کد خبر: ۵۲۸۵۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
سازمان بازرسی مثل سالهای گذشته و با پایان فصل نقل و انتقالات به دلالی و مبارزه با فساد در فوتبال ورود کرده است. این در حالی است که نتیجه ای از ورود سالهای گذشته اعلام نشده است!

به گزارش پایگاه خبری 598،  با افزایش بی رویه و سرسام آور قرارداد بازیکنان فوتبال که به ناحق چنین رقم های سنگینی را برای ۹ ماه بازی دریافت می کنند، نهادها و سازمان های مختلف به این موضوع ورود کرده اند اما بعید است مثل همه ورودهایی که در سالهای گذشته داشته اند، امسال هم کمکی به حل این معضل کنند.

در حالی که برخی دلالان رقم قرارداد بازیکنان را به بالای ۲۰ میلیارد تومان برای ۹ ماه بازی برده اند، هیچ نهاد و ارگانی به برخورد با باشگاه ها و عاملان این افزایش ناعادلانه ورود نکرد.

با این حال لقمان کیاپاشا بازرس کل امور ورزش سازمان بازرسی با اشاره به این که گزارش های زیادی در مورد دلالی در فوتبال به این سازمان رسیده است، از ورود به مبارزه با فساد و دلالی در این رشته پرطرفدار خبر داد.

وی در این مورد گفت: گزارش های رسیده به ما نشده می دهد که چند دسته دلال در فوتبال فعالیت می کنند. برخی مجوز دارند و برخی هم بدون مجوز فعالیت می کنند. ما با هر دوی اینها مشکل داریم. باید بررسی شود آنهایی که مجوز دارند شرایط فعالیت در این حوزه را دارند یا نه. آنهایی هم که مجوز ندارند بحث شان جداست.

این مقام مسئول که با شبکه خبر تلویزیون گفت و گو می کرد با بیان این که درآمدهای این دلال ها عجیب و غریب است گفت: از آنجایی که اکثر باشگاه های حاضر در فوتبال ایران یا دولتی هستند و یا از بودجه عمومی استفاده می کنند، سازمان بازرسی به این قراردادها ورود کرده است و در حال بررسی شرایط هستیم.

وی ادامه داد: در این میان باید دید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به وظایف خود عمل می کنند یا نه. در این راستا با فدراسیون فوتبال جلساتی را برگزار کرده ایم که مورد استقبال فدراسیون هم قرار گرفته و مسئولان پای کار آمده اند تا بتوانیم با کمک یکدیگر در این راستا قدم برداریم.

کیاپاشا افزود: در حال تدوین برنامه و دستورالعملی با فدراسیون فوتبال هستیم که بتوانیم این موضوع را سروسامان ددهیم و به کسانی اجازه فعالیت دهیم که مجوز دارند.

وی از یک روش نخ نما شده در فوتبال برای دلالی خبر داد و گفت: در گزارش ها داریم که یک دلال برای این که بازیکن مطرح و تاثیرگذاری را به تیمی بدهد شرط می گذارد که باید یک بازیکن معمولی را هم در کنار او باشگاه جذب کند!

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها