يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۲۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
ظرف ۱۸ ماه گذشته، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صندوق بازنشستگی توسط دولت رئیسی تسویه شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روزنامه کیهان، روزنامه ایران در گزارشی نوشت: چندی پیش وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی از ناترازی مالی صندوق‌های بازنشستگی به‌ویژه تأمین اجتماعی خبر داد. حالا دولت سیزدهم وارث رویه نادرست دولت‌های قبلی است.

وزيــر تعـاون‌، کار و رفاه اجتماعی پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی به نظام بانکی را از مهم‌ترین اقدامات برای رفع ناترازی صندوق‌هـا اعـلام کـرده و گفته است که تأمین منابع پایدار بــرای صندوق‌های بازنشستگی به صورت ویژه در دستور کار است. آنگونـه کـه بررسی‌ها نشان می‌دهند‌، تا پایان سـال ۱۴۰۱‌، بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان بدهی انباشـتـه شـده به تأمین اجتماعی بوده است در ۱۸ ماه گذشته منتهی به اسفندماه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی تسویه شـده است.

بنا به گفتـه وزيـر تعـاون‌، کار و رفاه اجتماعی‌، اولین ابربدهکار بانکی صنـدوق تأمین اجتماعی وابسته به وزارت تعاون‌ بـود کـه در دولت سیزدهم نزدیک به ۲۰۰ همـت در بازه زمانی ۱۸ ماهه تا پایان اسفند ماه سال گذشته از میـزان بدهی این صندوق توسط دولت پرداخت شـد. در سال ۱۴۰۰‌، ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در قالب بندهایی از لایحه بودجه آن سـال تـسـويـه شـد، اما مناسب‌ترین تسویه بدهی دولت مربوط به سـال 1401 بوده که در قالب مصوبه سـران سـه قـوه رقم خورد.

مبلـغ ۹۰ هزار میلیارد تومان از سـهام پالایشگاه شازند در سال گذشته به تأمین اجتماعی واگذار شد. این واگذاری توانست بخشی از باری را که روی دوش سازمان تأمین اجتماعی قرار داشـت بکاهـد. آن‌طور که سازمان تأمین اجتماعی نیز گفته، امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی انباشـته دولت به تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شـد.

طبـق گفته علـى حـيـدری‌، عضـو هـيـئت مديـره تأمین اجتماعی‌، روند بازپرداخت بدهی‌های دولت‌ها در اواخر دولت دهم آغاز شـده بود امـا در دولت یازدهـم این روند متوقـف شـد. به گفته وی‌، حتی بخش‌های مهمی از مصوبات دولت دهم بـرای تهاتر بدهی‌های دولت به‌ویژه معـادن گل‌گهر در ابتدای کار دولت یازدهم لغو شـد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها