کد خبر: ۵۲۷۰۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۰۳ تير ۱۴۰۲
درخصوص انتقال مسعود ریگی از سپاهان به استقلال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این بازیکن با آبی‌ها تمام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، تیم فوتبال استقلال در اواسط هفته جاری درحالی تمرینات خود را زیر نظر سرمربی جدید خود آغاز خواهد کرد که طی روزهای گذشته جواد نکونام و دستیارانش تمام‌ وقت خود را برای مذاکره با بازیکنان مدنظر گذاشته و این‌طور که از شنیده‌ها برمی‌آید به نظر می‌رسد حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد تکلیف ترکیب استقلال برای فصل بیست‌وسوم تا روز آغاز تمرینات این تیم مشخص خواهد شد.

نکته قابل ذکر اینکه اگرچه نکونام از ‌انگیزه بالایی برای موفقیت در استقلال برخوردار بوده و همه تلاش خود را برای تحقق این امر در فصل پیش‌رو به کار بسته است اما به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین مشکلی که در همین ابتدای کار می‌تواند چالش بزرگی را درست کرده و مانعی بر سر اهداف بزرگ سرمربی جدید باشد به مساله نقدینگی در باشگاه استقلال مربوط می‌شود.

نکته قابل‌توجه در این خصوص اینکه بخش قابل‌توجهی از مطالبات استقلالی‌ها در فصل قبل هنوز به بازیکنان این تیم پرداخت نشده و مهدی قایدی مهاجم ریز نقش و جنوبی این تیم نیز روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی روی این امر صحه گذاشته و تاکید کرد فقط ۲۰ درصد از قراردادش را گرفته است. این درحالی است که وضعیت سایر بازیکنان این تیم نیز دست‌کمی از قایدی نداشته و به‌طور مثال برخی دیگر از ستاره‌های استقلال از جمله آرش رضاوند نیز زیر ۵۰ درصد دریافتی داشته‌اند.

با این حال نکته اصلی جایی است که پیش از این هم به آن اشاره کردیم؛ بیشتر بازیکنان استقلال منتظر روشن شدن تکلیف نیمکت هدایت این تیم و اضافه شدن نکونام به‌عنوان سرمربی بودند و حالا این اتفاق افتاده است اما این بدان معنا نیست که این دسته از بازیکنان از مواضع خود کوتاه آمده و بر سر مطالبات خود ذره‌ای عقب‌نشینی کنند.

از سوی دیگر بحث جذب بازیکن جدید و پرداخت بخش کمی از مطالبات فصل جدید سایر بازیکنان نیز باعث شده است تا نداری‌های باشگاه استقلال بیشتر به چشم آمده و درصورتی‌که طی روزهای پیش‌رو برای تامین منابع مالی جدید از سوی مدیران باشگاه فکری نشود، مطمئنا اولین چالش سرمربیگری نکونام در همین برهه زمانی و برای بستن تیمی مقتدر ایجاد خواهد شد.

لیست نکونام امروز تحویل کریمی می‌شود

چهارشنبه هفته گذشته بعد از معارفه مراسم جواد نکونام در گزارشی به نیازهای فنی این سرمربی پرداختیم. همچنین برنامه‌های او را برای نوسازی در استقلال از بازیکنان مدنظرش گرفته تا مباحث زیرساختی که دستور تکمیل آنها در کمپ حجازی داده است مرور کردیم.

با این حال پیش از اینکه به آپدیت جدید لیست نقل‌وانتقالاتی استقلال بپردازیم ذکر این نکته ضروری است که طبق شنیده‌ها نکونام سه لیست A, B, C را آماده کرده و برای مذاکرات بیشتر قرار است در جلسه امروز به باشگاه ارائه شود. بر همین اساس او مذاکرات اولیه و نهایی را به بازیکنان لیست اول خود اختصاص داده تا درصورتی‌که هر کدام از این نفرات نتوانند برای فصل بعدی شاگرد نکونام شوند مذاکره با نفرات لیست‌های بعدی او آغاز شود.

همچنین درباره لیست خروجی استقلال که این روزها صحبت‌های زیادی درباره نفرات آن مطرح می‌شود نیز طبق شنیده‌ها در چند پست منتظر است تا ابتدا تکلیف بازیکنانی که فصل گذشته در این تیم حضور داشته و ادامه همکاری با آنها می‌تواند محتمل باشد، مشخص شده و سپس مذاکره با نفرات جایگزین را پیش ببرد.

سلمانی به قطر نرود، احتمالا آبی‌پوش می‌شود

طی روزهای گذشته جواد نکونام شخصا با بازیکنان زیادی صحبت کرده است. نکته قابل‌توجه اینکه در یک پست مشخص، براساس نیازمندی‌های فنی و با توجه شرایط قراردادی بازیکنان و اولویت جواد، با بازیکنان مختلفی مذاکره صورت گرفته است تا براساس برآیند شکل‌گرفته، مذاکره با یکی از همین نفرات فوق منجر به عقد قرارداد با استقلال شود.

در این خصوص شنیده می‌شود نخستین بازیکنی که مورد توجه نکونام قرار گرفته و در گزارش قبلی هم به نام او اشاره کردیم یاسین سلمانی، هافبک فصل گذشته سپاهان است که صحبت از حضور وی در لیگ قطر هم شنیده می‌شود. بر همین اساس سلمانی که مورد توجه پرسپولیس هم قرار گرفته است به استقلالی‌ها اعلام کرده درصورتی‌که پیشنهاد قطری وی محقق نشود احتمالا راهی استقلال شده و پیراهن آبی این تیم را برتن خواهد کرد. در این خصوص شنیده می‌شود اگر سلمانی به هر دلیلی آبی‌پوش نشود تورس اسپانیایی که فصل گذشته در فولاد بازی کرده و با اتمام کارش به کشورش بازگشت، دوباره گزینه بازگشت به ایران خواهد شد.

استقلال قول اسدی را گرفت؛ با ریگی تمام کرد

در خط میانی همچنین جواد نکونام روی دو بازیکن دیگر هم نظر دارد از جمله رضا اسدی و مسعود ریگی. درخصوص انتقال ریگی از سپاهان به استقلال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این بازیکن با آبی‌ها تمام کرده است. اما درباره اسدی گویا از سوی او قول‌هایی داده شده هرچند شنیده می‌شود در این پست چند بازیکن دیگر هم مدنظر استقلالی‌ها هستند تا درصورتی‌که اسدی به جمع استقلالی‌ها نیاید، یک بازیکن داخلی یا حتی خارجی در این پست به این تیم بپیوندد.

فلاح در اولویت اول؛ سهرابیان گزینه بعدی

درخصوص خط دفاعی استقلال در گزارش قبلی به انتقال احتمالی عارف آغاسی به جای عارف غلامی اشاره کردیم اما در آپدیت فهرست نقل‌وانتقالاتی استقلال باید به دو نام دیگر هم اشاره کرد. بر همین اساس و طبق شنیده‌ها مذاکرات با سامان فلاح، مدافع ملی‌پوش تیم پیکان آغاز شده است. گویا نکونام به‌شدت روی این بازیکن نظر داشته و در مذاکرات خود تاکید کرده تا این بازیکن تحت هر شرایطی استقلالی شود. البته درصورتی‌که به هر دلیلی این اتفاق نیفتد آرمین سهرابیان مورد توجه کادرفنی استقلال در اولویت بعدی قرار گرفته است.

در خط دفاعی برخی اخبار حکایت از جدایی سیلوای برزیلی داشته که در این خصوص شنیده می‌شود فعلا وضعیت ادامه همکاری با استقلال مشخص نیست و تصمیم خاصی درباره این بازیکن گرفته نشده است. در بین خارجی‌ها نکونام روی یامگا تاکید خاصی دارد و قرار است به هر ترتیبی این بازیکن در استقلال ماندگار شود.

کدام فولادی‌ها مدنظر نکونام هستند؟

طی روزهای گذشته از بازیکنان فولادی زیادی نام برده شده که همگی آنها در لیست جواد نکونام برای فصل بعدی رقابت‌ها هستند. بر همین اساس از شاگردان سابق نکونام در تیم جنوبی، از اسامی مانند سعید آقایی، مهدی شیری، علیرضا کوشکی، ساسان انصاری و احسان پهلوان طی روزهای گذشته اخباری منتشر شده است که این نفرات در لیست سرمربی جدید استقلال قرار گرفته‌اند این درحالی است که از باشگاه فولاد به جز آغاسی، تنها احسان پهلوان و علیرضا کوشکی آن هم در لیست اولویت دوم یا سوم نکونام قرار گرفته است. جذب پهلوان و کوشکی به مذاکره با سایر گزینه‌ها مربوط شده و اگر آن نفراتی که در اولویت اول مدنظر هستند جذب شوند حضور هافبک فولاد در استقلال منتفی شده در غیر این صورت هافبک سابق پرسپولیس می‌تواند از لیست دوم گزینه شود.

حسینی در آب نمک گلر خارجی، رضایی می‌رود

اگرچه طی روزهای گذشته از حضور بازیکنانی مانند اخباری و پورحمیدی در استقلال با حضور نکونام خبر داده بودیم اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سرمربی آبی‌ها برای این پست روی گلر خارجی حساب باز کرده این در شرایطی است که کادرفنی استقلال نیم‌نگاهی هم به گلر فعلی این تیم یعنی سیدحسین حسینی دارد تا درصورتی‌که استقلال در جذب گلر خارجی ناکام بماند، کاپیتان این تیم که اتفاقا قراردادش هم با استقلال به پایان رسیده است در این تیم ماندگار شود.

کادرفنی استقلال درحال بررسی گزینه‌های خارجی در این پست است اما اگر دروازه‌بان چشمگیری در مارکت خارجی وجود نداشته باشد، آنگاه احتمالا حسینی دوباره گزینه همکاری با استقلال خواهد شد.

در این خصوص گفتنی است علیرضا رضایی، گلر دوم استقلال از آنجایی که سهمیه بزرگسالان استقلال را پر می‌کند چنانچه در کنار سعیدی‌فر، یک گلر دیگر در رده سنی امیدها (زیر ۲۳ سال) به این تیم اضافه شود، رضایی هم از استقلال رفتنی شود.

درخصوص مربی دروازه‌بان هم شنیده می‌شود مربی خارجی در این بخش از لیست نیازمندی‌های جواد خارج شده و احتمالا کار با بهزاد غلامپور ادامه پیدا خواهد کرد.

صحبت‌های نکونام با دو لژیونر

اگرچه تا چهارشنبه و از بین لژیونرها نکونام فقط با حسین‌زاده به صحبت پرداخته بود اما طی روزهای گذشته سرمربی استقلال شخصا با دو بازیکن ایرانی شاغل در خارج از کشور نیز به مذاکره پرداخته تا دو پست خود را با وجود لژیونرها در فصل بعدی پر کند.

در این خصوص شنیده می‌شود نکونام با نفراتی مانند سعید عزت‌اللهی و میلاد محمدی نیز به صحبت پرداخته است این درصورتی است که به‌خاطر وضع قانون جدید در آیین‌نامه لیگ ایران بر این اساس که بازیکنان لژیونر نمی‌توانند به‌صورت قرضی به لیگ برتر بازگردند. به این دلیل که حسین‌زاده همچنان تحت قرارداد با باشگاه بلژیکی به شمار می‌رود و بعید است به‌راحتی او را به فروش برسانند وی از جمع گزینه‌های استقلال خارج شده و احتمالا بازیکن دیگری جایگزین وی خواهد شد.

دومین اسپانیایی هم به کادر جواد اضافه شد

چند روز پیش از حضور یوسو سسما، مربی بدنساز اسپانیایی خبر دادیم. او که ۸ سال در اوساسونا با جواد نکونام از اولین تیم باشگاهی در ایران یعنی خونه‌به‌خونه بابل تا تیم اخیر وی یعنی فولاد خوزستان، کاپیتان سابق تیم ملی را همراهی کرده بود، هفته آینده برای عقد قرارداد با استقلال به ایران می‌آید. یوسو در بخش طراحی تمرینات نیز بعضا به نکونام کمک خواهد کرد. در این خصوص شنیده می‌شود قرار است یک دستیار اسپانیایی و یک مربی ایرانی دیگر طی روزهای آینده به کادر استقلال اضافه خواهند شد.

درخصوص سرپرست تیم نیز قرار است جمع‌بندی و تصمیم لازم گرفته شود هرچند طبق شنیده‌ها شانس بازگشت بیژن طاهری نیز برای حضور در این سمت طی روزهای قبلی قوت گرفته است. پیش از این چند پیشکسوت جوان دیگر برای حضور روی نیمکت استقلال صحبت‌هایی به میان آمده اما گویا طاهری دوباره در بین سایر گزینه‌ها قرار گرفته است.

منبع: روزنامه فرهیختگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها