کد خبر: ۵۲۷۵۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۱۷ تير ۱۴۰۲
ایران، یکپارچه شادی شد؛
ایران اسلامی دیروز همزمان با عیدالله‌الاکبر محل برگزاری بزرگ‌ترین جشن و اجتماع عید غدیر تاریخ بود، از حضور میلیونی و شادی و ابراز مودت عاشقان علی علیه‌السلام غوغا و قیامت شد، ناظران مبهوت شدند.

به گزارش سرویس دین و فرهنگ پایگاه خبری 598، ولایت است که ضامن اجرای احکام اسلام است و اهمیت عید سعید غدیر به همین مسئله است. در روزهای منتهی به عید غدیر ایران اسلامی پر از جشن؛ نورافشانی، آذین‌بندی، اطعام و نذری و مولودی‌خوانی شد.

ایران اسلامی دیروز همزمان با عیدالله‌الاکبر محل برگزاری بزرگ‌ترین جشن عید غدیر تاریخ بود، از حضور میلیونی و شادی و ابراز مودت عاشقان علی علیه‌السلام غوغا و قیامت شد، ناظران مبهوت شدند. مهمانی کیلومتری عید غدیر روز جمعه در استان‌های مختلف کشور برپا شد و محبان مولا علی علیه‌السلام لبریز از شادی و سرور بودند.

در تهران، حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی نیز میلیون‌ها عاشق مولا علی علیه‌السلام در قالب «مهمانی 10 کیلومتری غدیر» به خیابان آمدند و در بزرگ‌ترین جشن و اجتماع عید غدیر تاریخ شرکت کردند.
دیروز پایبندی و عشق مردم به اسلام و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و انگیزه‌های والا برای عمل صالح و حرکت مستمر در مسیر ارزش‌های دینی بار دیگر نمایان شد.

به گزارش فارس، در این جشن خیابانی ۴ استیج بزرگ در میدان‌های امام حسین(ع)، فردوسی و انقلاب و میدان آزادی برپا شد که برنامه‌های خود را از ساعت ۱۷ آغاز کردند.

پویش نذر اسباب‌بازی، اجرای نماهنگ هدیه اسباب‌بازی و اختتامیه پویش «عزیزم حسین2» در میدان امام حسین(ع)، بازنمایی واقعه غدیر و برگزاری جشن ویژه کودکان در میدان فردوسی، حضور عروسک‌های برنامه‌های تلویزیونی در میدان انقلاب اسلامی، حضور عوامل برنامه رنگین کمان شبکه 5 سیما و برنامه منم بچه مسلمون شبکه قرآن و اجرای برنامه برای کودکان در میدان آزادی از جمله برنامه‌های 4 استیج اصلی این مهمانی 10 کیلومتری بود.

حدود ۲۳۰۰ موکب در طول این مسیر در حال خدمت‌رسانی به عاشقان امیرالمومنین(ع) بودند. شهربازی هم به طول 10 کیلومتر با سه هزار وسیله بازی سیار در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری برپا شد.

۶۰ استیج مردمی نیز برپا شد که برنامه‌های مختلفی مانند اجرای نمایش طنز و سرود برگزار کردند. در ۱۰۰ نقطه از این مسیر ۱۰ کیلومتری نیز برنامه نورافشانی اجرا شد. در حالی‌که این مسیر گنجایش ۱۳۰۰ موکب را دارد، قریب به ۲۳۰۰ موکب برای خدمت به عاشقان مولا علی علیه‌السلام اقدام به ثبت‌نام کرده بودند.

برپایی میزهای پاسخگویی به پرسش‌های دینی، پرده‌خوانی، اجرای گروه‌های متعدد سرود، پذیرایی با شربت، غذای نذری، هندوانه، آب هندوانه، آب معدنی و... از دیگر برنامه‌های این مهمانی 10 کیلومتری بود.

ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی مهمانی 10 کیلومتری غدیر گفته بود؛ سال گذشته بر اساس افکارسنجی‌ها، ۳ روز مانده به مراسم پیش‌بینی حضور ۸۰۰ هزار نفر  را داشتیم که در نهایت بر اساس اعلام پلیس راهور و مرکز کنترل ترافیک ۳ میلیون نفر شرکت کردند، امسال آمادگی پذیرایی از حداقل ۴ میلیون نفر را داریم.

وی همچنین گفته بود: سال گذشته فراخوان کمک عمومی زده شد و 148 هزار نفر بانی خیر شدند. از 50 هزار تومان تا 500 میلیون تومان بانی خیر داشتیم.

به گزارش مهر، بخش زیادی از کارهای «مهمونی ۱۰ کیلومتری» توسط خادمان دهه هشتادی موکب‌های مختلف انجام می‌شد. حضور گسترده و چشمگیر نوجوانان و جوانان دهه هشتادی در این جشن بزرگ بسیار به چشم می‌آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها