أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۵۸۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
براساس اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت امکان ورود کالا‌های واردشده به مناطق آزاد قبل از سال ۹۷ به سرزمین اصلی، به‌شیوه بدون انتقال ارز، فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، طبق اعلام سامانه جامع تجارت، امکان واردات به سرزمین اصلی برای کالاهای واردشده به مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ 1397/01/01 میسر شده است.

بر اساس بخشنامه دفتر مقررات صادرات و واردات به‌شماره 168988 مورخ 1402/02/11 و عطف به مصوبات جلسه مورخ 1401/12/01 کارگروه هماهنگی موارد خاص؛ مقرر گردید در خصوص کالاهایی که قبل از تاریخ 1397/01/01 وارد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده است و در زمان حاضر قصد ورود کالا از مناطق به سرزمین اصلی را دارند، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز از محل بند 9 ماده 38 آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات فراهم گردد.

در راستای اجرای مصوبات مذکور، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز در سامانه جامع تجارت با محل تأمین ارز «بند 9 ماده 38 آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات ـ واردات به سرزمین اصلی کالاهای دارای قبض انبار مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ 1397/01/01» برای این کاربران فراهم گردید. لازم به ذکر است که ثبت سفارش از این محل تأمین ارز به‌منظور بررسی صحت زمان ورود کالا به منطقه نیازمند اخذ مجوز از «دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» می‌باشد.

به گزارش تسنیم، چون در اطلاعیه سامانه جامع تجارت محدودیتی ذکر نشده است این گمانه مطرح شده است که دولت مجوز ورود خودروهای موجود در مناطق آزاد به سرزمین اصلی را از طریق رویه بدون انتقال ارز صادر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها