أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۸۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرایی شدن طرح کالابرگ اکترونیکی از هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه دهم خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: قانونگذار در سال ۱۴۰۱ تکلیفی را برای اجرای کالا‌های الکترونیکی تصویب کرد، اما به دلیل عدم وجود زیرساخت در ابتدای طرح امکان عملیاتی شدن آن فراهم نبود، با دستور و تاکیدات ریاست جمهوری، وزارت کار متولی ساماندهی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شد.

وی تاکید کرد: این طرح بصورت آزمایشی در چند شهرستان کوچک و سپس استان هرمزگان و بعد در چند استان دیگر اجرایی شد و در اسفندماه در سراسر کشور اجرایی شد. به لحاظ آنکه مشمولان یارانه بین کالابرگ و نقدی مختار بودند، ترجیح‌شان بصورت نقدی بود. با اقبال عمومی مواجه نشد و استقبال اندک بود. در سال جدید در اجرای بند «ی» قانون بودجه به دولت اجازه داده شده به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم، طرح کالابرگ را اجرا کند.

وی افزود: در این راستا، مشوق‌هایی را اجرا کردیم، در گام اول یارانه کالابرگ ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و مثلا کسانی که یارانه‌شان ۴۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان ارتقا پیدا می‌کند؛ کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد یارانه‌شان را کالا خریداری کنند. یارانه‌بگیران از طریق سامانه ملی اعتبار، یک ماه زودتر از زمان سررسید واریزی یارانه می‌توانند از این فرصت استفاده لازم را به عمل بیاورند. این طرح کاملا اختیاری است و اشخاص بین استفاده از کالابرگ و یا نقدی، می‌توانند انتخاب کنند، اما به کسانی که ۷۰ درصد یارانه را از این اقلام خریداری کنند، افزایش یارانه دریافت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها