کد خبر: ۵۲۷۲۹۵
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۰۸ تير ۱۴۰۲
رئیس جامعه مدرسین:
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گسترش و تعمیق ارتباط با کشورهای همسایه را سبب حفظ کشور از توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: باید از علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی که قصد سرمایه گذاری دارند، برای حضور در کشور دعوت شود و حمایت‌های لازم نیز از این افراد صورت پذیرد تا دچار دلسردی نشوند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس؛ محمد توتونچی سفیر جدید ایران در کویت، قبل از عزیمت به این کشور با آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌ بوشهری دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جامعه مدرسین در این دیدار ضمن تقدیر از سیاست‌های دولت در ارتباط با کشورهای همسایه گفت: تقویت ارتباط با همسایگان، کاری بسیار ارزشمند و ماندگار برای دولت و دستگاه دیپلماسی است.

وی افزود: باید ارتباط با همسایگان در عرصه‌های مختلف گسترش و تعمیق پیدا کند و به صرف ارتباط معمولی اکتفا نشود؛ چرا که در صورت تقویت این ارتباط، بیگانگان و دشمنان کمتر می‌توانند به ما آسیب وارد کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عملکرد فعال دستگاه دیپلماسی را سبب دلگرمی مردم عنوان کرد و ابراز داشت: باید از علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، برای حضور در کشور دعوت شود و حمایت‌های لازم نیز از این افراد صورت پذیرد تا دچار دلسردی نشوند.

امام جمعه قم تأکید کرد: لازم است سفرای جمهوری اسلامی، با ارزیابی نسبت به کشورهای مقصد و برگزاری نمایشگاه‌ها، نسبت به معرفی پیشرفت‌های ایران اسلامی، نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مجموعه‌ها، اقدام کنند.

گسترش ارتباط تجاری با همسایگان، تقویت صنعت گردشگری با تأکید بر رعایت چارچوب‌های انقلاب اسلامی و لزوم ارتقاء صنعت بسته‌بندی و صادرات کالای باکیفیت به عنوان عنصر لازم در پیشبرد اهداف تجاری، از دیگر مسائلی بود که وی در این دیدار مورد تأکید قرار داد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، محمد توتونچی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشور کویت، هدف اصلی خود را  ارتقای سطح روابط اقتصادی ایران –کویت اعلام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها