أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۵۸۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
بانوی کشتی گیر قمی مطرح کرد؛
کشتی گیر وزن ۶۰ کیلوگرم آلیش بانوان پس از کسب دو مدال در مسابقات آسیایی گفت: آرزو دارم روزی با چادرم روی سکوی قهرمانی بروم و تا به امروز تنها حامی من همسرم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تابناک قم، ام البنین محسنی، کشتی گیر آلیش تیم قم متولد 1374 کرمان است و از سن 6 سالگی باژیمناستیک ورزش را شروع کرده است. محسنی پس از  ازدواج به قم مهاجرت می کند و با تشویق های همسرش وارد کشتی می شود وی ورودش به کشتی را اینگونه روایت می کند؛ همسر بنده کشتی گیر و ورزشکار راگبی بود  و من هم باتوجه به اینکه خانوده خودم ورزشی بودند و از 6 سالگی ژیمناستیک کار بودم، به پیشنهاد همسرم از سال 98 وارد کشتی شدم.

کشتی حرفه ای را از چه زمانی آغاز کردید؟

محسنی ادامه داد: در سال 98 که من وارد کشتی شدم به علت اینکه قم دارای کشتی نبود مجبور شدم از استان کرمانشاه شرکت کنم و همان سال در رشته کلاسیک نفر اول مسابقات کشوری شدم که به علت عدم اعزام تیم کلاسیک به مسابقات آسیایی توسط فدراسیون، من نتوانستم در مسابقات آسیایی حضور داشته باشم.

در سایر رشته های ورزشی هم کسب افتخار داشته اید؟

من سابقه مربی گری ژیمناستیک در سن 18 سالگی دارم و همان زمان با اعزام تیم ژیمناستیک اولین تجربه مربی گری ام را تجربه کردم و هم اکنون هم عضو تیم ملی راگبی هستم و شهریورماه به  مسابقات آسیایی خواهم رفت.

ورزش حرفه ای شما موجب ایجاد چالش در زندگی شخصیتان شده است؟

 من و همسرم با ورزشم مشکلی نداریم و تا کنون همسر بنده تماما حامی ام بوده است اما فعلا بخاطر ورزش حرفه ای تصمیمی برای مادر شدن ندارم.

وی ادامه داد: مسلما دوری از خانواده و همسرم ایجاد مشکلاتی را برایم داشته اما بخاطر هدفم تمام سختی ها را با توسل به حضرت معصومه(س) تحمل کردم حتی وقتی که شهریور ماه1401 در اردوی تیم ملی دچار دلتنگی و ناراحتی شدم تنها توسل به حضرت پناه من بود.

آیا زمانی بوده است که بخواهید همسرتان به عنوان مربی کنار شما باشد و نتوانستید؟

بهترین لحظه ای که میخواستم همسرم به عنوان مربی کنارم باشد در مسابقات برون مرزی است که نیاز داشتم کوچ من باشد و لحظه دیگر لحظه مدال گرفتنم بود که میخواستم همسرم به عنوان مربی کنارم باشد.

وضع تمرین و امکانات درقم چطوره؟

تمامی امکانات و تجهیزات من را همسرم محیا می کند سالن تمرین را با هزینه شخصی اجاره می کنم حتی در دوران کرونا بخاطر عقب نیافتادن از مسابقات مجبور بودم در فضای باز تمرین کنم و بخاطر محدودیت ها تمرین رو به  ساعات پایانی شب موکول می کردم و محیا کردن فضای تمرین برایم سخت بود.

مهمترین دغدغه شمابرای بانوان کشتی گیر قمی چیست؟

محیا کردن سالن کشتی مختص بانوان با تجهیزات کامل بزرگترین خواسته من هست چرا که استعداد های قم در شهرهای دیگر کم یافت می شود و علاقه مندان زیادی برای تمرین با من تماس گرفتند.

زمانی که من در قهرمانی کشور مقام آوردم حدود 30 نفر برای شاگردی من و از علاقه مندان با بنده تماس گرفتند و ظرفیت تربیت شاگرد به خوبی در قم وجود دارد.

همچنین یکی از دلایلی که در مسابقات از قم شرکت کردم این است که دختران قمی بدانند قم کشتی گیر بانو هم دارد.

هیات کشتی قم از شما حمایت داشته است؟

خیر تا کنون هیات فعلی قم هیچ حمایت مالی و تجهیزاتی از بنده نداشته اما در دوره قبلی پس از نایب قهرمانی من در کشور از بنده تجلیل شد اما هیات جدید با توجه به اینکه من تنها نماینده قمی در آسیا بودم نه با بنده تماسی برای تقدیر و تشکر گرفته شد و نه حمایتی صورت گرفت و تمامی هزینه های تمرین و اعزام بنده را همسرم تقبل کرد.

و این در حالی است که سایر ورزشکاران در اردو از سوی هیات های استانی بهشان پاداش داده شد.

مراسم استقبال از شما صورت گرفت؟

خیر. تنها خانم عنبری از اداره کل ورزش و جوانان استان قم به تنهایی حضور داشتند و بازهم همسرم برای بنده و خانم دیگر کشتی گیر قمی هزینه کردند.

آرزو دارم روزی با چادرم روی سکوی قهرمانی بروم

روزمرگی من همراه با چادر هست زیرا آن را دوست دارم و تا کنون موجب مشکلی برام نشده و سرکردن چادر برای من ایجاد امنیت می کند و این پوشش مورد استقبال خانواده خودم و همسرم بوده است و دوست داشتم در مسابقات آسیایی با چادر حاضر شوم اما بخاطر برخی دلایل از جمله لباس فرم و کیت ورزشی این امکان فراهم نشد.

توقع شما از مسوولین هیات کشتتی قم چیست؟

مسلما همیشه اولین ها کارشون سخته و من راه کشتی قم را برای بانوان بازکردم اما خواسته من از مسوولین هیات کشتی قم توجه به بانوان کشتی گیر قمی هست و اگر سالنی باشد می توانیم با همراهی بچه ها تیم خوبی برای قم فراهم کنیم و دیگر مشکل بچه های کشتی گیر قمی نبود بیمه است.

به نظر شما در استانی مثل مازندران چه کاری انجام می‌دهند که در هر مسابقه همه را سورپرایز می کند ولی این اتفاق برای ورزشکارانی مثل قم نمیوفته؟

رسانه ای شدن موفقیت هایشان و مسلما مازندران از روز اول اینهمه کشتی گیر نداشته است و با کارهای رسانه ای و توجه به ورزشکاران به اینجا رسیدند و من چون حریف تمرینی ندارم واقعا دچار مشکل می شوم و من برای تمرین سراغ جودوکارهای قمی میرفتم.

وی در پایان افزود: کشتی قم شاید اسم و رسم دار باشد اما از لحاظ زیر ساخت برای بانوان اصلا شرایط خوبی ندارد.

آرزو دارم روزی با چادرم روی سکوی قهرمانی بروم / بدون حمایت مسوولان، تنها حامی من همسرم بوده و هست

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها