کد خبر: ۵۲۷۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
تحلیل سلیمانی از تخریبهای اخیر علیه جبهه پایداری
سرویس سیاسی هم اندیشی؛ دکتر محمد سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم و پدر فناوری ماهواره ایران و همچنین کاندیدای  جبهه پایداری در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در گفتگو با هم اندیشی برخی تخریبها و اتهامات اخیر به جبهه پایداری را بررسی و تحلیل نمود.

هم اندیشی: تخریبهای اخیر که از سوی برخی از خواص و سیاسیون کشور بر علیه جبهه پایداری صورت گرفته و به صورت بعضا صریح و به دور از انصاف  (برای مثال بحث ارتباط با جریان انحرافی) نیز انجام می گیرد را به چه هدفی می بینید و علت آن از نظر شما چیست؟

دکتر سیمانی:
بحث موضع جبهه پایداری در مورد انحراف و منتسبین به انحراف اظهر من الشمس است. همه نیز می دانند که اعضای  جبهه پایداری از کسانی هستند که هر کدام به دلیل خاصی با عناصر جریان انحرافی در گیر شدند و از دولت عمدتا یا کنار گذاشته شدند و یا خودشان بیرون آمده اند.پس این دلیل متقنی بر کذب مدعای بعضی آقایان تخریب کننده جبهه پایداری است.

دلیل دوم، اگر بخواهند مقایسه کنند در حال حاضر در اعضای تشکلهایی که در برابر جبهه پایداری هستند در حد معاون رئیس جمهور نیز دیده می شود و بسیاری از اوقات ( اعضای آن تشکلها و عناصر جریان انحرافی) با همدیگر مراوداتی دارند و اگر بخواهیم کسی را متهم کنیم به راحتی میتوان این افراد را متهم کرد. در صورتی که جبهه پایداری از این بحث مبرا ست و نمی توان این مسائل بی اساس را بر علیه آن اثبات کرد.

این نشان می دهد که حرکت یک حرکت صرفا تخریبی و تهمت هست. تهمت هایی که می زنند اگر دقت کنید همه بدون نام و نشان است و جرأت این که کسی را به صراحت متهم و منتسب به انحراف کنند را ندارند و الا اگر کسی را به صراحت متهم کنند از نظر قضایی قابل پیگیری است. و حتما جبهه پایداری موضوع را پیگیری میکند.

در نتیجه قاعدتا عناصری را با اسامی مبهم مثل "جمعی از دانش جویان" یا "جمعی از تشکل ها" و . . . را مطرح می کنند تا بتوانند این اتها مات را وارد کنند و اذهان جامعه را منحرف کنند. در حالی که خودشان می دانند که مردم و ملت شریف ایران با آگاهی و بصیرت فتنه 88 را به خوبی تشخیص داد، مدیریت و کنترل کرد و در واقع عملا آن را مهار نمود و اصل آن و عناصر و حامیان آن را از صحنه کشور حذف نمود. این نکته را باید توجه داشته باشیم که حذف این گونه جریانات برای ملت ایران آسان است.

اگر دقت کنید کسانی که این اتهامات و شبهه ها را مطرح می کنند و در اذهان جامعه جاری میسازند وابسته به کانونهای قدرت و ثروت هستند و قرابتشان با هرگونه جریانات انحرافی بسیار زیاد است و در حالی که جبهه پایداری نه اعضا و نه رهبرانش هیچگونه وابستگی به مراکز قدرت و ثروت ندارند.

اما چرا تخریب صورت می گیرد
شاید بتوان گفت که این افراد و گروه هایشان متوجه این نکته  شدند که مهر جبهه پایداری در دل مردم نشسته است و مردم به این جبهه روی آورده اند و در 12 اسفند با رأیی که دادند در واقع نشان داند که به جبهه پایداری تمایل بیشتری دارند.

و تلاشهای اینگونه افراد که ذهن یک عده ای را مخدوش کنند، مذبوحانه است ودر حالی که این گونه حرکات  نه شرعی است ونه قانونی است و قاعدتا باید به این عزیزان توصیه کرد که اگر خدا را در نظر نمی گیرید حد اقل آزاده مرد باشید و از تخریب دیگران خودداری کنید.

جبهه پایداری بحمدالله برای استمرار گفتمان امام بوجود آمده و در این مدت کمتر از یکسال که فعالیت خودرا شروع کرده در فراگیر کردن گفتمان رهبری و انقلاب اسلامی و طرح مطالبات مردمی موفق عمل کرده است.

بارها مطرح شده که جبهه پایداری حزب نیست و بلکه یک جبهه ای است که گفتمان حضرت امام ورهبری و انقلاب اسلامی و مطالبات مردمی را پیگیری کند و این پرچمی را که توسط مردم حول گفتمان امام به مدت 33 سال است که برافراشته شده است رابیش از پیش به احتزاز درآورد. البته  عده ای بارها سعی کرده اند که این پرچم را منحرف کنند و پایین بیاورند ولی جبهه پایداری سعی دارد تا این پرچم را بالاتر و بالاتر برده و آن را جهانی کند.

اگر شما به شعارهای جبهه پایداری  دقت بفرمایید می توانید از روی آن بفهمید تا چه کسانی از جبهه پایداری خوشحال و چه کسانی خشمگین هستند.

جبهه پایداری میگوید مسئولین انقلاب باید ساده زیست باشند. جبهه پایداری با گفتمانی که مطرح کرده است ماهیت بسیاری از تشکلها و جریانات را افشا و بر ملا  کرده است.

اگر شما امروز ملاحظه کنید کسانی که برای رسیدن به مجلس از شمال شهر تا جنوب شهر را کاغذ دیواری کرده اند و این همه پول خرج کرده اند، مردم از اینها سوال می کنند که این پولها از کجا آمده است. اگر از جیب خودتان هست به چه امیدی اینهمه هزینه می کنید تا به مجلس بیایید و چه هدفی را دنبال می کنید؟!
اگر از بیت المال خرج می کنید با چه مجوزی است؟!

اگر از منابع عمومی مثل شهرداری و سازمان تبلیغات هزینه می کنید چه کسی به شما مجوز داده تا این خرج هارا انجام دهید؟!

هزینه ها را مردم هم که نداده اند! خودتان هم نداده اید! نظام هم که نداده! پس از کدام منبع این خرج ها صورت می گیرد؟! پس قطعا خلاف قانون و مقررات عمل می کنید.

این افراد ناراحت هستند از این که مردم متوجه هدف و منشا این همه تبلیغات عظیم و حجیم و پر هزینه آنها شده اند و می دانند به اندازه این همه هزینه ای که می کنند برداشت نخواهند کرد. این علت ناراحتی های آنهاست.

نکته دیگر که مهم است و در شعار جبهه پایداری و گفتمان امام هم وجود دارد، این است که مردم مسئولین پر خرج و برج نمی خواهند. مردم مسئولین خدمتگذار می خواهند. مسئولینی که بدون منت برای مردم کاری انجام دهند.

به تدریج روشن می شود که کدام یک از جریانات و گروه ها برای خدمت و کدام یک برای منت آمده اند. کسانی که می خواهند در قالب خدمت دست به جیب مردم ببرند ودر قالب یک سری شعارها و تخریب دیگران سر مردم کلاه بگذارند، همگی در حال بر ملاشدن هستند و مردم خصوصا در شهر تهران متوجه این مهم شده اند.

هر جا که می رویم میبنیم مردم با بصیرتی که دارند از کسانی که خرج ها و هزینه های هنگفتی برای رسیدن به مجلس روی دست مردم گذاشته اند، به صراحت  بیزاری می جویند.

مردم می گویند این کاغذها را به دانش آموزان و دانشجویان بدهید تا بتوانند با کار علمی کمک به پیشرفت کشور کنند وبا این کاغذها بتوانند تولید ملی را شکل بدهند و تولید علم و دانش صورت دهند نه اینطور که زیر پاها لگد مال شوند.

بالاخره جبهه پایداری حرفش این است. همان فرمایش حضرت آقا و گفتمان امام است که به کانونهای قدرت و ثروت وصل نشوید. کانونهای قدرت وثروت چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که سازوکارهایی را فراهم کرده و می کنند که همیشه در قدرت بمانند. کسانی که در حال حاضر احساس خطر کرده اند که امکان این که از قدرت کنار بروند وجود دارد شروع به تخریب می کنند و تخریبهای اخیر در همین مسیر است.

این ها می دانند که جبهه پایداری اگر به مجلس بیاید دست اینگونه افراد را از بیت المال قطع می کند. می دانند که جبهه پایداری مانع بزرگ و سد عظیمی در مقابل کسانی هست که می خواهند به بیت المال دست درازی کنند.

خوب طبیعتا باید هم این افراد ناراحت و خشمگین و نگران باشند. و اینها عمدتا کسانی هستند که وابسته به کانونهای قدرت و ثروت هستند و از آن طریق برای تخریب جبهه پایداری هزینه می کنند.


هم اندیشی: موضع شما و جبهه پایداری در خصوص انتصابات اخیر دولت که جنجال برانگیز بوده و دستآویز بسیاری از افراد شده است چیست؟

دکتر سلیمانی:
هم توصیه و هم موضع جبهه پایداری همواره این بوده است که کسی باید در کشور مسئولیت داشته باشد که دارای یک سری ویژگی هایی باشد.

تجربه و کارآمدی سر جای خودش مهم است ولی آنچه که اولویت دارد و مهم است این است که باید مسئول نظام اسلامی پاک دست باشد و در واقع در عملکرد نه در شعار نشان دهد که وفادار به گفتمان امام و رهبری و مطالبات مردمی است و به آن توجه جدی دارد.

لذا توصیه ما به همه کسانی که در واقع انتصاب می کنند چه در سطح بالا و چه در سطوح پایین تر این است که در انتصابات خودشان رعایت معیارها و ارزشهای انقلاب اسلامی را داشته باشند والا اگر رعایت نشود اولا به خودشان و شخصی که قراداده اند ظلم می کنند و بعد از آن به ملت و کشور ظلم می کنند و نتیجه و دود آن به چشم خودشان و ملت می رود.


هم اندیشی: چشم انداز شما از حیث محتوا و از حیث عملکرد برای محلس نهم چیست؟
 
دکتر سلیمانی:
مجلس نهم اگر یک مجلس هوشمندی باشد و متوجه باشد که مجلس هشتم توسط مردم نمره مردودی گرفت و وجهه خودش را با چند طرح بد که به تصویب رساند در بین مردم از دست داد،و آن را مورد توجه قراردهند آن وقت تلاش می کنند که در مجلس نهم اتفاقات شیرینی برای مردم بیافتد.

خوب باید چه کارهایی را برای رسیدن به این مهم انجام بدهند؟

باید همه طرح هایی که مطرح می شود مردم محور باشد. یعنی نفع آن نفع عمومی باشد. نه نفع آن به گروه یا فرد خاصی برسد. به نظر من مجلس نهم باید یک وحدت کلی داشته باشد تا درطرح های خود دردی از دردهای مردم دوا کند. و مشکلی از مشکلات را رفع کند و قوانینی و راهکارهایی را وضع کند تا خصوصا قوه مجریه بتواند سطح کیفی و کمی خدمات خود به مردم را افزایش دهد.

حاشیه سازی های مجلس هشتم مشکل ایجاد کرد. باید حاشیه ها جمع شود. یک مجلس یکدست و مقتدر برای خدمت همه جانبه به مردم و افتخار آفرینی برای خود و هم برای مردم باشد و باید کمر همت را ببندد.

علی الخصوص مدیریت مجلس در این امر بسیار مهم است. اگر مدیریت مجلس نهم به دست همان گروهی که در مجلس هشتم بودند بیافتد طبیعتا هیچ تفاوتی نخواهدکرد و پیشرفت های مد نظر محقق نخواهدشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علقمه 133
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
کل مجلس که دست دولت بود هر کاری دولت خواست،مجلس نه نگفت.می خواین این چندتا نماینده مثل مطهری هم نباشند تا خیال همتون راحت شه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها