کد خبر: ۵۲۸۹۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ۳۸ گیت گذرنامه برای تردد روزانه ۵۰ هزار نفر بدون معطلی در پایانه مرز تمرچین راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زیرساخت‌های مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین حسینی، عنوان کرد: با راه اندازی ۳۸ گیت گذرنامه روزانه ۵۰ هزار نفر بدون معطلی می‌توانند از خاک کشورمان عبور کنند.

وی در رابطه با پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: رویکرد راهداران آذربایجان غربی در راستای آماده سازی برای تردد زوار حسینی در چند رویکرد تعریف شد که روکش محورهای اصلی و فرعی منتهی به مرز تمرچین رویکرد اول بود و در روزهای آینده تمام پروژه‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

آرامون گفت: در بحث ایمنی، اورهال ۱۰۰ کیلومتر از روشنایی محورهای ارتباطی در دستور کار قرار دارد و این پروژه در اکثر محورها فعال بوده و هم اکنون روشنایی برخی محورها اورهال شده و در حال بهره برداری است.

وی اضافه کرد: دومین رویکرد راهداری نیز افزایش ضریب ایمنی جاده‌های منتهی به مرز تمرچین بود که از سال گذشته در محور پیرانشهر به پایانه مرزی تمرچین ۲۰ نقطه حادثه خیز به طور قطعی حذف شده و در راستای افزایش آگاهی از سطح جاده نیز خط کشی محورهای ارتباطی استان با محوریت محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین با قدرت هرچه تمام تر ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: برای پذیرش و عبور ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی آمادگی کامل وجود دارد و تمهیدات لازم برای پذیرایی روزانه از ۵۰ هزار زائر فراهم شده است

وی افزود: ۵۰ هزار پارکینگ و محل اسکان برای روزانه بیش از پنج هزار نفر فراهم شده و مرز ۲۴ ساعته برای عبور زائران باز است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها