به تیم اضافه شدم و یک جلسه محروم بودم، در همه مسابقات از ابتدا بازی کردم و در چند هفته پایانی هم عملکرد خوبی از لحاظ گلزنی و پاس گل داشتم و سعی کردم همیشه بهترین عملکرد را داشته باشم.

اما بر خلاف خودت، تیم‌تان شرایط خوبی نداشت.

متاسفانه از زمانی که آقای دنیزلی رفتند، همه چیز تغییر کرد و ما امسال خوبی نداریم. البته در هفته‌های پایانی نیم فصل فصل تقریبا شرایط خوبی داشتیم. این لیگ هم اینطور است که تیم اول و دوم مستقیم صعود می‌کنند اما تیم سوم تا هفتم هم شانس صعود به لیگ برتر را دارند. ما هم امتیازات خوبی جمع کرده بودیم اما متاسفانه به دلیل بدهی و برخی مسائل و حتی زلزله، ۹ امتیاز از ما کم شد و روحیه‌مان از هم پاشید. ما بازیکنان جوانی داشتیم و سخت بود که بتوانیم تیم را جمع کنیم.

درباره تیم ملی و انتخاب آقای قلعه‌نویی به عنوان سرمربی صحبت کن که پیش از این هم در تراکتور با ایشان کار کرده بودی.

فکر می‌کنم آقای قلعه‌نویی می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند. من در اولین فصل حضور در تراکتور و زمانی که از پایه‌های تهران آمدم، شاگرد ایشان بودم و دیدم که چگونه برای تیم زحمت می‌کشیدند. ایشان دیسیپلین و نظمی دارند که می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند.

درباره دو بازی دوستانه تیم ملی چه نظری داری؟ فکر می‌کنی روند تیم ملی رو به رشد است؟

با توجه به اینکه خودم هم با آقای قلعه‌نویی کار کرده‌ام، ترکیب‌های ایشان همیشه رو به جلو و هجومی است و این نکته بسیار مثبتی است. من دفاع چپ و دفاع وسط بودم و می‌دانم زمانی که مربی دوست دارد رو به جلو کار کند، برای دفاع چپ و راست هم خیلی خوب است. من دو بازی تیم را واقعا پسندیدم، چون تیم بدون ترس و کاملا هجومی بازی می‌کرد. این با توجه به بازیکنانی که تیم ملی دارد، می‌تواند خیلی خوب باشد.

بازی‌های لیگ برتر را دنبال می‌کنی و آیا برایت سخت نیست که دور از ایران هستی؟

من ۶۰-۷۰ درصد بازی‌های لیگ را دنبال می‌کنم و فقط نتوانستم دربی را ببینم، چون ما هم دقیقا همان روز دربی داشتیم و مساوی کردیم.

دربی ازمیر هم خیلی معروف است.

بلیت آن بازی هم از روزهای قبل به فروش رفته بود و همه استادیوم پر بود. ترک‌ها هم مثل ایرانی‌ها خیلی به فوتبال اهمیت می‌دهند و فضای خیلی خوبی در این بازی دربی وجود داشت.

فکر می‌کنی کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر خواهد شد؟

نمی‌خواهم در این باره اظهارنظر کنم اما فکر می‌کنم استقلال خیلی خوب برگشت و قبل از دربی نتایج خوبی گرفت و عملکرد فوق‌العاده‌ای هم داشت. به نظرم تیمی که بتواند این فاصله امتیاز را جبران کند، می‌تواند شایسته قهرمانی باشد اما سپاهان و پرسپولیس هم بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذارند و تیم خوبی هستند.

واکنش یاغی استقلال به شایعه بازگشت به ایران

با توجه به اینکه فوتبال ایران در پست دفاع چپ ضعف دارد، برای حضورت در تیم‌ ملی شانس قائل هستی؟

من فکر می‌کنم فوتبال ایران دفاع چپ‌های خوبی دارد و این را در چند سال اخیر هم نشان داده است. آرزوی هر فوتبالیستی این است که به تیم ملی کشورش دعوت شود من هم همیشه تمام تلاشم را می‌کنم امیدوارم که به تیم ملی راه پیدا کنم.

دوست داری برای فصل جدید به ایران برگردی یا ترجیح می‌دهی در خارج از کشور فوتبالت را دنبال کنی؟

من در حال حاضر قرارداد دارم و و باید ببینیم در پایان فصل شرایط چطور رقم می‌خورد.

جالب بود که فصل پیش صدرنشین سوپرلیگ بودی بودید اما ناگهان در جدول سقوط کردید.

فصل قبل تا هفته نهم صدر جدول بودیم و همه چیز خیلی خوب بود و هفته نهم بشیکتاش را بردیم اما مشکلی بین مصطفی دنیزلی و مدیرعامل باشگاه پیش‌ آمد که مدیرعامل پول‌ها را پرداخت نکرد و در نتیجه نصف بازیکنان در نیم فصل به صورت یک طرفه فسخ کردند و جدا شدند و شیرازه تیم از هم پاشید.

رابطه خودت با آقای دنیزلی چطور بود؟

او مثل یک پدر برای کل تیم بود و مربی دلسوز و بسیار خوبی هم بود و از او تشکر می‌کنم.

آخرین بار چه زمانی او را دیدی؟

یک ماه پیش هم آقای دنیزلی یک ماه پیش برای یکی از بازی‌های ما در استادیوم حاضر شده بود و آنجا همدیگر را دیدیم. وقتی باهم در مورد فوتبال ایران صحبت کردیم و فهمید که آقای قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شده، به من گفت آقای قلعه‌نویی می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند.

با توجه به دوری از فوتبال ایران، فکر می‌کنی در این دو سال توجهی را که شایسته‌ آن هستی، گرفته‌ای؟

این طبیعی است که توجه مردم به سمت فوتبال ایران باشد اما لیگ ترکیه هم سطح بسیار بالایی دارد و بازیکنان بسیار خوبی در این چند سال در آن بازی کرده‌اند و من انتظار داشتم که بتوانم به تیم ملی دعوت شوم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها