کد خبر: ۵۲۸۱۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۳۱ تير ۱۴۰۲
سازمان هواشناسی از بارش ۵ روزه باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر و برای استان‌های ساحلی در جنوب هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، تهران، البرز و سمنان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

طی ۴ روز آینده در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود. روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

طی ۵ روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک را در برخی مناطق به‌همراه خواهد داشت. طی ۳ روز آینده دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد جنوب شرقی و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: اوایل وقت شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۳۱

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۲

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراساحل.

منطقه اثر: دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس.

شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۳۱: دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۱: دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۲: دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها