کد خبر: ۵۲۶۲۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
بررسی‌ها نشان داد که روند قیمتی مسکن و انتظارات این بازار کاهشی شده و بر تعداد فروشندگان واقعی افزوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، در هفته‌های اخیر بعضی بنگاه‌ها در تحلیل کوتاه مدت آینده بازار مسکن تهران عنوان می‌کردند که بازار ملک تکان می‌خورد اما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از رونق دیده نمی‌شود. مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران گفتند نه تنها قیمت‌ها تغییری نکرده بلکه بازار با انتظارات کاهشی مواجه شده است.

بازارهای موازی به‌خصوص بازار ارز مهم‌ترین محرک برای جهت‌دهی به قیمت مسکن محسوب می‌شود. این در حالی است که قیمت دلار در هفته‌های گذشته به سمت کاهش متمایل شده و ارزش سایر بازارها همچون طلا و خودرو نیز کاهشی شده است. یکی دیگر از نشانه‌های کاهشی شدن قیمت مسکن به افت تا ۴۰ درصدی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در مقایسه با سال گذشته مربوط می‌شود. هم‌اکنون قیمت هر برگ تسه در محدوده ۸۲ تا ۸۵ هزار تومان است.

همچنین از جمله مشکلات سال‌های اخیر بازار مسکن، کمبود عرضه واحدهای مرغوب بود و عمده فایل‌هایی که برای فروش عرضه می‌شد نواقصی داشت. هم‌اکنون مقداری به حجم واحدهای دارای امکانات کامل و کمتر از پنج سال افزوده شده است.

مقایسه فایل‌های فروش بازار مسکن در شمال تهران نسبت به هفته گذشته از افت تا ۱۰ درصد قیمت‌ها حکایت دارد؛ در حالی که پیش از آن هم نرخ‌ها در مقایسه با ماه گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته بود.
افزایش 100 درصدی صدور پروانه ساخت در کشور

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهر‌سازی با بیان این‌که بافت‌ فرسوده یکی از بهترین روش‌ها برای تامین مسکن است، اظهار کرد: ابلاغ بسته 19‌بندی در حوزه بافت فرسوده، 300 درصد رشد صدور پروانه نو‌سازی در شهر تهران در دو ماهه نخست امسال را به‌دنبال داشت. همچنین با اقداماتی که در حال انجام است صدور پروانه در بافت‌های فرسوده در همه شهرها 100 درصد افزایش یافته است.

وی با تأکید بر ساخت خانه‌های ویلایی افزود: تا پایان سال به 400 هزار متقاضی، زمین برای ساخت خانه ویلایی واگذار می‌شود. همچنین تا پایان سال 70هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل مردم می‌شود. از سوی دیگر در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ‌ساخت شهرک در 50 نقطه از کشور هدف‌گذاری شده است. ضمن اینکه برای احداث 27 شهر ساحلی در خلیج‌فارس و دریای عمان برنامه‌ریزی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها