کد خبر: ۵۲۷۲۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۰۶ تير ۱۴۰۲
سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم برگزار می‌شود؛
سلیمانی با اشاره به نقش‌آفرینی فرهنگ در آفرینش یک اثر هنری تاکید کرد: در این دوره از جشنواره به مفهوم فرهنگ در آثار هنرمندان توجه ویژه‌ای شد و علاوه بر تکنیک، مهارت و خلاقیت به مفاهیم فرهنگی آثار هنری همچون فرهنگ ایرانی-اسلامی امتیاز ویژه نعلق گرفت.

نگاه ویژه هنرمندان قمی به مقوله فرهنگ ایرانی-اسلامی

به گزارش پایگاه خبری 598، صبح امروز نشست خبری سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم با حضور رضوانی معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سلیمانی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم و بهرامی دبیر اجرایی جشنواره در نگارخانه فرهنگ برگزار شد.

سلیمانی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم گفت: امسال سیردهمین دوره تصویرسازی استان قم برگزار خواهد شد. در زمینه تصویرگری استان قم نسبت به استان های دیگر سرآمد و شاخص می باشد و با پانسیل بالایی که در استان داریم میتوانیم در سطح کشور در این زمینه هنری حرفی برای گفتن داشته باشیم.

ایشان افزود: استان قم در کنار حضور جوانان و هنرمندان خلاق و بیش از هزار نفر عضو در زمینه هنرهای تجسمی پس از تهران رتبه دوم را در تعداد هنرمندان تصویرگر دارد و به سبب انتشارات زیادی که دز سطح استان میباشد این مهم میتواند ظرفیت خوبی برای کارآفرینی در این زمینه باشد.

وی با تشریح پیشینه تصویرسازی در ایران گفت: قابلیت‌های تصویری و نوع پرداخت روایت‌های اساطیری شاهنامه در کنار مضامین بلند حماسی، زمینه‌ساز آن شد تا این اثر یکی از مهم‌ترین متون ایرانی برای تصویرگری به شمار آید و با پیدایش شاهنامه‌نگاری، نگارگران ایرانی نگاره‌های بسیاری را متاثر از داستان‌ها و شخصیت‌های اساطیری و پهلوانی شاهنامه در معرض دید همگان قرار دهند. 

نگاه ویژه هنرمندان قمی به مقوله فرهنگ ایرانی-اسلامی

سلیمانی با اشاره به نقش‌آفرینی فرهنگ در آفرینش یک اثر هنری تاکید کرد: در این دوره از جشنواره به مفهوم فرهنگ و جایگاه هنر در پیشرفت و توسعه فرهنگ در آثار هنرمندان توجه ویژه‌ای شد و علاوه بر تکنیک، مهارت و خلاقیت به مفاهیم فرهنگی آثار هنری همچون فرهنگ ایرانی-اسلامی امتیاز ویژه نعلق گرفت.

در ادامه وحید بهرامی دبیر اجرایی جشنواره گزارشی از روند دریافت آثار داد و گفت: در این دوره از جشنواره که فراخوان آن در خردادماه صورت گرفت تعداد 524 اثر از 114 هنرمند به دبیرخانه رسید که پس ار پایش و داوری تعداد 62 اثر از 38 هنرمند منتخب داوران شد. 

ایشان افزود: در این دوره علاوه بر آثار رقابتی در بخش غیررقابتی نیز 28 اثر از هنرمندان و اساتید تصویرگری به دبیرخانه رسید که به صورت ویژه در نمایشگاه اکران خواهد شد.

ایشان در پایان با تشکر از مسئولینی که دغدغه فرهنگ دارند از تلاش‌های دکترعموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها