کد خبر: ۵۲۷۱۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۰۵ تير ۱۴۰۲
وزیر دفاع روسیه در اولین حضور در انظار عمومی پس از شورش «واگنر»، از خط مقدم جنگ اوکراین بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، در شرایطی که اظهارنظرها درباره شورش گروه واگنر ادامه دارد، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با نیروهای این کشور در اوکراین دیدار کرد.

وزیر دفاع روسیه برای اولین بار بعد از شورش گروه واگنر در انظار عمومی ظاهر شد و ضمن حضور در خط مقدم جنگ، با نیروهای نظامی روسیه مستقر در اوکراین بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حضور وزیر دفاع روسیه در خط مقدم جنگ اوکراین در شرایطی انجام شده که تنش‌ها بین او و «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر طی هفته‌های اخیر بارها خبرساز شده بود و شورش این گروه را در پی داشت.

رسانه‌های دولتی روسیه از قبیل خبرگزاری ریانووستی، ضمن انتشار خبر بازدید میدانی سرگئی شویگو از نیروهای این کشور در منطقه غربی اوکراین، توضیحات بیشتری درباره زمان دقیق این بازدید ارائه ندادند.

بنا بر گزارش رویترز، بازدید میدانی وزیر دفاع روسیه از خط مقدم جنگ اوکراین نشان می‌دهد که او هنوز در منصب خود باقی است.

یوگنی پریگوژین مدیر واگنر طی هفته‌های اخیر بارها انتقادات شدید علیه سرگئی شویگو در رابطه با جنگ اوکراین مطرح کرده بود. پس از آغاز شورش واگنر و حرکت آنها به سمت داخل خاک روسیه، پریگوژین گفته بود که شویگو باید در میدان سرخ مسکو به دار آویخته و در کنار لنین دفن شود.

شورش واگنر با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس پایان یافت. طبق توافق صورت گرفته، شورشیان واگنر در ازای بازگشت به اردوگاه‌هایشان، از پیگرد قضایی مصون ماندند.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود مدعی شد، مشخص نیست که آیا ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم موافقت کرده باشد که سران وزارت دفاع و ارتش این کشور را تغییر دهد یا امتیازات دیگری داده باشد.

بازدید میدانی سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از وضعیت نیروهای این کشور در جنگ اوکراین، مسبوق به سابقه است اما این بازدید، به دلیل اینکه بعد از شورش گروه واگنر صورت گرفته، خبرساز شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها