کد خبر: ۵۲۷۸۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۲ تير ۱۴۰۲
لاوروف در سخنانی تاکید کرد که هرگونه خبری در مورد مذاکرات احتمالی صلح درباره اوکراین در ماه ژوئیه نادرست است.

به گزارش پایگاه خبری 598، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه آنلاین Lenta.ru ضمن تاکید بر این که مذاکره صلح با اوکراین در حال حاضر دنبال نمی‌شود، گفت: «هرگونه اطلاعاتی در مورد مذاکرات احتمالی صلح در مورد اوکراین در ماه ژوئیه جعلی و نادرست است، زیرا کیف و متولیان غربی آن مسیر تشدید خصومت‌ها را ادامه می‌دهند.»

تلویزیون ARD آلمان در ۲۶ ژوئن گزارش داده بود که نشست بین‌المللی درباره اوکراین در ۲۴ ژوئن در کپنهاگ «تحت شرایط کاملاً محرمانه» با حضور دیپلمات‌های کشورهای غربی و همچنین نمایندگان برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی برگزار شده است. گفته می‌شود که مذاکرات رسمی در مورد حل و فصل صلح در اوکراین می‌تواند در ماه ژوئیه برگزار شود.

لاوروف گفت: «ما هیچ نشانه‌ای از این موضوع دریافت نکرده ایم. با توجه به قصد مداوم کی یف و دست اندرکاران غربی آن برای تشدید خصومت‌ها، دلایلی وجود دارد که فرض کنیم این اخبار جعلی است.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین افزود: «غرب به اقداماتی متوسل می‌شود که تهدیدی برای روسیه ایجاد می‌کند و این کشور با استفاده از تمام ابزارهای موجود به دفاع از خود ادامه خواهد داد.»

لاوروف گفت: «زمانی که عملیات نظامی ویژه در اوکراین آغاز شد، ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا جنگ نیابتی خود را علیه روسیه تشدید کردند، در واقع، آنها آن جنگ را در سال ۲۰۱۴ به راه انداخته بودند.»

وی افزود: «بی‌تردید گام‌های تهاجمی دولت‌های غیردوست، تهدیدی وجودی برای روسیه ایجاد می‌کند. ما باید با استفاده از تمام ابزارهای موجود، از حق خود برای توسعه آزاد و مستقل دفاع کنیم».

سرگئی لاوروف این را نیز افزود که سازمان‌های بشردوستانه بین المللی هیچ ارزیابی اصولی در مورد انفجار نیروگاه برق آبی کاخوفکا توسط اوکراین ارائه نکرده اند. به گفته وزیر امور خارجه روسیه، در شرایطی که در رابطه با این جنایت اسناد زیادی وجود دارد، آژانس‌های سازمان ملل دستورالعمل‌های غرب و کیف را دنبال می‌کنند و نقش خود را به تلاش‌های ظاهری برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان محدود می‌کنند.

لاوروف گفت: «در مورد واکنش سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی به آنچه رخ داد، همانطور که در مورد خرابکاری خط لوله آمونیاک تولیاتی - اودسا و اقدام تروریستی علیه نورد استریم، هیچ ارزیابی اصولی از آنها شنیده نشد.»

او ادامه داد: «سازمان‌های سازمان ملل نقش خود را به تلاش‌های ظاهری برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در سراسر خط تماس جنگی محدود می‌کنند. آنها می‌دانند که این در چارچوب عملیات نظامی غیرواقعی است، اما همچنان در تلاش هستند تا دستور سیاسی غرب و رژیم کی‌یف را اجرا کنند.»

وزیرخارجه روسیه به روابط کشورش با کشورهای آفریقایی نیز پرداخت و در این ارتباط گفت: «وزارت خارجه روسیه در حال کار بر روی افتتاح سفارتخانه‌های جدید در تعدادی از کشورهای آفریقایی است.»

لاوروف گفت: «پس از اولین اجلاس سران روسیه و آفریقا در سوچی در سال ۲۰۱۹، رهبری ملی تصمیماتی را در مورد گسترش حضور دیپلماتیک ما در آفریقا اتخاذ کرد. وزارت امور خارجه در تلاش است تا سفارتخانه‌های جدیدی در تعدادی از کشورهای آفریقایی افتتاح کند.»

 
منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها