کد خبر: ۵۲۸۹۷۶
زمان انتشار: ۲۲:۳۸     ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
بر اساس این گزارش، سرمایه نظارتی تاییدشده بانک ملت نسبت به سرمایه نظارتی سال قبل (474.832 میلیارد ریال) جهش 84 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روابط عمومی بانک ملت، سرمایه نظارتی این بانک بر اساس اطلاعات مندرج در صورت های مالی سال 1401 و پس از اعمال تعدیلات مدنظر بازرسان بانک مرکزی، به مبلغ بیش از 873،000 میلیارد ریال افزایش یافت و نسبت کفایت سرمایه به میزان 8.02 درصد تایید بانک مرکزی را به عنوان مقام ناظر دریافت کرد.
بر اساس این گزارش، سرمایه نظارتی تاییدشده بانک ملت نسبت به سرمایه نظارتی سال قبل (474.832 میلیارد ریال) جهش 84 درصدی داشته است.
سرمایه نظارتی (سرمایه پایه نافذ) مبنای بسیاری از شاخص های نظارتی بانک ها شامل تسهیلات و تعهدات کلان، سرمایه گذاری های بانک، وضعیت باز ارزی و ... است و با استناد به مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ها موظفند اطلاعات مربوط به محاسبه سرمایه یادشده را به صورت سالیانه در صورت های مالی منظور و پس از تایید حسابرس مستقل و بازرس قانونی به بانک مرکزی ارسال و متعاقب تایید بانک مذکور، مبنای تصمیم گیری ها و ارزیابی های بانک قرار می گیرد.
بدین ترتیب بانک ملت از تاریخ تایید و ابلاغ سرمایه نظارتی جدید، در تامین مالی واحدهای تولیدی و اقتصادی، سرمایه گذاری در اوراق غیردولتی و وضعیت باز ارزی نسبت به گذشته، قدرتمندتر و توانمندتر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها