کد خبر: ۵۲۹۶۹۱
زمان انتشار: ۰۱:۴۱     ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با ۵۹۸:
آنچه که باعث شد امسال این فضا شکل نگیرد مشاهده عملکرد جریان اپوزیسیون و معاند توسط مردم به عنوان تصمیم‌گیران جامعه بود، ضمن آنکه به سئوالات و ابهامات سال گذشته تا حدودی پاسخ داده شد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری 598؛ رسانه‌های معاند سال گذشته با سوء استفاده از ابهامات جامعه درخصوص نحوه فوت خانم امینی زمینه فریب عده‌ای از افراد را فراهم کردند تا کشور را با آشوب و اغتشاش و در نهایت تجزیه مواجه سازند.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار با جمعی از مداحان در واکنش به مهندسی خوب دشمنان برای به آشوب کشاندن کشور «آفرین» گفتند اما در ادامه بیان کردند که اگرچه همه چیز را در جای خود و به اندازه فراهم کرده بودند اما دچار اشتباه محاسباتی شدند، چراکه خیال می‌کردند ملت ایران به علت مشکلات اقتصادی با نقشه براندازی و تجزیه‌طلبی آنها همراهی خواهد کرد.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران امسال نیز دچار همان اشتباه محاسباتی سال گذشته شدند و دوباره سعی کردند تا با همان حرف‌ها اقلیتی را برای آشوب به خیابان بیاورند، غافل از اینکه حنایشان برای همان اقلیت سال گذشته نیز دیگر رنگی نداشت.

از این رو در این مطلب خبرنگار 598 با ابوالفضل عمویی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص علل «نه» مردم به آشوبگران گفتگو کرد. متن مصاحبه به شرح ذیل است:

ابوالفضل عمویی؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در تشریح اتفاقات سال گذشته بیان کرد: اتفاقاتی که سال گذشته در شهریورماه و پاییز با آن مواجه بودیم دو جنبه داشت که یک جنبه آن مربوط به ابهامات و سئوالات بوجود آمده در نزد بخشی از جامعه در خصوص فوت خانم امینی و عملکرد فراجا بود و جنبه دیگر آن نیز تلاش جریانات ضدانقلاب و معاند ضدایرانی برای حاکم شدن بر فضای اعتراضی شکل گرفته و سوق دادن آن به سمت اغتشاش بود.

عمویی در ادامه گفت: در همان مقطع نیز حاکمیت با رویکرد پاسخ به سئوالات گروهی از مردم که درخصوص نحوه فوت خانم امینی دچار ابهام شده بودند، هیات حقیقت‌یابی در دولت، مجلس و پزشکی قانونی تشکیل داد تا تا شرایط را توضیح دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص علل «نه» مردم به فراخوان رسانه‌های معاند و تجزیه‌طلب تصریح کرد: آنچه که باعث شد امسال این فضا شکل نگیرد مشاهده عملکرد جریان اپوزیسیون و معاند توسط مردم به عنوان تصمیم‌گیران جامعه بود، ضمن آنکه به سئوالات و ابهامات سال گذشته تا حدودی پاسخ داده شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا سعی گروه‌های معاند برای کشاندن کشور به سمت تجزیه، ناامنی و تخریب زیرساخت‌هایش، جدا شدن صف مردم ایران از این جریانات ضدایرانی را درپی داشت.

وی همچنین ادامه داد: به این جهت امسال فراخوان‌ها بگونه‌ای صادر شد که از حدود چندماه قبل روی آنها  کار شده بود و برای وقوع آن نیز، اقدامات زیرساختی همچون ورود غیرقانونی سلاح به کشور، تخریب‌های سایبری و ...، برای هدایت فضا به سمت تنش صورت گرفت.

ابوالفضل عمویی گفت: با این حال جامعه با این فراخوان‌ها همراهی نکرد و هدف واقعی ضدانقلاب به نوعی برای مردم روشن شد بدین معناکه این گروه‌ها دغدغه منافع مردم ایران را نداشته بلکه دغدغه منافع خود و کسانی را دارند که به آنها پروژه براندازی را سفارش داده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اذعان داشت: نظام اسلامی در سال گذشته و در گام اول، سعی بر پاسخ به ابهامات بوجود آمده داشت تا شرایط فوت خانم امینی را برای جامعه توضیح دهد. همانطورکه اشاره کردم دولت در این زمینه کمیته ویژه‌ای را تشکیل داد و گزارشی منتشر کرد، مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی را در مورد شرایط دستگیری و فوت خانم امینی منتشر نمود، پزشکی قانونی نیز پس از اتمام تحقیقات پزشکی مستقل ، گزارش خود را اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در گام دوم، بعضی افراد که حتی برخی از آنان نسبت به برخی ناکارآمدی‌های موجود در حوزه اقتصادی کشور اعتراض داشتند، تحت تاثیر هیجانات، مرتکب جرائمی همچون تخریب اموال عمومی، ایجاد ناامنی در کشور و... شدند که موجب بازداشت آنان توسط نهادهای مربوطه شد. اما با عفو معیاری صادره از جانب مقام معظم رهبری، عمده بازداشت‌شدگان اغتشاشات سال گذشته که سابقه خرابکاری و وابستگی به گروه‌های ضدانقلاب را نداشتند، آزاد شدند و شرایطی برای آنان فراهم شد تا از مسیری که تحت تاثیر هیجانات در آن قرار گرفته بودند برگردند.

عمویی گفت: همه اینها کمک کرد تا مردم به نیت واقعی جریانات ضد انقلاب پی ببرند که این نیت چیزی جر تخریب ایران با هدف و دستور آسیب زدن به منافع مردم با هدایت جریان استکبار و جریانات صهیونیستی نبوده و نیست.

وی در آخر تصریح کرد: تمامیت ارضی ایران، حفظ منابع ایران برای مردم ایران، همه و همه هدف‌هایی است که مردم بر آن اجماع دارند و از این جهت حفظ امنیت کشور مهم‌ترین پیش شرط برای پیشرفت کشور از جانب مردم فهم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها