کد خبر: ۵۲۸۸۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
۲۶ مردادماه یادآور سالروز ورود نخستین گروه از آزادگان، الگوهای مقاومت و اسوه‌های صبر و استقامت در سال ۱۳۶۹ و بازگشت آنها به آغوش وطن از مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، مرز رسمی خسروی قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین محل تردد زوار عتبات عالیات، اولین قدمگاه و سجده گاه ورود پرستوهای عاشقی است که نماد مقاومت و سرافرازی ملت رشید و سربلند ایران در جهان هستند که سال ها رنج اسارت را در زندان های مخوف بعثی تحمل کرده و سربلندانه و راست قامت به آغوش میهن اسلامیمان بازگشتند.

آزادگان سرافراز این مردان مرد بی ادعایی که ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۶۹ توانستند این روز را برای همیشه در تقویم کشورمان و در اذهان ملت سربلند ایران اسلامی و تمام آزادیخواهان جهان ثبت کرده و به یادگار بگذارند و مدال ایثار را بر گردن آویخته و مایه سربلندی ایران اسلامی شدند.

۲۶ مرداد ماه دل های میلیون ها ایرانی راهی مرز خسروی شد و این روز سالروز ورود فرزندان خمینی کبیر (ره) به میهن اسلامی است که برای همیشه ماندگار شد و سرافرازانه در جهان درخشیدند.

راست قامتان سرافراز پس از سال ها با بازگشت به آغوش وطن ثابت کردند که هیچگاه زیر بار ظلم نمی روند و همواره پای عهدی که با مقتدای خود بسته اند ایستاده اند و مدافعان واقعی وطن اسلامیشان هستند و چه بسیار بودند سرافرازانی که با ایستادگی و استقامت در همان زندان های مخوف به مقام بلند شهادت نایل آمدند.

۲۶ مردادماه سالروز بازگشت الگوهای مقاومت به کشور از مرز رسمی خسروی

توافق برای تبادل اسرا

توافق برای تبادل اسرا سه سال پس از آتش بس میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق صورت گرفت و در همین رابطه ستاد رسیدگی به امور آزادگان در ۲۲ مرداد سال ۶۹ تشکیل شد.

ستاد رسیدگی به امور آزادگان با مساعدت و همراهی دیگر دستگاه ها به تبادل ۴۰ هزار آزاده ایرانی با همین تعداد اسیر عراقی پرداخت که نخستین گروه از آزادگان پر افتخار کشورمان در ۲۶ مرداد سال ۶۹ با استقبال پرشور مردم و مسوولان پس از تشریفات قانونی از مرز خسروی وارد خاک ایران اسلامی شدند.

روز قبل از بازگشت اولین گروه از آزادگان یعنی ۲۵ مرداد ماه سال ۶۹ سراسر ایران اسلامی ملت ایران سر از پا نمی شناخت و تمام جای جای کشورمان پر از شور و شعف بود کودک و بزرگ، پیرو جوان سر از پا نمی شناختند.

امروز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ است امروز برای همیشه برگی بر افتخارات دیگر این نقطه از کشورمان یعنی مرز رسمی نزدیکترین نقطه به کربلای معلی افزوده شد.

مردم از همه جا خود را به قصرشیرین و مرز خسروی رساندند و همه پر شده از بوی اسپند و گلاب و قرار است تا ساعاتی دیگر مرز خسروی پذیرای قدوم قهرمانانی باشد که گواه پایداری و استقامت ملت رشید و قهرمان ایران اسلامی هستند.

نقطه به نقطه ایران اسلامی و به خصوص کرمانشاه آذین بندی شده و چراغانی بود و همه در تکاپوی برگزاری جشن و شادمانی و سرور و میزبانی از قهرمانانی هستند که یوسف وار سال ها رنج فراق را تحمل کرده و اکنون به آغوش یعقوب وطن باز می گردند و برای دفاع از این آب و خاک جانانه خوش درخشیدند.

نگاه های همه ملت ایران اسلامی در ۲۶مرداد ماه سال ۱۳۶۹ به مرز خسروی بود و گویا قلب همه ایرانیان در مرز خسروی می تپید روزی که هیچگاه از خاطره ایرانیان پاک نمی شود و برای همیشه ماندگار است.

هنوز هم طنین آهنگ «هاتین خوش هاتین صفا هاوردین» (آمدید خوش آمدید صفا آوردید) به عنوان ماندگارترین و یه یادماندنی ترین آهنگ برای کُردها و کرمانشاهی ها و به خصوص قصرشیرینی ها تکراری نشده است.

اما امروز بازهم به احترام تمام راست قامتان آزاده چه آنانی که همچنان سند زنده پایداری مردم ایران هستند و چه افرادی که بر اثر تحمل شکنجه های زندان های مخوف رژیم بعث به فیض عظمای شهادت نائل آمده اند بازهم می گوییم درودتان باد که از نسل مقاومت و ایثار و شهادتید.

درودتان باد که شما با پیروی از مکتب سرخ عاشورا و نهضت حسینی برای پایداری ملت ایران و دفاع از آرمان های والای نظام اسلامی حماسه آفریدید.

به همین مناسبت نیز قرار است امسال با حضور اعضای شورای اداری در فرمانداری قصرشیرین به نمایندگی از همه آزادگان سرافراز شاهد تجلیل از چندتن از آزادگان قصرشیرینی باشیم.

به واسطه ایثار و شهامت و پایداری همه ی شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز امروز قصرشیرین مرز خسرو ی از امن ترین مرزهای ایران اسلامی است که آماده میزبانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین و همایش بزرگ اربعین حسینی است و به واسطه حضور پر صلابت همه کسانی که در دفاع از این آب و خاک جانانه جنگیدند و ایثار کردند امروز قصرشیرین از مهم ترین مناطق راهبردی کشورمان با ۲ مرز فعال خسروی و پرویزخان است.

پس بر همت این عزیزان هزاران بار سلام، ای اسوه‌های صبر و پایداری، سالروز ورودتان به آغوش میهن اسلامی گلباران.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها