أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۵۹۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
خروج قطاری مسافری از خط و برخورد با لکوموتیو؛
بر اثر تصادف سه قطار مسافربری و باری در هند تا کنون ۳۰۰ نفر کشته و دست‌کم ۱۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «آر تی ایندیا»، تیم‌های امداد و نجات که فوت ۳۰۰ تن و زخمی شدن ۱۰۰۰ نفر را تاکنون گزارش کرده‌اند هنوز در حال جستجوی منطقه حادثه هستند. 

مقامات محلی نیز می‌گویند: از آنجا که تعداد مصدومان زیاد است و عده‌ای نیز هنوز مفقود هستند، احتمال افزایش شمار کشته‌ها با بررسی بیشتر محل حادثه وجود دارد.

تصاویر منتشر شده از محل تصادف قطارها، صف طولانی داوطلبان را برای اهدای خون نشان می‌دهد.

گزارش‌ها حاکیست بیش از ۲۰۰ آمبولانس و ۱۰۰ پزشک به منطقه اعزام شده‌اند و حتی از اتوبوس‌های شهری برای انتقال مصدومان و امداد کمک گرفته شده است.

اجساد قربانیان حادثه برخورد دو قطار در هند

 

با وجود این که عملیات امداد همچنان ادامه دارد و ممکن است آمار قربانیان و مصدومان بسیار بیشتر شود، مقام‌ها همین حالا هم اذعان کرده‌اند که این سانحه دلخراش‌ترین و بزرگترین سانحه ریلی در قرن ۲۱ در هند بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز گفته که از این واقعه متاثر شده و با خانواده‌های عزادار همدلی می‌کند.

تلفات سانحه ریلی مرگبار در هند به ۳۰۰ تن رسید/ ۱۰۰۰ زخمی و ادامه جستجوها

امدادگران می‌گویند: آمار همچنان ممکن است افزایش یابد و هنوز دقیقا مشخص نیست که این تصادف چگونه رخ داده است.

تلفات سانحه ریلی مرگبار در هند به ۳۰۰ تن رسید/ ۱۰۰۰ زخمی و ادامه جستجوها

یکی از مقام‌ها گفته است: علت سانحه خارج شدن یک قطار مسافربری از ریل و برخورد آن با قطاری که در ریل مجاور قرار داشته، بوده است.

تصور می‌شود یکی از قطارها از خط خارج شده و چندین واگن آن روی ریل‌های خط مقابل افتاده‌اند و سپس قطاری که روی آن خط بوده به این واگن‌های واژگون‌شده برخورد کرده است.

تلفات سانحه ریلی مرگبار در هند به ۳۰۰ تن رسید/ ۱۰۰۰ زخمی و ادامه جستجوها

حادثه حدود ساعت ۱۹:۰۰ عصر جمعه به وقت محلی در منطقه «اودیسا» در شرق هند رخ داد و تصاویر ویدئویی رویترز از اوضاع منطقه حادثه در اوایل صبح امروز (شنبه) نشان داد که مقامات پلیس اجساد پوشیده شده در پارچه‌های سفید را از میان لاشه واگن‌ها و خطوط راه آهن خارج می‌کنند.

تصاویر منتشرشده از این فاجعه همچنین برخی از مسافران نجات‌یافته را نشان می‌دهد که برای کمک به سرنشینان گیرافتاده در قطارها می‌شتابند.

فاجعه انسانی در برخورد دو قطار در شرق هند| کشته‌ها به ۳۰۰ تن رسید| ۱۰۰۰ نفر زخمی و ادامه جستجوها + عکس و فیلم

هند یکی از بزرگترین خطوط ریلی جهان را دارد و به همین علت بروز سانحه ریلی در این کشور که اکنون پرجمعیت‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود، نامعمول نیست.

در چند سال اخیر دولت هند صدها میلیون دلار برای بهبود خطوط راه آهن و پیشگیری از سوانحی این چنین بودجه اختصاص داده اما همچنان جان باختن در سوانح ریلی یکی از بالاترین آمارهای تصادفات در هند را به خود اختصاص داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها