کد خبر: ۵۲۹۲۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
با نزدیک شدن به اربعین حسینی و شلوغ شدن مرزها، مسئولان ذی‌ربط توصیه می‌کنند زائران پیش از عزیمت به مرزها از آخرین وضعیت ترافیکی مطلع شوند و از مرزهای خلوت‌تر تردد داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری 598، از چند روز گذشته عملیات اربعین در کشور آغاز شده و میزان تردد زائران در مرزهای ۶ گانه با عراق افزایش یافته است. به گفته مسئولان و همچنین بسیاری از مسافرانی که در مرزها هستند، زائران بهتر است که از پایانه های مرزی خلوت تر استفاده کنند و یا از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی مانند قطار و شناورهای دریایی جابه جا شوند، البته همواره به مسافران توصیه شده که تا جای ممکن از ناوگان شخصی استفاده کنند.

براساس این گزارش غلامی  یکی از مسافرانی که یکی دو روز است که در مرز مهران حضور دارد به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تعداد زائران در مرز مهران بسیار زیاد است و حتی برای جای پارک خودرو هم بسیاری از افراد با مشکل مواجه شده اند این در حالی است که چند تن از دوستان ما از مرز خسروی و چند نفر هم از مرز تمرچین عبور کردند که به گفته آنها این مرزها بسیار خلوت تر هستند از سوی دیگر هوا در این مرزها مطلوب تر است.

ضیائیان کارشناس هواشناسی در خصوص شرایط آب و هوایی در شهرهای مرزی با عراق به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دمای هوا در مرز تمرچین و باشماق در مقایسه با سایر مرزها بسیار  خنک تر است و پیش بینی می شود که دمای هوا در مرز مهران تا اربعین همچنان روند افزایشی داشته باشد.

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری در خصوص وضعیت تردد خودروها در مرزها به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تمهیداتی که ایجاد شده است از لحاظ تامین پارکینگ در پایانه های مرزی از جمله خسروی ، تمرچین، باشماق اقدام شده است. به مسافران توصیه می شود که بیشتر از خودروهای شخصی و یا ناوگان تاکسی اینترنتی استفاده کنند.

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور هم در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حجم ترافیک در مسیرهای منتهی به مرز مهران بسیار سنگین است بنابراین به مسافران توصیه می شود که حتما از مرزهای دیگر از جمله تمرچین ، باشماق و خسروی استفاده کنند .

براساس این گزارش طبق آمار ارائه شده، میزان تردد خودروها از مرزهای باشماق ،تمرچین ، خسروی با توجه به تمهیداتی که در دستور کار قرار گرفته است در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است.

تعدادی از مسافران که از  ظرفیت تاکسی های اینترنتی استفاده کرده بودند به باشگاه خبرنگاران هم اعلام کردند که هزینه های آن در مقایسه با سال گذشته که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده بودند کاهش یافته است.

در همین رابطه یوسفی یکی از مسافرانی که از طریق تاکسی اینترنتی به مرز تمرچین مراجعه کرده بود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تعداد خودروهایی که برای مرزها در اپلیکشن ها قرار داشت بسیار زیاد بود از سوی دیگر با توجه به آنکه سه نفر بودیم بسیار راحت تر و با هزینه کمتر به مرزها  رسیدیم این امر باعث شده است که برای پیاده روی مسیر نجف به کربلا کمتر خسته شویم و راحت تر تردد کنیم. 

مسئولان توصیه می کنند، مسافران حتما پیش از عزیمت به مرزها از آخرین وضعیت ترافیکی جاده ها مطلع شوند و سعی کنند از خودروهای شخصی خود استفاده کنند از سوی دیگر خلوت ترین مرزها طبق بررسی های میدانی و همچنین به گفته بسیاری از زائران مرز خسروی ،باشماق و تمرچین است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها