کد خبر: ۵۲۹۴۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین از ابتدای ضدحملات تاکنون هزاران نیروی نظامی و حجم عظیمی از تسلیحات را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مهر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در گزارشی درباه تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد ارتش اوکراین از آغاز ضدحملات تاکنون بیش از ۶۶ هزار نیروی نظامی را از دست داده و پدافند هوایی ارتش روسیه نیز در ماه گذشته بیش از هزار پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کرد.

وی دراین‌باره گف: کی‌یف در حالی که برای سومین ماه متوالی اقدام به ضدحمله می کند، ضررهای قابل توجهی را تجربه می کند و در هیچ جهتی به اهداف خود نرسیده است. کی‌یف تلاش های مذبوحانه ای برای نشان دادن برخی موفقیت ها به غرب انجام می دهد، اما این تنها درگیری را طولانی می کند.

شویگو در توضیح شرایط جنگ در محورهای مختلف گفت: وضعیت به ویژه در جهت زاپوروژیه، جایی که کی‌یف تیپ‌های ذخیره راهبردی را مستقر کرده، متشنج است. آزادسازی منطقه Novoselovskoye در مور Kupyansk به طور چشمگیری موقعیت نیروهای مسلح روسیه را در خط مقدم بهبود بخشیده است.

به گفته شویگو «نیروهای مسلح روسیه به برچیدن زیرساخت های نظامی اوکراین ادامه می دهند و تنها در ماه گذشته ۳۴ مرکز فرماندهای نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کردند.»

وزیر دفاع روسیه درباره تلفات ارتش اوکراین افزود: تلفات نیروهای مسلح اوکراین در به اصطلاح حملات تهاجمی از ۶۶ هزار نفر فراتر رفته است.

وی گفت: ستیزه‌جویان اوکراینی اهداف غیرنظامی را هدف قرار می دهند و سعی می کنند این حملات را به عنوان پیروزی های نظامی به تصویر بکشند تا شکست ضدحملات را پنهان کنند. در ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰ پهپاد اوکراینی، ۱۵۹ گلوله HIMARS MLRS و ۱۳ موشک کروز رهگیری یا سرنگون شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها