کد خبر: ۵۲۹۶۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم و دولت عراق به خاطر میهمان نوازی و پذیرایی شکوهمند از زائران پیاده روی اربعین حسینی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی این کشور بازتاب یافت.

به گزارش پایگاه خبری 598، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» سخنانشان با اشاره به حضور خوب ملت در مراسم اربعین و با تشکر صمیمانه از ملت عراق به خاطر پذیرایی و مهمان‌نوازی ارزشمند و با همه وجود از ۲۲ میلیون زائر اربعین، و همچنین تشکر از دولت و مسئولان عراقی و نیروهای انتظامی عراق و بخصوص از حشدالشعبی در تأمین امنیت این رویداد بزرگ، افزودند: از نیروی انتظامی خودمان هم صمیمانه تشکر می‌کنیم که در رفت و آمدها و مرزها انصافاً فکرشده و شبانه‌روزی، کارهای ارزشمند و خوبی کرد و باید قدردان این نیروهای فداکار و جوانان خوب در بخش‌های مختلف باشیم.

این سخنان، بازتاب گسترده ای در رسانه های عراقی به ویژه شبکه های اجتماعی داشت.

شبکه تلویزیونی النجباء با پخش تصویر دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در این دیدار امام سید علی خامنه‌ای از تلاش‌های مردم، مسوولان، نیروهای امنیتی و به ویژه الحشد الشعبی عراق برای موفقیت در برگزاری زیارت اربعین تشکر و قدردانی کردند.

همچنین شبکه الغدیر نیز با پخش تصاویر این دیدار گزارش داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از زحمات مردم، مسوولان، نیروهای امنیتی و به‌ ویژه الحشد الشعبی عراق در برگزاری پیاده روی زیارت اربعین تشکر کردند.

این شبکه به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که آمریکا گروهی که از آن به عنوان مجموعه بحران نام می برد تشکیل داده است که ماموریت آن بحران‌آفرینی است.

شبکه الغدیر افزود: آیت الله خامنه ای در این دیدار گفتند که از نظر آنها، تفاوت‌ها و اختلاف‌های قومی و مذهبی و مساله جنسیت و زن جزو نقاط بحران‌ساز در ایران است که می‌خواهند با تحریک آنها به کشور ما ضربه وارد کنند اما هرگز به هدف خود نمی رسند.

این شبکه تلویزیونی عراقی اضافه کرد: آیت الله خامنه ای گفتند که دشمنان در دشمنی و نقشه هایشان علیه ما جدی هستند و ما نیز در مقابله با آنها بسیار جدی هستیم.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز با بازتاب سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با ایشان، نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز دوشنبه از خدمات دولت، مردم و نیروهای امنیتی عراق به‌خاطر خدماتی که در اربعین امام حسین (ع) در اختیار زائران قرار دادند، تشکر کردند.

واع اضافه کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار گفتند که از استقبال و پذیرایی گرم مردم عراق در روز اربعین تشکر می کنم، اینکه در عرض چند روز از بیش از ۲۲ میلیون زائر پذیرایی و میزبانی کردند و هرچه داشتند را در اختیار این زائران قرار دادند، کار ساده ای نیست.

خبرگزاری عراق در ادامه نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران افزودند که از برادران و خواهران، مسوولان و نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای پلیس عراق به خاطر این کار ارزشمند صمیمانه تشکر می کنم.

سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با تقدیر معظم له از مردم، دولت و نیروهای امنیتی عراق بخاطر میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی در شبکه های اجتماعی عراق نیز به طور چشمگیر منتشر شد و کاربران با انتشار تصاویری از این دیدار به زبان عربی تشکر صمیمانه معظم له از مردم و دولت را بازتاب دادند.

مراسم اربعین حسینی روز چهارشنبه هفته گذشته در کربلای معلا برگزار شد و بر اساس اعلام مدیریت حرم حضرت عباس (ع) بیش از ۲۲ میلیون نفر از داخل و خارج عراق در آیین پیاده روی اربعین امام حسین (ع) شرکت کردند.

طبق آمار رسمی، در سال گذشته حدود ۲۱ میلیون زائر در این مراسم شرکت کرده بودند.

به گزارش مقامات رسمی عراق، امسال نیز ایرانی‌ها در بین زائران خارجی اکثریت را تشکیل دادند و بیش از چهار میلیون ایرانی در این مراسم شرکت کردند.

افزایش شمار زائران اربعین حسینی در سال جاری در حالی بود که عراق گرمترین سال خود را تجربه می‌کند و دمای بیشتر نقاط آن بالای ۴۰ درجه سانتیگراد است اما با این وجود زائران اربعین مسیرهای طولانی را برای رسیدن به حرم امام حسین (ع) و برادرش حضرت عباس (ع) طی کردند.

امسال افزون بر ایرانی‌ها حضور زائرانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، روسیه، گرجستان، ترکیه، سوئد، کره جنوبی، چین همراه با زائرانی از کشورهای کویت، بحرین، قطر، عربستان، فلسطین، سوریه، سودان و نیجریه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها