کد خبر: ۵۲۷۱۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۵ تير ۱۴۰۲
بیشترین تسهیلات بانک گردشگری در سال های گذشته به شرکت های تولیدی و صنعتی پرداخت شد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری 598، نگاهی به تجربه کشورهای موفق در حال توسعه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری از ارکان اصلی پیشرفت‌های اقتصادی آنهاست. در حقیقت، گسترش و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری رشد تولید در سطح کلان را به دنبال دارد. با توجه به اهمیت نقش تسهیلات و رونق تولید و صنعت در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

اولویت اصلی پرداخت تسهیلات، بنگاه‌های اقتصادی دارای مشکلات نقدینگی هستند و همچنین بنگاه‌هایی که به لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، برای راه‌اندازی یا افزایش تولید با مشکل و موانع روبرو هستند و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

همچنین نتایج نشان می دهد که تسهیلات بانکی به عنوان مکمل سرمایه تولیدکننده می تواند نقش مهمی در سرمایه گذاری و رشد تولید داشته باشد و ضریب مدل بیانگر آن است که 1% افزایش در تسهیلات بانکی در یک استان می تواند ارزش افزوده (رشد اقتصادی) آن استان را به میزان 0.27 درصد افزایش دهد.

در همین راستا بررسی ها نشان می دهد بانک گردشگری در سال های گذشته سهم بیشتر تسهیلات خود را به بخش صنعت و تولید اختصاص داده است. شرکت های تولیدی و صنعتی مثل مجتمع فولاد صنعت بناب، کارخانه احیا استیل فولاد بافت و شرکت فرآوری معدن شماره ۵ سیرجان و غیره که از قضا همگی در مناطق کم برخوردار واقع هستند فقط بخشی از سهیلات پرداخت شده توسط بانک گردشگری می باشد.

گفتنی است در حال حاضر در شرکت های تابعه گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در مجموع بیش از ۲۵ هزار نفر به ویژه جوانان مناطق کمتر برخوردار اشاره شده، مشغول به کار هستند که در شرایط فعلی اقتصاد کشور اقدامی ارزشمند محسوب می شود.

این در حالیست که بانک گردشگری در سال های اخیر در مسیر بانکداری اسلامی گام برداشته و پرداخت تسهیلات خرد، صدور ضمانتنامه ، صدور lc ، خدمات ارزی به شرکت های تولیدی، دارویی، پتروشیمی و مواد غذایی در دستور کار قرار گرفته و عملکرد بانک در این زمینه درخشان بوده است.

امید می رود بانک گردشگری در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و همچنین سیاست های دولت، مانند سال های گذشته گام های ارزنده و مثمر ثمر در اقتصاد کشور بردارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها