کد خبر: ۵۲۹۷۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
حمله مجدد آذربایجان به ارمنستان
منابع رسمی و غیر رسمی از حمله نظامی جمهور آذربایجان به غره‌باغ خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری 598؛ امروز منابع رسمی و غیر رسمی از حمله مجدد جمهوری آذربایجان به منطقه غره‌باغ که درحال حضار جزو منطقه سرزمینی ارمنستان به خساب می‌آید خبر دادند.

باکو در این خصوص بیان کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان «عملیات ضد تروریستی» را در منطقه قره باغ آغاز کردند. این کشور هدف این حمله نظامی را پایان دادن به آنچه تحریکات ارمنستان خوانده شده، اعلام کرد.

با این حال وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که وضعیت در مرز جمهوری آذربایجان با ثبات است.

اخبارهای واصله از مسکو نیز حاکی از تلاش‌های مقامات روس در برقراری تماس در مورد وضعیت ‎قره‌باغ با ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

منابع روسی در دقایق گذشته بیان کردند، کرملین اصرار دارد که این روند را تحت کنترل خود نگه دارد. روسیه در تلاش است تا گفت و گوی میان باکو و قره باغ را آغاز کند و امیدوار است که گفت و گو بین باکو و قره باغ آغاز شود.

ویدئوهای ذیل تصاویری از درگیری آذربایجان و ارمنستان در #غره‌باغ است. این ویدئوها حاکی از درگیری هوایی و پرتاب موشک‌های آذربایجانی به سمت غره‌باغ است که در جریان برخی از سامانه‌های پدافندی ارمنستان در منطقه استپاناکرت منهدم شد.



یکی دیگر از مناطقی که نیروهای آذربایجان در عملیات امروز هدف قرار دادند، پست دیدبانی نیروهای مسلح ارمنستان در محور کرکیجهان و خلف‌لی بوده است.

وزارت دفاع آذربایجان از طریق تلفن همراه به شهروندان ارمنی ساکن قره‌باغ پیامی ارسال کرده مبنی بر اینکه از تاسیسات نظامی دور باشند و به واحدهای نظامی ارمنی کمکی نداشته باشند.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای به تنش جاری در منطقه قره‌باغ آذربایجان واکنش نشان داد و از باکو و خان‌کندی خواست وارد گفت‌وگو شوند.

 
گزارش منابع غیررسمی حاکی از آن است که جمهور آذربایجان برخلاف قوانین و مقررات جنگی و آنچه خود ادعا کرده، مناطق مسکونی غیرنظامی استپانکرت را گلوله باران می‌کند.
 
همچنین تصاویر دریافت شده نشان از آن دارد که جمهوری آذربایجان حملات سنگین پهپادی و توپخانه‌ای بر علیه مواضع ارمنستان در غره‌باغ و مشخصا خانکندی داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها