يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۷۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
پیشکسوت استقلال گفت: چند عامل در لیگ امسال باعث شد که استقلال قهرمان لیگ برتر نشوند که مهم ترین این عوامل داوری، تغییر مدیریت و مشکلات مالی بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، صد و یکمین دربی پایتخت، بدون شک یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ این دو تیم خواهد بود. پرسپولیس و استقلال در شرایطی باید در فینال جام حذفی مقابل یک‌دیگر صف آرایی کنند، در آخرین دربی، پرسپولیس موفق شد از سد آبی‌ها عبور کند و در کورس قهرمانی لیگ برتر باقی ماند. پیروزی پرسپولیس در دربی برگشت لیگ برتر باعث شد که دست استقلال از جام دور بماند. بنابراین بسیاری این بازی را یک نوع بازی انتقامی برای استقلال می‌دانند.

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال در خصوص صد و یکمین دربی در فینال جام حذفی عنوان کرد: دربی جام حذفی با دربی‌های لیگ برتر خیلی فرق دارد. در دربی‌های لیگ بازیکنان می‌توانند اشتباهی کنند ولی در اینجا جای اشتباه نیست. فقط یک اشتباه کافی است تا تیم حریف از فرصت استفاده کند و با یک گل قهرمان جام حذفی شود. استقلال دنبال جام است. با بازی‌هایی که شاگردان ساپینتو انجام داده است، حق آنها است که حداقل یک جام را بالای سر ببرند. چند عامل در لیگ امسال باعث شد که استقلال قهرمان لیگ برتر نشوند که مهم ترین این عوامل داوری، تغییر مدیریت و مشکلات مالی بود. حالا استقلال حق دارد که یک جام را بگیرد و باید از این فرصت استفاده کند. انشاالله شاگردان ساپینتو بتوانند این بازی را ببرند تا در صورتی که مشکلاتشان در آسیا حل شد، در لیگ قهرمانان حضور یابند.

وی ادامه داد: پرسپولیس تیم قدرتمندی است که ساختار و سازماندهی خوبی دارد. سرعت انتقال توپ پرسپولیسی‌ها از دفاع به حمله به شدت بالا است، در نتیجه می‌توانند در ضدحمله‌ها استقلال را اذیت کنند. به نظر من در این بازی وینگرهای دو تیم تعیین کننده هستند. در یک سمت محبی و قائدی و در سمت دیگر ترابی و صادقی نقش خیلی مهمی در این بازی دارند. اگر گلی در این بازی زده شود از روی حرکت این بازیکنان خواهد بود. هر چهار بازیکن سرعتی و دربیل‌زن هستند و زیبایی بازی به این چهار بازیکن برمی‌گرد.

فریبا درباره قضاوت داور خارجی در بازی دربی گفت: اگر استقلالی‌ها خواستند تا یک داور خارجی این بازی را قضاوت کند، به این دلیل است که آسیب زیادی از داوری دیدند. استقلال این فصل بیشترین آسیب را از داوری دیده است. ۱۴ پنالتی برای استقلال گرفته نشده است که از میان آنها، ۷ پنالتی مورد تایید همه داوران بوده است. حتی داورانی که رنگشان مشخص است اعلام کردند که این ۷ خطا پنالتی بوده است. استقلال فقط به دو پنالتی نیاز داشت تا قهرمان لیگ برتر شود. به همین دلیل استقلالی‌ها خواهان قضاوت داور خارجی هستند. امیدوارم که هر داوری که این بازی را قضاوت می‌کند، برای هر دو تیم قضاوت درستی داشته باشد.

پیشکسوت استقلال در مورد تمدید قرارداد ساپینتو اظهار داشت: من امیدوارم که قرارداد ساپینتو تمدید شود. به نظر نمی‌رسد که گزینه مناسب داخلی برای جانشینی ساپینتو وجود داشته باشد و اگر قرار باشد باز هم مربی خارجی به استقلال بیاید، تا فوتبال ایران را بشناسد زمان می‌برد، در نتیجه هفته‌های ابتدایی لیگ را از دست می‌دهد. آقای ساپینتو در حال حاضر اشراف خوبی به فوتبال ایران دارد و این فرصت را دارد که نقاط ضعف را شناسایی کند و تیم را خودش ببندد. تمام دلیل‌ها به ما می‌گوید که هر چه زودتر باید قرارداد ساپینتو تمدید شود.

فریبا در پاسخ به این سوال که استقلال در فصل آتی باید در چند پست تقویت شود، گفت: بدون شک کادرفنی بهتر از ما نواقص تیم را می‌دانند ولی به نظر من ما باید یک مهاجم چهارچوب شناس بگیرم. مهاجمان ما امسال آمار خوبی نداشتند. با وجود تلاش‌ها و دوندگی خوبی که در زمین داشتند ولی آمار گلزنی پایینی دارند. بنابراین استقلال قطعا به یک مهاجم خوب نیاز دارد و تقریبا در همه پست‌ها بازیکنان به خوبی کار می‌کنند. استقلال می‌تواند یک گلر خوب دیگر در حد و اندازه‌های حسینی به خدمت بگیرد تا زمان مصدومیت یا محرومیت آقای حسینی دچار مشکل نشویم.

منبع: مشرق

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها