أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۶۲۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: با حضور رئیس جمهور ۴ طرح تراکتورشالیزاری، راه اندازی خط تولید و مونتاژ کامیونت ۱۱ تنی، اکسل جلو تراکتور و راه اندازی خط تولید موتورهای صنعتی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، مصطفی وحیدزاده، مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران امروز در حاشیه سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی و در مراسم رونمایی از تراکتور شالیزار اظهار کرد: اولین پروژه‌ای که با سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، تولید تراکتور شالیزاری است که برای اولین در کشورمان به تولید می‌رسد و به لطف خدا جزو ۵ کشور دارای تکنولوژی تولید تراکتورهای شالیزاری هستیم که تقریبا سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری آن است.

وی با بیان اینکه با تولید این تراکتورهای شالیزاری از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود، گفت: سالانه ۱۵ میلیون دلار از جهت تراکتورهای شالیزاری از مملکت خارج می‌شد، که با راه‌اندازی این خط تولید دیگر نه تنها ارزی خارج نخواهد شد بلکه طبق پبیش بینی سالانه ۵ میلیون دلار هم ارز وارد کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران ادامه داد: نیاز داخلی کشور یک هزار و ۵۰۰ تراکتور است که ما در حدود دو هزار تراکتور تولید خواهیم کرد که ۵۰۰ تراکتور برای صادرات است.

وی گفت: میزان اشتغالی که از این خط تولید ایجاد خواهد در حدود ۳۰۰ شغل است؛ تا سه ماه دیگر همه این تراکتورها روانه بازار خواهند شد.

راه اندازی خط تولید و مونتاژ کامیونت ۱۱ تنی برای اولین در کشور

وحیدزاده پروژه دوم را راه اندازی خط تولید و مونتاژ کامیونت ۱۱ تنی برای اولین در کشور برشمرد و توضیح داد: تا به امروز این کامیونت‌ها وارداتی بود و در سبد محصول کامیونت کشور نبود و فقط در سایر تناژها موجود بود و به همین خاطر یک خلا در این خصوص وجود داشت و عمدتا این کامیونت‌های یازده تنی وارد می‌شدند که با تولید این کامیونت‌ها نیاز داخلی کشور تقریبا رفع شود.

وی ادامه داد: ۲۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ظرفیت تولید نیز ۴ هزار کامیونت است.

وحیدزاده در رابطه با صفر تا ۱۰۰ تولید این کامیونت‌ها گفت: ابتدا ۲۰ درصد از آن به صورت داخلی تولید خواهد شد و سپس رفته رفته این میزان بالا رفته و به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: با راه‌اندازی این خط تولید اشتغال مستقیم برای ۵۰۰ نفر ایجاد خواهد شد و سه برابر این رقم نیز اشتغال غیرمستقیم خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه ایجاد سالن مونتاژ موتورهای صنعتی دیگر پروژه‌های افتتاح شده در سفر ریاست جمهوری است، توضیح داد: تولید خطوط دیزلی در اشل صنعتی را راه‌اندازی کردیم تا سایر صنایع اعم از کمباین‌، لیفتراک، لودر، آسانسور، کشتی‌های شناور و تمامی صنایع که نیاز به موتورهای دیزلی دارند از این طریق تامین خواهند شد. امید داریم با اجرای این خط ما را نه تنها به عنوان تولیدکننده موتورهای کشاورزی بشناسند بلکه به عنوان تولید کننده موتورهای صنعتی هم بشناسند و ما نیازهای جامعه را فراهم بیاوریم.

وحیدزاده یادآور شد: در حال حاضر این موتورها وارد صادرات هم شده و به کشور ترکیه صادرات زیادی داشته است و قطعا صادرات خود را وسعت هم خواهد بخشید.

وی با اشاره به چهارمین طرح افتتاح شده توسط رئیس جمهور گفت: طرح راه‌اندازی محور جلوی تراکتورهای سنگین چهارمین طرح است که این محور در سال‌های قبل وارداتی بود و از کشور ایتالیا به کشور می‌آمد ولی به علت تحریم‌ها با مشکلات زیادی در خرید روبرو شدیم و مجبورا از کشورهای دیگری خریداری کردیم که این خریدها هم استانداردهای ما را تامین نمی‌کرد از این‌رو ولی با همت و همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان این محور طراحی شد و در عرض یک سال به خط تولید رسید.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری هر ۴ پروژه است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها