کد خبر: ۵۲۸۳۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
سقوط آزاد رژیم صهیونیستی؛
سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در ۴ نامه هشدارآمیز به نخست‌وزیر این رژیم نوشته است شکاف ایجادشده در جامعه صهیونیستی در نتیجه تغییرات قضایی، به بازدارندگی در برابر ایران، حزب‌الله و «سایر دشمنان» آسیب‌ زده است.
به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه یدیعوت آحارانوت روز جمعه ششم مرداد گزارش داد چهارمین نامه هشدار سازمان اطلاعات نظامی ارتش، دوشنبه گذشته که مجلس اسرائیل نخستین قانون جنجالی از لایحه دولتی برای تغییرات قضایی را تصویب کرد، برای بنیامین نتانیاهو ارسال شد. از طرفی، نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «لازار» رژیم صهیونیستی که در روزنامه معاریو منتشر شد، نشان می‌دهد ۵۸ درصد صهیونیست‌ها از یک جنگ داخلی واقعی می‌ترسند و تنها ۳۸ درصد از آنها گفتند انتظار وقوع جنگ داخلی را ندارند. این نظرسنجی نشان داد بیشترین ترس از وقوع جنگ داخلی در میان رای‌دهندگان حامی حزب اپوزیسیون تل‌آویو با ۷۶ درصد است و در مقابل ۵۵ درصد حامیان احزاب ائتلاف کابینه فعلی این هراس را دارند. در پی گسترش دامنه تمرد نظامیان صهیونیست از خدمت، پس از تایید تغییرات در دستگاه قضایی، ۴۹ درصد صهیونیست‌ها می‌ترسند ارتش به بی‌کفایتی برسد و در مقابل ۴۵ درصد معتقدند هیچ آسیبی نخواهد داشت. همچنین ۴ درصد صهیونیست‌ها گفتند اقدامات مثبتی برای خروج از اراضی اشغالی داشته‌اند و ۲۲ درصد هم پاسخ دادند فعلا در حد فکر بوده و اقدامی در این زمینه نکرده‌اند. اکثر پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی یعنی ۶۸ درصد صهیونیست‌ها هم گفتند به فکر خروج از اراضی اشغالی هستند. «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اردوگاه دولتی» در اظهاراتی به  نخست‌وزیر این رژیم تاخت. طبق گزارش شامگاه جمعه وبگاه سما، گانتس گفت: «اینکه نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو نمی‌تواند به تصمیمات صادره از دستگاه قضایی احترام بگذارد، به مثابه فساد اخلاقی است». کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو پس از روی کار آمدن، به ‌رغم اعتراضات گسترده، تلاش‌هایی را برای تصویب طرحی تحت عنوان «اصلاحات قضایی» آغاز کرد تا دستگاه قضایی این رژیم را تضعیف کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که علیه او اتهامات قضایی مطرح است، سعی دارد با تصویب کامل طرح مذکور از محاکمه فرار کند. در همین ارتباط وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به نتانیاهو تاکید کرد رئیس قوه مجریه باید به تصمیمات دادگاه حتی اگر موافق آن نباشد، پایبند باشد.
 
در این میان ارزیابی سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل تأکید کرده ایران و حزب‌الله ترجیح می‌دهند فعلا کنار بایستند و بگذارند این رژیم در نتیجه بحران داخلی خود «از درون فرو بپاشد». بر اساس این ارزیابی، ارتش معتقد است بازدارندگی اسرائیل تا به حال بر ۴ جنبه قوی متکی بوده: توان ارتش، رابطه مستحکم با آمریکا، اقتصاد قوی و انسجام داخلی اما هر ۴ بعد این توانمندی در نتیجه شکاف ایجادشده بر سر تغییرات دستگاه قضایی در ماه‌های اخیر لطمه دیده است. هزاران تن از نظامیان ذخیره - شامل خلبانان - گفته‌اند ارائه خدمات داوطلبانه به ارتش را در اعتراض به تغییرات قضایی تعلیق خواهند کرد. عدم حضور نظامیان ذخیره در برخی یگان‌ها آغاز شده است. در همین زمینه ارتش سه‌شنبه گذشته هشدار داد سرپیچی نیروهای ذخیره از خدمت نظامی برای مدتی طولانی، به آمادگی رزمی ارتش آسیب خواهد زد و جبران عواقب آن ممکن است مدت زیادی طول بکشد. به هر روی شواهد نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی خود را مقابل حزب‌الله لبنان از دست داده و صحبت‌ها و تحلیل‌ها درباره فروپاشی و نابودی این رژیم افزایش یافته است.
 
* بازدارندگی اسرائیل به دلیل جنگ داخلی رو به تحلیل نهاده است
عیدی کوهن، تحلیلگر امور عربی در شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: آنچه قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر حزب‌الله نامیده می‌شود، به دنبال حوادث و اعتراضات اراضی اشغالی در دوره اخیر از بین رفته است. معلوم نیست حزب‌الله برای جنگ برنامه‌ریزی می‌کند یا خیر اما در هر صورت این وضعیت به نفع حزب‌الله است.
 
* رژیم صهیونیستی درحال فروپاشی است
وی گفت: جهان عرب شاهد نوعی بدبینی نسبت به تل‌آویو در تمام سطوح است. حتی در نوشته‌ها و مقالات تحلیلگران امور اسرائیل آمده است تل‌آویو در حال فروپاشی است و یهودیان در حال کشتن یکدیگرند. کوهن به اظهارات مسؤولان اسرائیلی سابق در نهادهای سیاسی و امنیتی پرداخت و گفت: همه چیز منتشر می‌شود؛ هر کلمه‌ای؛ اظهارات ایهود باراک و ایهود المرت، از نخست وزیران پیشین اسرائیل. آنها همه چیز را منتشر می‌کنند. بسیار خوشحال هستند و پیش‌بینی می‌کنند یک جنگ رخ بدهد و فلسطین آزاد شود. کوهن که از تحلیلگران نزدیک به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی است، گفت: صحبت در جهان عرب درباره تخریب معبد سوم است. کاریکاتوری از پرچم اسرائیل که در حال سوختن است، منتشر می‌شود. قدرت بازدارندگی در برابر حزب‌الله لبنان از بین رفته است. حزب‌الله در حال امتحان کردن ما است.
 
کوهن گفت: آنها انواع فیلم‌ها را درباره فروپاشی اسرائیل ساخته‌اند. همچنین سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود گفت اسرائیل با تخریب، فروپاشی و دودستگی مواجه است.
 
* عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده نبود بازدارندگی است
طبق ادعای صهیونیست‌ها ماه مارس حزب‌الله لبنان یکی از نیروهای خود را به منطقه مجیدو در ۷۰ کیلومتری مرزها فرستاد. وی بمبی را در این منطقه کار گذاشت که ساخت روسیه بود. این بمب در این مکان منفجر شد اما به طرز معجزه‌آسایی تلفات جانی نداشت. بعد از آن این نیروی حزب‌الله مکان را ترک و تلاش کرد به لبنان بازگردد اما نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی توانستند او را بازداشت کنند. از سویی حزب‌الله لبنان هفته گذشته سیلی محکمی به صورت رژیم صهیونیستی زد. این اتفاق زمانی افتاد که ویدئویی درباره سفر هرتزی هالوی، رئیس فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده منطقه شمالی به مرزها با لبنان منتشر شد. منابع امنیتی در تل‌آویو اعلام کردند این اقدام در راستای اقدامات تحریک‌آمیز اخیر حزب‌الله بوده و نشان‌دهنده آمادگی این حزب برای ورود به جنگ علیه این رژیم است. این ویدئو نیز به منزله یک پیروزی اضافی برای حزب‌الله در این جنگ است. کارشناسان نیز اعلام کردند پیام حزب‌الله این بوده است که ما می‌توانیم هالوی و فرمانده منطقه شمالی را به قتل برسانیم. همچنین انتشار ویدئویی از نیروهای حزب‌الله لبنان در نزدیکی دیوار مرزی با اراضی اشغالی از سوی رسانه‌های عبری بود. رسانه‌های عبری این ویدئو را بسیار نگران‌کننده خواندند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ساکنان شهرک‌های منطقه الجلیل بسیار نگرانند و حق دارند نگران باشند.
 
* مقام سابق صهیونیست: نتانیاهو به اقتصاد اسرائیل ضربه‌ زده است
از سوی دیگر اقتصاد اسرائیل رو به زوال است. یعکوف فرانکل، رئیس سابق بانک رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای درباره پیامدهای فاجعه‌بار تصویب قوانین طرح اصلاحات قضایی بر اقتصاد این رژیم هشدار داد و گفت: صف‌هایی از سرمایه‌گذاران آمریکایی در حال حاضر سوال می‌کنند چگونه می‌توانند سرمایه‌های‌شان را از «اسرائیل» خارج کنند؟
 
فرانکل با اشاره به تعهدی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مدیر اجرایی شرکت مودیز داده، مدعی شد قوانین قضایی از یک اتفاق نظر گسترده برخوردار خواهد شد و این یعنی نتانیاهو دروغ گفت و با این کار اعتبار اقتصاد را به خطر انداخت. رئیس سابق بانک رژیم صهیونیستی با اشاره به دوره‌های موفق اقتصاد رژیم صهیونیستی گفت: اکنون داستان کاملا برعکس شده و اگر نگویم ما همانند جذامی‌ها شده‌ایم، باید بگویم هنوز خیلی جالب نیستیم و بسیار کوچکیم. بعد از همه اینها ما حوزه‌ای به نام های‌تک داشتیم که بیش از ۵۰ درصد صادرات ما از آن بود و نقش بسیاری در رشد اقتصادی ایفا کرد اما چه اتفاقی در حال وقوع است؟ این حوزه در حال خشک شدن است و شاهد فرار مغزها هستیم و اگر من یک رهبر بودم، بسیار نگران می‌شدم. وی در پایان تاکید کرد: وام‌های مسکن پرهزینه‌تر خواهد شد و این به معنای کاهش سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود و رشد اقتصادی کاهش خواهد یافت و البته این کاهش آغاز شده است، همچنین با کسری بودجه مواجه خواهیم شد و کسی که هزینه این کسری را متحمل خواهد شد، یا نسل آینده خواهد بود یا مالیات‌هایی که به این نسل تحمیل خواهد شد و تمام پیشگویی‌ها حاکی از این است که شرایط خوب نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها