امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۲۵۴۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
وکیل مدافع جواد روحی از دستگیرشدگان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ از پذیرش فرجام خواهی موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، مجید کاوه در توییتر نوشت:

با تصمیم خردمندانه و رأی منصفانه معاون و مستشار محترم شعبه نهم دیوانعالی کشور فرجامخواهی جواد روحی نسبت به حکم محکومیت سه بار اعدام و سایرمجازات‌ها، پذیرفته و رأی شعبه ١ دادگاه انقلاب ساری نقض و پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ساری ارسال شد.

کلکسیون اتهامات انتسابی لیدر اغتشاشات نوشهر

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این فرد لیدری اغتشاشگران را به‌عهده داشته و اقدامات مجرمانه قابل‌توجهی را نیز در اغتشاشات انجام داده است.

براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، اتهامات متهم دایر است بر: افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به‌گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تأسیسات مورد استفاده عمومی به‌منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور، ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات
امارات و قرائن موجود در پرونده، اعترافات صریح متهم و گزارش ضابطین حاکی از آن است که این متهم در ساماندهی اغتشاشات حضور داشته و به‌عنوان لیدر در جمعیت اغتشاشگران ایفای نقش می‌کرده است.

قرآن‌سوزی وسط میدان شهر

جواد روحی صراحتاً نسبت به اقدامات خود و نقش‌آفرینی جدی در اغتشاشات اعتراف کرده و حادثه را این‌گونه شرح داده است: چند روز قبل از اغتشاشات از شهرستان آمل به نوشهر آمدم. در روز 20 آذرماه 1401 متوجه شدم جمعیت به‌سمت میدان آزادی نوشهر می‌آیند، در آن لحظه من داخل مغازه موبایل‌فروشی بودم که به جمع پیوستم.

یکی از خانم‌های حاضر در صحنه، قرآن کریم را به من داده بود، من هم قرآن را داخل آتش انداختم و سوزاندم.

جواد روحی درباره آتش زدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی گفته است: به‌اتفاق چند نفر وارد مقر مأمورین راهنمایی و رانندگی که در مرکز شهر قرار داشت شدیم و لوازم موجود در آن را به پایین پرتاب کردیم و پس از آن مقر مأموران راهنمایی و رانندگی آتش زده شد.

اقداماتی که جان 5 نفر را گرفت

براساس این گزارش، در حوادث و اغتشاشات شهرستان نوشهر که جواد روحی لیدری گروهی از اغتشاشگران و افراد حاضر در تجمع را به‌عهده داشته و شهروندان را تحریک و تشویق به آشوب می‌کرده است، متأسفانه 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی از مأموران تأمین امنیت نیز مجروح شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها