يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۶۱۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
مسوول بسیج سازندگی قم:
مسوول بسیج سازندگی سپاه استان قم از آغاز بکار قرارگاه تخصصی خانواده و جمعیت با همکاری معاونت اجتماعی سپاه استان با رویکرد فرهنگ‌سازی در فرزندآوری و پیگیری جهت اجرای دقیق قانونی جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، علیرضا ایراندوست با اشاره به تشکیل قرارگاه خانواده و جمعیت استان قم، بیان داشت: این قرارگاه به نام قرارگاه تخصصی خانواده و جمعیت امام علی علیه الاسلام نامگذاری شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم با اشاره به انواع خدمت‌رسانی ومحرومیت زدایی به جامعه هدف، گفت: یکی از بخش‌هایی که جامعه امروز بشدت نیازمند فرهنگ‌سازی و خدمت‌رسانی دارد مسأله خانواده و جمعیت است.

وی با اشاره به ورود به سال دهم از ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در مقوله خانواده و جمعیت، خاطرنشان کرد: متأسفانه با گذشت ده سال از ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و تدوین و تصویب برخی قوانین، اما شاهد اتفاقات‌امیدوارکننده‌ای در حوزه تهدید نسلی و جمعیت نبوده‌ایم.

ایراندوست با نگرانی نسبت به وضعیت پنجره جمعیتی کشور یادآور شد: اگر کار تحولی و جهادی در این عرصه صورت نگیرد ممکن است کشور در سیاه چاله جمعیتی وارد شود که می‌تواند وضعیت بسیار بغرنجی را برای آینده کشور رقم بزند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم با بیان اینکه قرارگاه جمعیت و خانواده با محوریت گروه‌های جهادی و مردمی به صورت مستقل فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد، ادامه داد: ایجاد و فعال کردن حلقه‌های میانی در جهت رفع بحران جمعیت با رویکرد محله‌ای، تلاش در رسیدن به نرخ باروری۲.۵ برای مادران، ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی شغل مادری بعنوان عنصر اثرگذار در فرزندآوری، تلاش در شتاب دهی در اجرای حداکثری قانون جوانی جمعیت از اهداف کلان این قرارگاه است.

وی اضافه کرد: کاهش سن ازدواج، مهارت‌آوری زوجین و فاصله مناسبت بین ازدواج تا فرزندآوری، برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تخصصی برای توانمندسازی کنشگران جمعیت و طرح‌ریزی همه جانبه برای مسأله سقط جنین جزء اهداف مهم این قرارگاه می‌باشد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: فقط در سال ۹۸ طبق آمار‌های رسمی استخراج شده افزون بر ۵۳۰ هزار قتل عمد در مسأله سقط جنین در کشور رخ داده است.

وی عنوان کرد: طبق برخی آمار رسمی استانی، روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ سقط جنین در استان قم انجام می‌گیرد که بسیار آمار وحشتناکی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها