کد خبر: ۵۲۸۲۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
تهدید دیگری به اقامه شکایت کیفری و جلب از طریق مامور قانون، مصداق بزه تهدید نیست.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از میزان، تهدید دیگری به اقامه شکایت کیفری و جلب از طریق مامور قانون، مصداق بزه تهدید نیست.

رأی دادگاه بدوی

درخصوص اتهام آقای ع. الف. چ. با وکالت خانم س. م. دایر بر توهین نسبت به خانم ط. ع. موضوع کیفرخواست بدون شماره دادسرای عمومی وانقلاب ناحیه ۷ تهران، نظر به شکایت شاکی، نتیجه تحقیقات معموله در دادسرا، محتوای پیامک‌های ارسالی به شاکی که حاوی عبارات توهین آمیز است، اقرار متهم به ارسال آن‌ها و دفاعیات بلاوجه او و وکیلش مبنی بر نداشتن سوء نیت در توهین، دادگاه وقوع بزه و مجرمیت را محرز و ثابت تشخیص؛ مستندا به ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ حکم بر محکومیت متهم به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی صادر و اعلام می‌نماید. و، اما در خصوص دیگر اتهام متهم دایر بر تهدید؛ با توجه به اینکه از متن عبارات ارسالی به شاکی، تهدید وی به ضرر جسمانی یا مالی یا حیثیتی برداشت نمی‌شود و متهم شاکی را به اقامه شکایت کیفری و جلب توسط مامور تهدید نموده که منصرف از بزه تهدید موضوع ماده ۶۶۹ قانون یاد شده بوده و فاقد وصف کیفری است؛ لذا دادگاه وقوع بزه و مجرمیت در این مورد را محرز ندانسته به استناد ماده ۴ قانون آیین دادرسی کیفری حکم بر برائت صادر و اعلام می‌نماید. رای صادره حضوری و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

در خصوص تجدیدنظرخواهی ع. الف. چ. نسبت به دادنامه شماره ۲۱۴ مورخ ۹۵/۲/۲۸ صادره از شعبه ۱۰۴۲ دادگاه کیفری ۲ تهران مبنی بر صدور رای بر محکومیت ع. الف. چ. بابت اتهام توهین نسبت به شاکیه ط. ع؛ که به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی واز بابت اتهام تهدید به شاکیه حکم بر برائت نامبرده فوق اصداریافته باتوجه به لایحه تقدیمی تجدیدنظرخواهی که دلیلی دال بر منقصت استدلال قضایی مرقوم در دادنامه ارائه نگردیده و با توجه به محتویات و مندرجات موجود در پرونده و با بررسی لایحه تجدیدنظرخواهی تقدیمی نظر به اینکه دادنامه بر اساس موازین و مقررات قانونی اصداریافته است دراین مرحله از رسیدگی نیز دلیل و مستندی که امکان نقض و فروپاشی ارکان اساسی دادنامه مورد اعتراض را فراهم نماید ارائه نگردیده است لذا با توجه به مفهوم بند ث ماده ۴۵۰ قانون آئین دادرسی کیفری و وحدت ملاک ازبند الف ماده ۴۵۵ همان قانون ضمن رد اعتراض دادنامه تجدیدنظرخواسته عیناً تائید می‌گردد این رای قطعی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها