کد خبر: ۵۲۹۶۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، سایت جهان‌نیوز نوشت: 25 شهریور روزی بود که مهسا امینی در پی بیماری زمینه‌ای که داشت در بیمارستان جان باخت. تنها نکته ماجرا آن بود که مرحومه امینی در مقر پلیس امنیت اخلاقی بدحال شد و پس از آن به بیمارستان منتقل گردید. دوربین های مداربسته تمام لحظات قبل و بعد بدحالی مهسا امینی را ثبت کرده بودند و انتشار این تصاویر در کنار توضیحات مبسوط پلیس شایعات را به خوبی پایان داد. مدتی بعد هم نظریه نهایی پزشکی قانونی مبنی بر فوت طبیعی اشان اعلام شد.

اما به تازگی «رضا بهروز» متخصص بیماری‌های عروق مغزی در دانشگاه تگزاس سن آنتونیو که از جمله کارشناسان شبکه ایران اینترنشنال بوده و برای موارد کارشناسی در حوزه مغز و اعصاب مهمان این شبکه معاند می‌شده، افشا کرده است که هیچ علائمی از برخورد و ضربه در عکس سی تی اسکن مربوط به مهسا امینی نبوده است. 

وی در این باره نوشته است: « در روزهای نخستین خیزش انقلابی #ملت_ایران، همه ما تشنه رسانه‌ای بودیم که اخبار داخل ایران را به ما که در خارج بودیم برساند و همچنین صدای مردم ایران را انعکاس دهد. ایران اینترنشنال در این مورد پیشتاز بود و به سرعت اعتماد ملت را جلب کرد. به تدریج اما ثابت شد که این شبکه به دنبال ترویج اتنوفاشیسم، رادیکالیسم چپ و تفکر 57 است. به مناسبت سالروز پرواز #مهسا_دختر_ایران، لازم دانستم این داستان را برای هم‌میهنان تعریف کنم. به غیر از پدرم که مثل من پزشک و متخصص مغز و اعصاب است و دو نفر از دوستانم، این موضوع را تا به امروز به کسی نگفته‌ام.»

این فرد در ادامه اینطور افشاگری می‌کند: « زمانی که تصاویر سی تی اسکن مهسا منتشر شد، ایران اینترنشنال ادعا کرد که عکس‌ها توسط متخصصان بررسی شده و آنها شکست جمجمه و تورم مغز را تایید کرده‌اند. حتی خود من هم که فقط دو برش از سی‌تی اسکن را دیده بودم، تصور کردم که تورم مغز ممکن است. سپس چند پزشک به استودیوی ایران اینترنشنال دعوت شدند تا در مورد یافته های سی تی اسکن مهسا مصاحبه کنند. هیچ کدام متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب نبودند.»

این پزشک که بیان داشته تصاویر سی تی اسکن از سوی شبکه ایران اینترنشنال به وی ارایه شده تا نظر کارشناسی بدهد، می‌نویسد: « تصویر را با دقت نگاه کردم. سی تی اسکن نرمال بود. یک نقص جمجمه مربوط به استخوان تمپورال راست وجود داشت که شبیه محل جراحی قبلی مغز بود. می‌دانستم که پدر مهسا منکر جراحی مغز یا ضربه قبلی به سر مهسا شده بود. تنها نتیجه منطقی این بود که تصاویر متعلق به شخص دیگری بود که با نام مهسا امینی به ایران اینترنشنال ارسال شده بود. با ایران اینترنشنال تماس گرفتم و به مجری برنامه گفتم به احتمال زیاد این سی تی اسکن مهسا نیست. همچنین با یکی از روزنامه نگاران برجسته ایران اینترنشنال تماس گرفتم و به او گفتم که شبکه‌شان توسط رژیم فریب خورده است. گفتم سی‌تی نرمال را برای شما فرستاده‌اند؛ خبرگزاری فارس هم اصالت آنها را تایید کرده است با هدف اینکه شما را شرمسار کنند.»

وی در پایان مطرح می‌کند:  «در آن زمان، فکر کردیم بهترین تصمیم این است که دیگر درباره سی‌تی اسکن صحبت نکنیم، زیرا احساس می‌کردیم که می‌تواند به جنبش انقلابی آسیب برساند.»

جالب اینجاست فرد دیگری که ظاهرا وی نیز پزشک متخصص مغز و اعصاب است در واکنش به این پست بهروز بیان می‌کند: « اتفاقاً من هم وقتى این CT را دیدم، هیچ چیز خارق العاده اى در آن ندیدم، و دقیقاً همین فکر را کردم که باید متعلق به شخص دیگرى باشد، ولى من هم سکوت کردم، زیرا در آن لحظات و روزهاى بسیار حساس، نمیخواستم تولید حاشیه یا دستاویز بکُنم که حواس ها منحرف بشود.»

بهروز نیز در ادامه پاسخ این فرد را اینطور می‌دهد که «دقیقا من هم همین احساس را داشتم، شهرام جان. با خودم گفتم اگر این مورد را فاش کنم، به خیزش ملی ضربه بزرگی خواهد خورد.»

افشاگری پزشک کارشناس شبکه معاند اینترنشنال در آستانه سالگرد فوت مرحومه مهسا امینی در حالی است که بعد از فوت او، مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس در گفتگوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر مدعی شد که پلیس، مهسا امینی را بازداشت کرده، کتک زده و جنازه اش را تحویل داده است! پزشکیان برای صحت ادعای دروغی که مطرح کرده بود گفت که من پزشکم و کوپنی هم بالا نیامدم!

جفای بزرگ پزشکیان در حق نظام اسلامی و دستگاه انتطامی کشور تا امروز بدون عذرخواهی باقی مانده است. رهبرانقلاب در همان مقطع در واکنش به رفتار موج سوارانه برخی رسانه ها و سیاسیون از آنها خواستند که جبران کنند. هرچند که فوت عادی مهسا امینی به دستاویزی برای جریان ضدایرانی و ضدانقلاب از یک سو و عقده گشایی برخی جریانات سیاسی در داخل تبدیل شد اما چه خوب است امثال پزشکیان حداقل از جیره خواران شبکه های معاند  عقب نیفتند و بعد از یک سال اندکی از بار خود بکاهند؛ هرچند که کار از کار گذشته است و لکه ننگ دیگری بر کارنامه جریان اصلاحات و اصلاح طلبان در فتنه گذشته ثبت شد و همراهی قابل توجهی با آشوبگران میدانی جریان برانداز کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها